[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Vergeet niet dat je voor zowel Paragon en Renegade een achievement hebt he? ;) Ik neem aan dat jij wel een type bent die deze game 1200/1200 wil hebben.

    Hardcore en Insanity in deze game moet je echt doen met een Soldier. In ME 2 zweer in elk geval Vegeta, XBW lid, bij een Sentinel en voornamelijk Thane en Legion als teamgenoten. ;)
     
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    O yellow, wel me goed quoten he! Maar Tyrant, luister wel naar Yellow hij heeft de game ook al twee keer gecomplete (1000)

    Maar Inderdaad. Soldier is beste (met immunity ben je onsterfelijk) maar dat ben je met een hoge level adapt ook plus dan kan je alle vijanden met imminity in een ravijn flikkeren. Al werkt dat niet altijd super.

    In twee is sentinel het sterkste. Heb ook infiltrator gedaan. Is leuk en spanneder maar soms frusterend.

    OVer die allys, gebruik daar gewoon altijd miranda en één karakter dat goed is tegen de vijanden die je tegenkomt (iemand met overload tegen shield gasten, moridin tegen krogan en Vorcha enz) maar laatste missie neem Thane en Legion mee en je loopt er serieus met zoveel gemak doorheen dat je denkt alsof je easy zit te spelen (wel geupgrade met goede wapens he!)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Klopt het trouwens dat je niet alle allies gelijk vrijspeelt?
    Volgens mij mis ik een Asari..
     
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    yup. Moet je de missie doen dat je op zoek gaat naar de dochter van Matriarch Benezia. Artemis Tau Cluster moet je daar voor zijn
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Op de planeet Therum had je er nog wel bij mogen zetten.

    Joepie, uit mijn hoofd. :+
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig met mijn tweede Hardcore playthrough en ik moet zeggen dat ze die achievements wel goed hebben verdeeld, je krijgt aardig wat beloningen als je voor een tweede keer een complete playthrough speelt. Top:thumbs:
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Klopt en dat is met een imported char, level 60, naar ME 2 alleen nog maar beter. Daar krijg je pas vette beloningen. Moet je wel eerst level 60 worden en dan doe je niet in 1, maar in 2 PT's. In 1 kun je sowieso wel level 51 worden, maar van level 59 naar 60 is richting de 200K XP, misschien wel meer. Weet het even niet uit het hoofd. ;)
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi. Ben nu level 57 en moet de rest van de side-quests, Feros, Noveria, Virmire en het einde nog allemaal doen, dus level 60 moet wel lukken denk ik.:)
    Heerlijk, heb ME 2 hier in de kast liggen en kan niet wachten om daar mee te beginnen, maar dan wel met geimporteerde level 60 dus eerst deze playthrough afmaken. Kom ik later terug bij ME 1 voor Insane en laatste paar achievements.
    Enige dat van belang is bij import save file zijn toch de 'keuzes' die je maakt in het spel, je paragon/renegade en je level? Je krijgt toch geen bonussen voor achievements uit Mass Effect 1 zoals maak zoveel kills met je wapen of het halen van een hogere difficulty?
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Nee dat niet, maar wel voor bepaalde achievements uit ME 1.

    Trouwens: Je kunt ME 2 het beste beginnen met een Sentinel en gelijk starten op Insanity. Dit is mogelijk. Doe het dan ook gelijk met een imported level 60 Shepard. Je bent dan gelijk level 5, anders haal je die level 30 achievement niet. Die blijft echt, zonder level 5, gemeen steken op level 29.

    Hoop wel dat we voor ME 3 weer dikke level kunnen halen. Level 75 of 80 lijkt me wel wat.

    Heb trouwens wel een goede optie voor ME 3: Lekker veel discs met content. Content installeren op je HDD, optioneel uiteraard, en vervolgens alleen disc 1 nodig hebben om alle content te kunnen spelen zonder een disc te moeten wisselen. Beetje zoals op de PC met WoW om maar een voorbeeld te noemen. ;) Al heb je daar helemaal geen disc meer nodig, maar het idee is wel te snappen.
     
  10. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom het beste met Sentinel? En wordt het niet te moeilijk met meteen Insanity? Ik neem aan dat je net als in ME 1 een tweede playthrough kunt doen met een imported playthrough uit dezelfde game (Dus dat je na level 30 te worden op 1e PT die career kan overzetten op 2e PT en die op Insanity uitspelen).

    Lijkt me ook leuker.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Als je een level 30 importeert voor Insanity krijg je te maken met bots die bonussen hebben en meer damage doen. Niet als je een level 60 importeert naar ME 2. Het verschil zul je zeker weten merken. Is ook heel duidelijk.

    Aangezien Vegeta op vakantie lijkt te zijn, moet ik maar ff optreden als Guru. :+
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké bedankt voor de info!:)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Sentinel is het verstandigste volgens Vegeta, maar ik kan je een Soldier ook van harte aanbevelen.

    Wil je misschien een goede samenvatting voor wat te doen op Insanity met een Sentinel? Het kan je heel erg helpen hoor. ;)

    (C) Vegeta

    Dat wel! ;)
     
  14. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou zelf niet naar Yellow luisteren en gewoon de class nemen die je zelf wilt spelen. Sentinel en Soldier maken Insanity misschien iets makkelijker door hun powers, maar met de andere classes is het nog steeds goed te doen hoor. Doe dus gewoon wat jezelf leuk vindt :)

    En Insanity is in ME2 wel wat lastiger dan in ME1, dus misschien is het voor het spelplezier (en voor het leren van het spel; het speelt namelijk wel wat anders dan ME1) beter om gewoon op bijvoorbeeld normal te beginnen. Als je het te makkelijk vindt, kan je nog altijd de moeilijkheidsgraad wat opschroeven en anders kan je altijd nog een andere playthrough op Insanity doen ;)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Dude, het zijn ook niet alleen maar mijn woorden. Neem maar van mij aan, met 500 uur ME I & II dat ik echt wel weet wat ik zeg.

    Bovendien is Soldier en Sentinel ook leuk spelen in ME I hoor. ;)=(
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik toch eerst op Insanity zet, als het te moeilijk wordt/spelplezier bederft kan ik altijd nog op een makkelijker niveau zetten.:) Heb op ME 1 tot nu toe alleen nog maar met Soldier gespeeld en ben wel benieuwd naar biotic powers dus Sentinel was ik misschien al wel van plan om te spelen. Maar goed dat zie ik wel weer wanneer ik met ME 2 begin, eerst ME 1 voor 2e keer afmaken. :)

    500 uur?:eek: Maar ik zie het probleem niet echt, oeloeimanu zegt toch alleen maar dat ik moet spelen hoe ik wil spelen? Hij zegt toch nergens dat je ongelijk hebt?
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Daar heb je dan ook wel gelijk in. Ik wilde ook alleen maar duidelijk maken dat Vegeta en Ik het meeste ervaring met deze serie. De games dan als ik zeggen mag. Vegeta weet veel van tactiek. Ik weet uit ME I veel van hoe je het beste bijvoorbeeld Ally achievements kan halen.

    Mijn trots is gewoon snel gekrenkt, laten we het daar maar op houden. :+
     
  18. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Vakantie? das volgende week pas! Maar het is veel te heet om achter die computer te zitten.

    Maar even reageren op de laatste pagina.

    A: Dank je Yellow maar er zullen vast een hoop mensen zijn die veel weten vn beide games. zo'n ingewikkelde RPG is het ook weer niet.

    B: Voor diegene die ME nu aan het spelen was met een level zestig. Wel importeren uit ME in deel 2, niet je ME 2 karakter importeren voor een andere playthrough. Daar had hij gelijk in. Maar ga eerst lekker ME 2 op jouw niveau spelen. Dan geniet je er meer van, Heb je meer tijd om de omgeving te bekijken en het is een nieuwe game voor je dus dan worden je fouten niet meteen afgestraft. Speel lekker met het karakter dat je wilt en zorg gewoon dat je ally's je goed aanvullen met hun skills. Speel daarna lekker een ME 2 insanity run met een karakter naar keuze (allemaal mogelijk) of maak het je makkelijk en doe het met een sentinel. Vraag Yellow dan even om de tips die ik hem heb gepmd

    C: Ally achievements zijn makkelijk. En 500 uur is echt veel Yellow!!!
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ik weet dat 500 uur veel is, maar ik heb dat er onderhand wel opzitten. Is ook gewoon een steengoede game, qua verhaal zelfs beter dan deel II. ;)
     
  20. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik speel wel eerst op normal. 2 Playthroughs op Mass Effect 2 lijkt me absoluut niet erg.:) Had nog niet aan gedacht maar om alle side-quests te doen op Insane kan best irritant worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina