[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Hehe, ja die Dude is wel geniaal en dus ook hoe hij praat. ;)

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, misschien omdat de film voor mij uit het niets kwam? En het was weer eens wat anders. Mja, ik vond het een goede film, leuke kijk op een al uitgemolken thema....
    En ik vond de effecten en dat sprookjesachtige juist erg goed en passend...

Ach ja, iets met smaken enzo :D :b:

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Afgelopen weken alle Harry Potter films gekeken, in volgorde natuurlijk! Over de eerste vijf kan ik kort zijn, die geef ik allemaal een 7.
    De laatste film, The Half Blood Prince heb ik in de bioscoop gezien en toen was ik er niet enthousiast over. Het boek stond me nog vers in het geheugen en daardoor viel de film me wat tegen. Daarnaast vond ik het zoetsappige soms heel moeilijk te kijken.
    Nu ik de film weer gekeken heb, geef ik hem een 8,5! Het is de meeste donkere en treurigste film uit de serie. De donkere kleuren, de treurige muziek. De gebeurtenissen en de transformaties die de personages ondergaan, eindelijk gebeurt er écht wat met ze, zowel qua verhaal als qua persoon.

En over het verhaal zelf:

De eerste scène met Snape thuis vind ik ijzersterk. Hoe die man acteert, fantastisch. De vele scènes met Draco zijn super goed, als kijker maak je de zwakte van Draco mee. Dan op school, hoe Harry met Slughorn omgaat. Brr! Spannend. De liefdesverhalen vind ik nu erg sterk, een goed contrast met het donkere en het laat zo goed zien waardoor Harry sterker is dan Voldemort; liefde! Het einde vind ik ook goed, Dumbledore valt heel snel naar beneden, alsof het niet echt gebeurd is. Niet echt kán zijn. Later volgt de slow-mo pas. Vind het echt de mooiste en de beste van de serie.

4. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Gister The A-Team gezien, vond 'm super, gewoon een lekkere leuke over the top actiefilm. 8/10

Vooraf was ik bang voor een film ala Jerry Bruckheimer met veel slowmotion momenten, rondrennende halfnaakte vrouwen enzovoorts, maar hij viel me 100% mee. In tegenstelling tot wat bijna iedereen op internet schreeuwt vond ik de hoofdrolspelers goed gecast. Alleen Lynch had wat minder "evil" gemogen. In de serie was dat gewoon een ietwat te fanatieke leger officier.

Kortom, aanradertje.

5. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Men who stare at goats 8/10
    Niet wat ik verwacht had maar wel erg leuk en onvoorspelbaar

Marley and me 6,5/10
    Te grote tijdsoverbrugging in de film en een te zoet einde.

6. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Iception heeft op IGN een 10 gekregen, ben zo benieuwd naar die film!
    Christopher Nolan _O_

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben ook super benieuwd! Krijgt enorm veel positieve reviews, ben benieuwd of de film echt zo briljant is. Ik verwacht dat de film steengoed is, kwalitatief hoogstand op elk vlak. Maar ik verwacht niet iets dat briljant of baanbrekend is. Wel steengoed.

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoezo verwacht je dat niet? Care to explain?

Empire geeft hem ook 5 sterren, en dat blad staat mij hoger in het vaandel dan IGN. Schijnt ontzettend origineel te zijn, dus ik ben benieuwd! Heb na de trailer er express niks meer over gelezen / gezien; Ik wil verrast worden ! :D

Clash of the Titans (2010)

Eén van de allerslechtste films die ik ooit heb mogen aanschouwen, wat een rommel! Verhaal slaat op niks, de toegevoegde 3D effecten zijn in 2D zelfs storend en er is totaal geen sprake van een clash, alleen een paar ongeïnspireerde actie scene's.

Laatst bewerkt: 9 jul 2010
  9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Lol, ik vond dat wel een droge film moet ik zeggen.. Je moet er niet teveel van verwachten en dan vermaak je je nog wel een beetje :p.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat had ik ook een beetje, ik had alleen maar negatieve reacties gehoord en dus 0 verwachtingen. Maar toen ik gister de HD rip zat te kijken heb ik me toch niet verveeld. Verhaal was nog rommeliger dan in het origineel en ze acteren niet bepaald de sterren van de hemel (heeft die sam worthington uberhaupt meer dan 2 gezichtsuitdrukkingen? ) maar ik vond de effects en set wel mooi om te zien.

Daarnaast <3 ik griekse mythologie dus dat maakt het dan voor mij dan toch wel vermakelijk.

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat Inception een film 'volgens het boekje' word. Christopher Nolan weet precies hoe hij een goede film maakt. Ik verwacht een film waar alles heel goed aan is, maar die nergens écht in uitblinkt. De 'geniaalfactor' ontbreekt, dat ene speciale dat geen enkele film heeft. Dát maakt de film zo memorabel.
    Een goed voorbeeld daarvan vind ik The Departed. Prima verhaal, goed gecast en goed geacteerd, spannend, doordacht. Audiovisueel ook sterk. Maar is die film briljant? Nee! Ik verwacht dan wel dat Inception beter is dan The Departed, ik haal die film alleen aan als voorbeeld.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is wel heel gek, hoe kan het dat die film zo duur is geweest? Maar, Warner Bros. heeft ook de rechten op alle merchandise dus die zullen echt niet verloren hebben op die film hoor! :eek: En anders kunnen ze dit verlies wel compenseren met de winst die ze gemaakt hebben met andere HP-producten (incl. films).

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Clash of the Titans
    Wat een hoeren film, de tering. Ik verwachte gewoon een simpele film met alleen maar actie, maar er was zelf amper actie. Geen idee waar ik twee uur naar heb gekeken, verhaal sloeg ook echt helemaal nergens op. Vissersjongen blijkt half god te zijn, verslaat grote schorpioenen, vermoord Medusa, gaat snel naar de Kraken, laat het hoofd zien, doet een bliksemstraal op Hades, einde.

4

Wel genius dat er een wannabee Saren (Turian) look a like inzat met die blauw staf ofzo. Moest er opeens aan denken. :+

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Christopher Nolan volgens het boekje? Ooit memento wel eens gezien? Eén van de briljanste films van de laatste jaren. Ik denk dat Inception ook die genialiteit weet te ervaren.

Daarnaast is the Departed een remake van een andere film en Inception een totaal nieuw script. Maar inderdaad, the Departed is wel ok.

Anyway ik verwacht veel van Inception, terwijl ik maar 1 keer de trailer gezien heb :D

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Gister Sympathy for mr Vengeance gezien. Prachtige film in het wraak drieluik van Park Chan-Wook. Vond hem sowieso beter dan lady vengeance. Prachtige plaatjes en een zeer triest, maar mooi verhaal. Het gebrek aan muziek maakte de film er alleen maar heftiger en mooier van. Zou niet weten welke ik beter vind, old boy of mr vengeance.

9/10

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gisteren Kenny gezien op TV.
    Op het begin dacht ik dat het een documentaire was maar later begonnen het wel door te dringen dat het een film was:+
    Zit heel erg leuk in elkaar over een man (Kenny) die de plas en poep hokken op festivals en evenementen zet en aansluit.
    Heel erg mooi verhaal erin en erg leuke afwisselingen.
    8/10

18. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik vorige maand ''The Pacific'' op m'n iPod had gezet, vond ik het weer eens tijd om Band of Brothers weer eens te kijken. Ben nu bij deel 8, maar tering, wat blijft dit toch de beste mini-serie ooit gemaakt!

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmmm, thanks . . . . .nu weet ik hoe die eindigt. Wou hem vanavond laat gaan kijken 8)

20. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Damn straight. Beste SERIE evar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina