Ondertiteling bij films op je xbox360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door black firefly, 19 jul 2010.

  1. black firefly

    black firefly Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste lezer,

    Ben zeer beniewd of er meerdere mensen zijn die hier hetzelfde over voelen als ik. Het streamen van een film met ondertiteling is onmogelijk. Zelf heb ik nu ongeveer sinds een jaartje een oplossing gevonden via vobsub. Door de ondertiteling te hardcode op de film maar is een tijd rovende bezigheid.

    Zoals ik al zei ben zeer beniewd naar de oplossingen van andere xbox360 gebruikers die vaak films/series kijken. Hoe ze dit hebben opgelost


    met vriendelijke groet,

    Elijath
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn twee programma's waarmee je veel verschillende bestanden kan streamen naar de Xbox 360, waaronder subtitles (zoals .srt). Dat zijn PS3MediaServer en TVersity. Je moet echter wel een hele goede verbinding en sterke computer hebben wil je HD-beelden, plus de ondertiteling, streamen naar je Xbox 360 zonder dat er vertraging optreed.
    Voor simpele en lage resolutie bestanden raad ik PS3Mediaserver aan (heel simpel programma ook), als je voor HD gaat kan je beter TVersity proberen, maar dat is een moeilijker programma en voor volledig gebruik zal je moeten betalen.

    Wat vobsub betreft. Ik raad je aan vobsub te verwijderen en CCCP te downloaden. Dat is een codec pack waarin vobsub zit ingebouwd. Met dit codec pack kan je alle soorten video- en audiobestanden afspelen in verschillende programam's - ook Windows Media Player - én werken subtitles er goed bij. Als je zonder te betalen via het internet een HD-film download, zijn die vaak in .mkv en zijn de subtitles ingebouwd in dit .mkv bestand.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Gewoon met ingebakken subs downloaden.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Die vind je zo weinig joh! Zijn meestal ook maar matige kwaliteit video's. Een HD-film is heel vaak .mkv met ingebouwde subs die je aan en uit kan zetten, of soms zelfs met 5 verschillende subs waaruit je kan kiezen. En die leest de Xbox 360 dus niet, als je via de standaard weg streamt.
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Via ps3Media Server moet het wel lukken. Werkt als het goed is ook gewoon op de xbox. En dan kun je gewoon de subs openen. (via de transcode map die je op de 360 ziet)
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, je hebt er niet zo veel, vooral de bekendere films. Op fora kom je soms wel redelijke collecties tegen (torrents zijn er niet zo veel en als ze er zijn vaak heel traag). En HD, ik heb gewoon die oldschool televisie, dus daar maak ik me nog maar ff geen zorgen om ;)
     
  7. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook veel geprobeerd om er ondertiteling bij te krijgen, helaas tevergeefs. de enige manier die ik heb gevonden is om dvd's te kopen/lenen of idd de ondertiteling ingebakken te downloaden. ik heb al 2 jaar geen ondertiteling meer gezien en ik ben het nu gewend :) het is ook veel leuker als je alle engelse/amerikaanse humor ook meekrijgt.

    als je iets vind waardoor het wel kan laat het even weten :+
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    PS3mediaserver + ondertiteling zelfde naam geven als film/serie + in zelfde map als film/serie stoppen en klaar.
     
  9. LegacyNL

    LegacyNL <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik het ontbreken van de ondertiteling niet een erg grote belemmering van het kijkplezier dat ik ervan mee zal krijgen. Vergeet ook niet dat Xbox LIVE in Europa natuurlijk een hele andere vorm van ondersteuning heeft. De Zune marketplace is een redelijk nieuw concept. Ook de equivalent van Zune (namelijk Netflix, deze service valt alleen in Amerika te verkrijgen voor je Xbox) heeft het er moeilijk mee gehad. Ongeveer een jaar geleden werd er wel aangekondigd dat ze zijn gaan werken aan ondertiteling bij Netflix maar vooralsnog kan ik hier vrij weinig over terugvinden, laat staan over Zune.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319

    Maar dat gekut met die subs gelijk zetten joh, ook vermoeiend hoor.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Valt wel mee toch? Ik download mijn subs altijd gewoon via subtitlesnl.com, en heb bijna altijd blu-ray ripjes. Goede subs downloaden, even kijken of ze synchroon lopen en klaar. :+
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik deed altijd via allsubs.org of opensubtitles.org, die verzamelen van heel veel sites. Maar vaak had ik toch dat ik zelf moest synchen. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar soms krijg je het gewoon niet gelijk, ook al gebruik je twee punten die ver uit elkaar liggen =(
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Als je een ondertiteling hebt die niet klopt, kan je beter een nieuwe downloaden. Er zit er altijd wel één bij. En hoe doe jij dat synchen dan? Er een .txt file van maken en ALLES aanpassen? Dat is veel werk!
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Nou, er zat niet altijd een srt bij die klopte, en het waren toch redelijke producties. Vaak wel oudere films. Ik downloadde gewoon de eerste hit via torrentz, soms was er zelfs een srt-file met dezelfde naam als de torrent, maar dan liep het toch niet gelijk.

    Ik had een programmaatje voor dat synchroniseren, volgens mij subsync, moet je maar eens googelen, is heel simpel. Je kiest dan een begin- en eindpunt, en dan zet je de tekst gelijk met de audio, en dan stretcht dat programma gewoon de subs.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad Willem, dat kan automatisch :+
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, tof, wist ik niet! Hoewel ik denk ik blijf bij het zoeken van een andere subtitle bestand. :+
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar start je dan telkens die film op met subs? En als ie niet past met andere subs? Dan is syncen minder werk. Je hebt bij die allsubs en die andere die ik noemde wel staan wanneer de eerste regel in beeld verschijnt, dus dan kan je wel een beetje checken of je goed zit.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar hoe werkt dat ps3 media server dan? Ik heb het erop gezet, maar gaat het dan automatisch of moet ik nog wat doen?

    Edit: Ik zal dit ff doornemen :eek:
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je moet de PS3Mediaserver aanzetten op je computer. Zet daarna je Xbox 360 aan en ga naar Video Library. Nu zie je als het goed is ook een optie staan die 'PS3MediaServer: computer van (...)' of iets dergelijks heet. Als je die selecteert, kan je door je computer bladeren en horen .srt bestanden ook afgespeeld te worden.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Thanks, ff checken, moet sowieso die nwe netbook ff 'aansluiten' op xbox, gaat allemaal trager dan gehoopt. WMP 12 kan je ook gewoon gebruiken om te streamen toch?

    Edit: al gelukt.

    Edit 2: ps3mediaserver werkt ook *)
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010

Deel Deze Pagina