Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hey,

    Ik heb een raar probleem met de pc van een vriend van me.
    Zijn cd speler deed het niet, en het bleek dat de kabel er niet inzat. Omdat die te kort was heb ik het veranderd met de kabel van de hdd, (ze waren hetzelfde)
    Maar daarna, bij het opstarten van de pc, starte die windows niet meer. Ik moest een proper boot device ingeven, zon zwart scherm met 2 regels witte tekst.
    Sindsdien doet ie het nietmeer, ook niet met het veranderen van de kabels..?

    Alleen de hdd is aangesloten, waar ook windows 7 op staat.
    --- automatische edit ---
    we zijn inmiddels een stapje verder, we krijgen nu een scherm met error code
    0xc000035a

    iets met de cpu die geen 64 bit aan kan. Op internet stond dat we de virtualisation technology moesten aanzetten in de BIOS.

    Maar, waar staat deze op het asus moederbord? is er 1 uit 2005 ofzo, eentje uit de pv serie.

    GR Daan

    Dit is rechtstreeks uit een ander gestart topic gekopieerd;)

    Gr daan
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Weet je zeker dat de HDD kabel goed aangesloten is?

    hoe staat de boot volgorde nu ingesteld in de bios?
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    goed bezig Computer Daan:+
     
  4. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Yep, de kabel is goed aangesloten, word allemaal ook herkend in de bios;)

    Verder doet de windows cd het ook, alleen ik krijg de error code;(
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    de windows cd? je moet hem nog installeren? wanneer krijg je die error code dan? als hij boot vanaf cd?
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Yep, windows 7 cd. er is al windows geinstalleerd, maar ik wil die nherstellen, zodat het weer opstart.
    de error code komt samen met een scherm na het windows is loading files scherm.

    Het is dus een error code over 64Bit, wat de cd ook is. Is het beter een 32Bit cd te gebruiken?
     
  8. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ff een update, dit gaat dus nog steeds over het select proper boot device probleem.

    De hdd staat op third master, en de cd speler op fourth master, is dit goed? Zonee, hoe krijg ik de hdd op primary master? het veranderen van de kabels helpt niet.

    Verder, dacht ik dat een windows format zou helpen, dus heb ik de windows 7 32 bit cd gepakt, en gekozen voor een schone install, maar dan zegt ie:
    selecteer cd/dvd drivers? in een wit scherm waar ik op bladeren kan kiezen.
    Ligt dit aan de ISO?

    En helpt windows format zowieso wel?
    hij kan namelijk het bestand winload.exe niet vinden. ook bij opstartherstel zegt ie dat er wel problemen zijn gevonden, maar als ik dan klik op: probleem oplossen en herstarten krijg ik dit:
    Kan opstartopties niet opslaan.

    Ik kom er helaas niet echt meer uit:*( of zou de hardeschijf kaduuk zijn>?
     
  9. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Iets meer info over het systeem toevallig? Waarschijnlijk kom je niet onder de 3th master omdat het sata is?
    Ik heb ook geen idee over welke kabels je praat, sata/ide(data) of de voedingskabels?

    Werkte het systeem wel voordat je de stekkertjes ging verwisselen? Want als je het voor elkaar krijgt een hdd te verpesten door 2 stekkertjes te verwisselen vind ik het heel knap :+

    En dan nog 1 vraagje:

    Probeer je een hdd met installatie van Windows 7, die uit een andere pc komt, in je systeem te hangen?
    Het is allemaal wat vaag, je zegt dat er Windows 7 op de hdd staat, maar tegelijkertijd denk je dat de cpu geen 64bit ondersteunt? Dus... *GIEF SPECS!*
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Alle kabels zijn ide, het is een pentium 4 pc van ong. 5 jaar oud:D

    Alles werkte gewoon voordat ik ging klooien;/)

    Er staat windows 7 op de hdd, echter kan deze niet bootten.
    Daarom wil ik een nieuwe installatie erover heen zetten, maar dat werkt niet ivm dat probleem met cd/dvd drivers. Het is een 32bit w7
     
  11. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een nieuwe printer, maar er zijn er zoveel dus ik dacht laat ik hier eens om advies vragen. Enige wensen:

    - PC/Mac compatible
    - Goedkopere inktpatronen mogelijk
    - scannen, kopieren en printen
    - foto print zou leuk zijn hoeft niet.
    - MAX 100 eur...
     
  12. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Dat is al een stuk duidelijker :).
    Voordat ik begin: Die foutcode: 0xc000035a. Die schijnt, zoals jezelf al zei, alleen voor te komen bij 64bit installaties... Weet je 100% zeker dat je niet gewoon een verkeerde versie op de cd hebt staan? Dat zou een hoop geklooi besparen :9

    Paar standaard vraagjes:

    Heb je niet een andere IDE kabel liggen?

    Heb je geen andere computer waar je die hdd in kan hangen om even te kijken of hij het nog doet? Hoewel ik er wel vanuit ga, aangezien de installatie gewoon zou moeten starten...

    Heb je niet een andere dvd speler/brander die je er even in kan hangen?

    Weet je 100% zeker dat de installatie CD goed is?

    Gebruikt je 2 aparte IDE kabels of sluit je de HDD en DVD speler op 1 kabel aan?

    Welk(e) slot(en) gebruik je? (Primary IDE (blauw)>secondary IDE(zwart)).

    Wel genoeg vraagjes voor nu :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2010
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Canon Pixma mp610, prima dingetje, waar ik zowel vanaf mijn macs als PC print. Enige nadeel is dat het geen WiFi printer is, en dus mijn PC moet aanstaan om te kunnen printen met mijn mac. Ik heb er bluetooth op, maar dat bereik is niet hetzelfde als Wifi.

    Maar verder zeer tevreden over de Canon! Mijn tip is dus om er zeker 1 te nemen met Wifi, scheelt een hoop.
     
  14. Ichigo

    Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zoek een nieuwe video kaart van XFX series 4 of 5 max 140 wil ik er uitgeven.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Canon heeft goedkope inktcartridges.
     
  17. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik werk in een winkel waar we cartridges en printers verkopen en de Epson Stylus is een echte aanrader. Zolang je zorgt dat je met de cartridges in de T0711 serie zit heb je een geweldige printer qua kwaliteit en prijs. Ik zou je graag onze prijzen willen laten zien maar dit is geen marktplaats forum. Haha.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  19. Ichigo

    Ichigo GLOBAL TETRAHEDRON

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    1
  20. Renhui

    Renhui Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina