[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, alleen is daar ook (nog) niets van terecht gekomen. 8) Beter gaat hij weer acteren, hij is zó goed! _O_
    En bah, als het maar Daniel Radcliff wordt. :+

Of Shia Lebeouf. 8) Hahaha.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik vond hem als Johnny Cash erg goed spelen!

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, zijn rol in Gladiator is ook fenomenaal. In Two Lovers en We Own the Night is hij ook sterk. :) Ook twee aanraders trouwens. :eek:

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ok ik heb net Shutter Island gezien. Echt vage shit. Kan iemand ff een verhaal met uitleg schrijven? :+

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat snap je er niet aan, is dan wel een mindfuck film maar het lijkt me dat het allemaal erg duidelijk wordt aan het eind?

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gewoon nog een keer kijken. Shutter Island is een topfilm.

Elke scene is bijna kunst.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik typte het toen ik de film net gezien had. Het is nu ff bezonken en nu heb ik het door. Ik heb tot het laatste moment zitten twijfelen of
    hij nu een agent was of een gek.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Een gek en dit was zijn laatste kans op het houden van zijn 'ziel'. Hierna krijgt hij een operatie ofzo waardoor hij eigenlijk een soort zombie wordt omdat hij niet te helen valt en een gevaar is voor anderen .

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gister nog American History X gezien. Wilde hem altijd al een keer zien, maar om de een of andere reden was het er nooit van gekomen. Ik vond het echt een geweldige film. Alles is zo ongelofelijk realistisch neergezet, die oudere broer die duidelijk uit woede van de dood van zijn vader een skinhead wordt en heilig erin begint te geloven en dat jongere broertje dat naar hem opkijkt en precies zoals hem wil worden(beiden top geacteerd). Ook hoe hij in die 3 jaar cel verandert is goed gedaan. Verder heb ik het altijd al fascinerend gevonden hoe mensen 'gehersenspoeld' kunnen raken omdat ze lid zijn van een bepaalde groep, dat zie je hier ook goed terug. Zeker met betrekking tot racisme is het vrij schokkend om te zien.

8.5/10

10. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    leuk om die film over enkele weken nog een keer te kijken
    heb ik laatst ook gedaan, merk je allemaal dingetjes op :D

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik zag het zo:
    Hij is inderdaad gek geworden, maar op het einde werkt de behandeling wel. Hij weet echter nu wat er gebeurt is en wil daar niet mee leven. Hij zegt dan ook iets tegen z'n "partner" in de trant van: wat is beter, leven als een monster of sterven als een goed mens? Waarna de dokters dus denken dat de behandeling niet gewerkt heeft, en zo zorgt Teddy ervoor dat hij de lobotomie krijgt omdat hij niet wil leven met die kennis.

Prachtige film met meerdere dingen die op meerdere manieren te interpreteren zijn :)

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hmm nooit zo over nagedacht, zou ook kunnen.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja zo dacht ik er ook meteen over toen ie dat zei idd.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb de film toevallig net gezien en ik interpreteer het ook als Ebrithil.

Ik vond alleen het einde een behoorlijke anticlimax. Ik dacht al in het begin "als nu maar niet blijkt dat hij de gek is", maar jawel hoor... Eeuwig zonde; zo'n goede film, maar zo'n clichématige twist.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren trouwens Shrek 4, Unthinkable en Hotel Rwanda gezien. Morgen wel mijn impressie hierover geven maar moet zeggen dat het alle 3 goede films waren (compleet anders natuurlijk, al waren zowel Unthinkable en HR behoorlijk indrukwekkend. Shrek niet:+ Maar hij was wel een stuk beter dan deel 3 ).

16. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat zag je toch al van mijlenver aankomen? Daarom vond ik de film helemaal niet zo bijzonder. Na het zien van de trailer dacht ik al ooooh... 8)

17. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Haha serieus? Voor mij was het echt één grote verassing. Maar zelfs als je het aan zag komen, waarom zou het een matig einde zijn? Ikzelf vond juist dat door het einde de film nog beter werd.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Gister in de auto Unthinkable gekeken.
    Het was toffer dan ik had verwacht, ik wist alleen niet dat er gemarteld wordt in de film, dus dat was wel tof.
    Alleen vond ik het einde erg slecht, en waren sommige momenten o zo voorspelbaar.
    En het begin van de film was erg saai en langdradig.

6.5/10

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    De kracht van zo'n verhaal zit hem in de onverwachte twist. Nu vond ik vooral dat een spannend en intrigerend verhaal ineens om zeep wordt geholpen met het excuus "het was nep, jij bent gek". Dat vond ik jammer en puur dat zorgde ervoor dat de film met een sisser afliep voor mij. Verder kan ik niks op de film aanmerken.

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat was er zo slecht aan het einde dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina