De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een plasma gaat echt niet korter mee dan een lcd hoor. Pure nonsens.

    Ik wacht sowieso niet op t moment dat mn tv kapot gaat voordat ik n nieuwe koop. De technieken gaan zó snel. Kan me niet voorstellen dat ik 10 jaar ga wachten voordat ik n nieuwe koop.
    Ook qua groottes gaat t hard
     
  2. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    moet je trouwens ook uitkijken met het inbranden bij plasma schermen niet dat ik dadelijk die hard ga xboxen op de panasonic die ik net binnen heb en er meteen een compas rechtsboven staat ingebrand :p
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Men zegt de eerste 200 uur het contrast sowieso onder de 50% houden, voor de rest gewoon lekker genieten en niet te veel druk maken. Misschien afentoe wat zappen. Je moet het wel heel bont maken wil je echt inbrandingsschade overhouden.
     
  4. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    tja maar als wat ferry zegt klopt en het een paralelle import betreft ben ik de sjaak als het scherm inbrand ;)
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inbranding valt sowieso niet onder garantie. Niet druk maken, want ik speel sinds november 3 uur per dag Battlefield1943 en ik heb geen last van inbranding
     
  6. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik zit nu te twijfelen tussen twee schermen.

    De Sony KDL-40BX400 en de Samsung LE40C550.. Prijs is precies hetzelfde bij de MM. Qua design neig ik naar de Sony maar dat is puur een eigen mening. Wat is de beste optie qua scherm?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung is vele malen beter. Hogere contrast door betere zwartwaarden en betere scaling en de-interlacing (betere processing).
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hallo,

    Ik dacht ik stop eens voor de gein een (internet kabel in de TV KDL-40W4500/47) En dan in de router. Hij ziet mijn PC wel maar kan geen films mee afspelen. Er staat niet de juiste bestanden weergeven.

    Wat voor bestanden kan deze TV afspelen, als ik vragen mag?
    O-)

    Mijn dank is groot ! :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat de aansluiting alleen geschikt was voor foto's en muziek !
     
  11. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoop het niet eigenlijk. Ik kan er ook echter niks van vinden op Internet dat deze TV dit aan kan, films streamen.. :F: Erg jammer wat mij betreft, moet ik 'maar met de 360 doen. :)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de informatie in de gebruiksaanwijzing ondersteund deze tv alleen muziek en foto via de Ethernet-aansluiting.
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben echt een leek op TV gebied.
    Ik heb een van de eerste HD-televisies gekocht die verkrijgbaar was in Nederland, nog voordat de Xbox uit kwam. Lullige is dat de tv geen HDMI aansluiting heeft. Daarnaast heeft hij nog wat andere kuren: DVI en VGA aansluitingen doen erg moeilijk: Als ik m'n tv-decoder maar een fractie beweeg, valt het beeld al weg. Zelfde verhaal bij m'n Xbox.

    Dus! Het wordt maar eens tijd voor een nieuwe. Hoeft nog geen 3D televisie. Wat is vandaag de dag het beste om te nemen? LED? Wat zijn mooie modellen? Zou ook handig zijn als de digitale tv decoder in de televisie zit ingebouwd.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Welk formaat zat je aan te denken? En wat wil je er ongeveer aan uit geven?
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb momenteel een 26" inch. Voldoet voor mijn kamer prima, maar wil eigenlijk een grotere. Ook met het oog op het eventueel op mezelf gaan wonen. Tot 40". ;)

    Prijs, tsja. Ben best bereid om er in te investeren. Tot 1000 euro. :)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken voor de term LED !
    Er zijn namelijk 2 soorten LED tv's.
    1. Edge LED ( LCD scherm en LED-verlichting aan de zijkant van het scherm ).
    2. Full LED.

    [yt]MMP_WLi3oAk[/yt]
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Om daar nog aan toe te voegen geven LCD TV's met CCFL verlichting (conventionele LCD TV) op het gebied van LCD nog steeds het beste beeld. Er is geen Edge LED of Full LED die zich kan meten met de Samsung C650/750 qua zwartwaarden.

    Lees de onderstaande review maar:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c750-le46c750-20100709761.htm

    De reviewer geeft zelfs in zijn conclusie de volgende statement:

     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar de review zegt ook het volgende:

     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer genoeg is dat nou eenmaal een probleem waar zo'n beetje alle LCDs last van hebben behalve de Sony V/W/Z4x00 series. LCDs gebruiken veel beeldverwerking wat altijd resulteert in relatief hoge input lag. Indien je minder input lag wil heb je de optie tot Plasma aangezien hier minder sprake is van beeldverwerking. Wanneer je helemaal geen input lag wil kan je het beter houden bij een ouderwetse CRT monitor die totaal geen last hebben van input lag.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Maar dan heb je weer zó'n klein beeld, dat je je vijanden te laat/niet goed ziet en alsnog gekillled wordt.
    Ik hou t lekker bij mn plasma. ;)

    Zat vanmiddag nog een stukje van de film 300 op hd-dvd te kijken en eigenlijk is er iets vreemds met de resolutie van films op hd-dvd en blu-ray.
    Men zet op het doosje namelijk wel dat de film 1080p is, maar eigenlijk is dat helemaal niet waar.

    Een behoorlijk deel van de film bestaat uit de bekende zwarte balken en dus is de daadwerkelijke film van een heel ander soort resolutie.
    Nou zullen kenners misschien roepen dat de codering (of hoe zoiets mag heten), wèl 1920x1080 is omdat de balken bij de film horen, maar eigenlijk is het onzin toch?

    Als een xbox of ps3 game wordt getoond, is die weliswaar geupscaled, maar hij is wèl 1920x1080. Dat kan je van zo'n film eigenlijk niet zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina