Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    haha.. nou.. t is meer dat je dus niet weet hoe laat die mannen komen..

want:

-1- tussen 930-1030 vandaag gekochte tuinset ophalen(morgen pas op voorraad)
    (en ik vertrek om 930 naar mijn werk)
    -2- mijn vrouw moet om 1600 weg naar de oppas om daarna te gaan werken.

-3- tussen 1030 - 1600 moet dan ook nog t kinderfietske gehaald worden... en als die er is wordt er uiteraard meteen een proefrit gemaakt...

En in die tijd wil mijn vrouw best ekkes wachten, maar begrijpelijk wil ze dat niet de hele dag doen.. voor haar is t zien fietsen van de kleine op haar 1e fietske natuurlijk veel leuker als zo'n stomme hebbeding-headset van papa...8)

ik zit nu natuurlijk wel de hele tijd wel van k#tterdek#t was ik maar thuis gebleven.. en haar te pushen om tot 1300 te wachten, ik snap t wel als ze dat niet doet...

maar goed, wat in t vat zit verzuurt niet.. dus einde van de week heb ik m sowieso... tot die tijd gamen zonder chat...
    (kan niemand me horen vloeken als ik weer eens 3x door dezelfde gast wordt gesniped)

Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  2. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D:D Je zou mij eens moeten horen vloeken, dan had je liever geen headset gehad..;) Gevloek komt met de jaren zeg ik altijd..

3. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    dat komt omdat je woordenkennis steeds groter word, en je ook nog steeds nieuwe woorden vind om iets/iemand tot de grond toe af te branden... :lol:

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7

Burn baby Burn!:lol:

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Meestal laat ik datgene wat ik besteld heb gewoon op mn werk bezorgen.

6. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    hij is binnen\o/

dus vanavond eens ff goed testen!!!8)

7. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    de 1e ervaringen

de pluspunten
    - geluid, helder, duidelijk dus gewoon goed.. ik moet nog wel wennen aan de surround koptelefoon ervaring, en dat de set bij een explosie ineens veel harder gaat ...
    - koptelefoon is licht, en sluit fijn om mijn oren.. chatten was volgens mijn party ook goed, dus prima..

de minpunten
    - hij voelt wat ielig aan, vind bv t batterij klepje iets wat makkelijk stuk zou kunnen gaan
    - hij sissst continue, OOK als t volume helemaal is dicht gedraaid.. maar tijdens t gamen is t vrijwel nooit echt zo stil dat je dit merkt
    - hij kraakt spontaan tijdens t gamen als die talk-back kabel er in zit... dit heeft ie in een gamesessie van 1 uurtje toch regelmatig gedaan.. best irritant..

Zat al een "faq"-flyer bij over t "ploppen", misschien dat de kabel niet goed is.. dus dat moet ik nog ff verder testen...

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben toch blij dat ik er niet voor ben gegaan als ik dit zo lees. Dat zou ik super irri vinden en dat voor zoveel geld. Ik ben blij met mijn sharkoon. Crystal, baby! _O_

9. gaming4life

gaming4life yordi

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heeft volgens mij niemand last van dat gesis:+ Kan aan zn kabel liggen ofzo

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb m na 15 minuten maar weer afgedaan, want ik vind het geluid veels te schel. Sissen doet die bij mij niet. Ook stoort hij niet op mn N draft router.

Ik vind de surround bij Battlefield nog niet overtuigend, maar daar heb ik m te kort voor gebruikt. Wèl hoorde ik duidelijk vliegtuigen van links naar rechts gaan.

Is het eigenlijk mogelijk om surround te krijgen door een 3.5 mm minijack en dus een bedrade koptelefoon, want dan zou ik deze via mn mengpaneel kunnen laten gaan om zo de treble en bass beter te zetten. Deze zal t niet kunnen, maar misschien als ik n andere koop.
    Mn X11 zijn ook veels te schel, maar dat kan ik dus gewoon compenseren.

Ook mis ik de 2 volumecontrols voor chat en game (zie nu alleen chat), maar misschien heb ik niet goed gekeken.
    Morgen s verder testen.

Laatst bewerkt: 16 jul 2010
  11. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    dat gesis/his, hebben meer mensen hoor..

de 2 grootste minpunten voor deze set zijn t sis/his geluid(zelfde geluid als je een versterker vol open zet ZONDER geluid af te spelen.. beetje static-noise ofzo)

en t gepop/kraak, want bij de 1 vaker voorkomt als de ander..
    (maar goed er zijn idd mensen waarbij een nieuwe kabel alle problemen opgelost heeft)

Ik moet wel melden dat ik wel een 300N router met 3 antenne;s heb staan.. maar ik heb geen storing ALLEEN als de mic erin gaat dan krijg ik geregeld kraak/plopjes...

Ik moet ook zeggen dat ik wel veeeeel beter mijn medespelers hoor.. t gaat veel harder.. en dat is wel erg prettig..(behalve bij k#t irritante kinder amerikanen, maar die mute ik dan wel)

@gakkie.. ik moest draadloos omdat mijn xbox EN op de lcd EN op de monitor is aangesloten. Game ik op de lcd, dan geen headset nodig, game ik op de monitor dan wel! En dan er is geen andere "betere"optie als deze set. Anders had ik altijd gekozen voor de Astro..

@ferrie..
    - het schelle is op te lossen door op je koptelefoon op t knopje effects te drukken..
    - t geluid van je koptelefoon regel je op de earphone!!!
    - ik deel je mening dat ik ook niet een echte de surround ervaring bij bfbc2 had, maar dat had ik ook niet bij mijn gewone surround systeem.. dus ligt aan t spel. Ik hoorde wel veel duidelijker mensen aankomen, en van welke richting t schot kwam..
    nee, want dan wordt t stereo.

Laatst bewerkt: 16 jul 2010
  12. MonkeyBrainsNL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem ingame op headset modus staan?, scheelt een hoop!!

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, bij elk spel waarbij je de modus op headset zet krijg je juist STEREO en geen Surround sound meer....

14. MonkeyBrainsNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou zo ervaar ik het helemaal niet.. Gewoon 5.1 met mijn Astro..

15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Jammer dat jullie eerste impressies niet zo best zijn, vergeet niet dat het ff wennen is, vooral het geluid zelf en de surround ervaring duurde ff bij mij voordat het klikte zeg maar.

En bij BC2 moet je echt headset aanzetten, dan hoor je oneindig meer via dat ding.

16. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die minpunten best behoorlijk als ik eerlijk ben , en al helemaal voor een headset van dat geld !

Ik gebruik zelf nu (ben ik net achter gekomen) mn Logitech G35 headset voor de 360 , ik heb hem mn xbox en die headset aangesloten op mn pc. Dus alleen voor puur het geluid. En daar zit ook een optie met Dolby Headphones op.Het is wel niet puur digitaal en 7.1 maar vind t geluid echt goed te doen.

Ik zat eerst ook te denken om zo'n duur headset aan te schaffen , maar die minpunten die ik lees vind ik iets te gek voor zo'n headset van dat kaliber.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    2de ervaring. Weer na 15 minuten afgedaan.

Ik vraag me af waar ze de Heart-thumping bass boost adds sonic realism vandaan halen, want het geluid is echt veels te schel.
    Bij explosies denk ik: "kolere wat een klote herrie" en niet: "wauw wat een gave explosie" zoals ik dat nu wèl heb.

Het knopje effects helpt maar nauwelijks. Vreemd dat een koptelefoon met zulke grote speakers niet meer bass kan weergeven.

Ik kijk het nog heel even aan en anders gebruik ik m misschien voor andere games of ik doe m weg.
    Mn enige hoop is nog dat de uitgang voor de 2de koptelefoon wèl surround doorgeeft, zodat ik deze via mn versterker kan laten lopen en zodoende het geluid warmer/meer bass te kunnen geven.

Ik kan natuurlijk overdag wel mn surround speakerset aanzetten (dan hoor je wèl hoe vet die explosies zijn! :) ), maar hoor ik de voetstappen nauwelijks.

Als wat x76ddemonx klopt en daar alleen stereo wordt uitgestuurd, dan gaat die weg.
    Nou zijn de surroundeffecten bij Battlefield1943 inderdaad magertjes, maar ik hou gewoon niet van dat schelle geluid.

Edit: dat blijkt gelukkig niet te kloppen, want dit staat op de site van turtlebeach.

Why does the X41 transmitter include an output for wired headphones?
    This output jack lets you connect a set of wired headphones so a second person can hear the same Dolby surround sound that’s being transmitted to the wireless headset. For example, you could connect an Ear Force X1 headset to this jack and two players can play the game at the same time. You can also connect an X31 transmitter to this jack so two wireless headphones can be used with the X41 transmitter.

De vraag is nu of ik daar de X11 voor kan gebruiken of heb ik een surround headset nodig?

edit 2:

zo te lezen kan dit inderdaad

How does Dolby® Headphone technology create 7.1 surround sound with the stereo X41 headset?
    Most XBOX 360 ® games include a surround sound audio track that’s encoded in Dolby Digital format, which is accessed by using the XBOX® digital output connector. In order to hear the surround sound, your audio system has to split this digital stream into 5.1 or 7.1 channels (depending on the game), each of which is sent to the individual surround sound speakers in your home theater speaker system.

The X41 transmitter includes a digital signal processor (DSP) that splits the Dolby Digital audio stream into 7.1 channels. It then uses Dolby Headphone post-processing with Head-Related Transfer Function (HRTF) technology to combine these individual channels into a special type of stereo signal that mimics the way your ears hear natural sound. The result is an astoundingly accurate surround sound experience with wireless stereo headphones.

Nu s testen of t surround ook via mn receiver of mengpaneel kan laten lopen.

Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  18. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Heb je bass-boost wel aanstaan? ;)

Iig, het is echt wennen. Je hersenen moeten zich aanpassen ofzo...heel vreemd. Aan het begin had ik precies hetzelfde (zoals hier te lezen) maar nu wil ik niks anders meer. Ga gewoon een avondje ermee spelen en oordeel de volgende dag nog's.

Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  19. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Yeah, ik heb nu ook een headset.:cool: Geen ékte gaming headset tho. Gewoon een stereo ding. Van mono naar stereo is voor mij al een hele stap!:9

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja, dacht eerst dat ik nog een audio dongle moest halen, maar ineens bedacht ik me dat ik nog een oude kabel kon strippen.
    Gelukkig had ik de originele componentenkabel nog liggen, anders had ik mn Monster kabel moeten strippen (weggegooid geld overigens).

Ik vraag me ineens iets af: als je via de 3,5 mm minijack wèl surround kan uitsturen zoals t kastje bij de X41 schijnt te gebeuren, waarom zit dat dan niet op een surroundreceiver? Dat moet dan toch heel makkelijk kunnen?

Laatst bewerkt: 18 jul 2010

Deel Deze Pagina