Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zune Pass gaan we krijgen omdat de nieuwe windows mobile hier gebruik van gaat maken :) tevens staat de reclame op de Nederlandse Maketplace als aankondiging

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: VG 24/7

Scheelt dan toch weeral €30, al is het nog afwachten hoe goed een vervanger de gewone controller is voor de NC.

3. latino

latino World Fineszt Gamer!

Leuk Bevonden:
    0
    Blijft duur als je met zn 4e wilt spele :mad:

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zeker niet goedkoop maar een Wii Controller+Motion Plus+Nunchuck is toch ook niet heel veel goedkoper?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-playstation-move-tech-interview

mooi artikel over de move en voor mij ook direct vol met redenen waarom deze voor een echte gamer vele malen interessanter is dan Qnect

en versus Kinect:

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nieuwe franchise! Kom maar op!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

:+

vind verder de hele war een beetje tegenvallen op het moment. Ben benieuwd hoe de move/kinect meuk daar verandering in gaat brengen.

Verder heeft Sony imo wel wat meer grafische kracht laten zien met UC2, GoW3 en Heavy Rain. Benieuwd of ze dat verder gaan benutten.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Killzone 2 vind ik tot nu toe ook echt zwaar mooi, mooiste FPS op de 360/PS3 tot nu toe vind ik. En dan niet alleen grafisch, maar ook vooral de belichting. _O_

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kinect bij bol.com nu dus 150 euro. Ik zie het niet gebeuren dat ze hier veel publiek mee gaan winnen. Echter de move wordt weer gezien als een wii motion ps3 plus geval en gaat ook geen grote verschuivingen veroorzaken.

Iaw kan de lifespan van de consoles hier wel mee verlengd worden?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    serieus? Ik vind het allemaal te stroef lopen en eerlijk gezegd werd ik niet weggeblazen door de graphics. In sommige scenes komt het allemaal heel mooi samen en ziet het er fantastisch uit maar op andere momenten ziet het er plat en doorsnee uit.. (weapon models zijn wel erg mooi)

wat mij betreft niet, ik hoop echt op een nieuwe console binnen nu en 2 jaar. (hoe eerder hoe beter)

11. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ben ik helemaal niet me je eens.

Ten eerste is volgens mij de xbox 360 nog lang niet optimaal benut door ontwikkelaars. Misschien nog maar enkele top games uitgekomen die de mogelijkheden van de xbox 360 optimaal benutten. Bijna alle games die nu uitkomen benutten nog niet optimaal de mogelijkheden.

Ten tweede zijn er nog maar heel weinig mensen die xbox hebben met hdmi en ook een full hd tv, dus wordt de xbox ook door nog maar weinig mensen optimaal benut.

De wii moet btw wel heel snel vervangen worden. Ding loopt al sinds de lancering heel ver achter op xbox 360 en ps3.:emo: Snap ook niet dat veel mensen wel (bijna) €250,- betalen voor zo'n waardeloos aparaat.:eek: Nu microsoft en sony met dingen komen die op de wii lijken heeft de wii echt niks beters/anders meer dan ps3 en xbox360.

Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Er zijn een heleboel mensen met een xbox met HDMI. Er worden al ruim 2 jaar xboxen met HDMI verkocht, en een groot deel van de mensen die zo'n xbox hebben, zullen ook wel een full-hd tv hebben. En zelfs al zouden ze dat niet hebben, het maakt helemaal niks uit of je je xbox op 720p of 1080p hebt staan, de beeldkwaliteit is exact hetzelfde. In games zal je geen verschil zien tussen 720p en 1080p omdat er geen games zijn die 1080p native ondersteunen, volgens mij zijn er zelfs maar een handjevol games die native 720p zijn.

Het komt er op neer dat het niks uit maakt hoe je je xbox aansluit en instelt, het gaat alleen om hoe programmeurs hun games maken. Veelal zullen die de xbox toch echt wel optimaal benutten, aangezien de xbox toch al ruim 4(?) jaar uit is.

13. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb dan niet superveel verstand ervan. Maar er zijn nu nog volgens mij veel games die er slecht uitzien. Die games benutten de xbox lijkt mij toch niet optimaal, of zie ik dat nou verkeerd?

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat ligt aan heel veel factoren. Maar noem eens een game die er momenteel slecht uit ziet?

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Alleen de nieuwste games komen dichtbij het optimaal benutten van de xbox. Gears of War 2 was volgens mij al redelijk gedetailleerd vorig jaar, en ook Assassins Creed 2 zal de limieten wel pushen gok ik zo.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Er is altijd meer uit te halen puur omdat de developers er beter in worden de hardware optimaal te benutten.

De console maximaal belasten is geen kunst, als je een bagger game heel inefficient programmeerd kun je hem ook maximaal belasten , het gaat er om dat ze steeds slimmer om weten te gaan met de beperkingen die er zijn.

En daarnaast wordt de middleware ook steeds beter dus de rek is er nog zeker niet uit.

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Toch vind ik wel dat je op de consoles genaaid word waar je bij staat. Zowel sony als microsoft hebben het over HD-gaming, terwijl dat helemaal niet het geval is. Ik hoop dat de volgende generatie consoles wél een 1080p native signaal uit kunnen zenden zonder dat dit de graphics verpest. Upscaling = evil.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    de PS3 kan dat toch ook? Al is volgens mij Wipeout HD de enige game die echt native 1080p is en op 60 fps draait..

19. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    xbox = beter
    redenen: leuker dasboard
    Marketplace is heel uitgebreid met pics, dlc enz. ps3 heeft alleen dat je games kan dowloaden

Gamerscore is leuker dan een paar trofeetjes
    Betaald online is voordeel want je hebt een betere server dan gratis online ps3

:+

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ok, wie koopt er een Xbox 360 omdat het menu beter is?

'Heb jij geen games?'
    'Nee ik vind het dashboard zo vet dat ik daar liever blijf'

8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina