Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    waarschijnlijk omdat het signaal dat binnenkomt door de techniek in de(als voorbeeld) x41 wordt ontvangen als 5.1/7.1..
    Bij een gewone standaard versterker is dat helaas altijd stereo. Heeft ook te maken met de prijs die hier weer aanhangt, dus er zijn vast wel versterkers die dat ook kunnen, of het dan meer als "virtual surround" aanbieden ala bose aan kunnen bieden.

    Ik heb gister, en vanochtend nog ff gespeeld maar t surround effect legt me geen wind eieren in mijn kills. Ik hoor heel duidelijk waar iemand is, en ik hoor die voetstappen echt heel goed. Je moet hier wel erg aan wennen omdat normaal surround over speakers toch altijd meer van voren komt, en dat toch altijd wel overheerst. Ook het feit dat je zij/achter speakers verder weg van je staan geeft bij grote scene's en films geen probleem. Maar bij een spelletje wil je alles kunnen horen.. en dat doet die x41(en alle andere 5.1/7.1 headsets) dan wel beter.. je hoort alles gewoon goed. Je kan de geluiden beter localiseren... Ook bij racen hoor je duidelijker of iemand links of rechts van je zit

    De bas is met die extra bas optie voldoende om een mooi gebalanceerd geluid te geven.

    het hissen is trouwens nu al niet eens meer merkbaar, omdat hij dat alleen doet bij geen signaal. Dus als de xbox aanstaat en je bladert door het menu dan hoor je het al niet meer.

    Het ploppen/kraken moet ik nog verder onderzoeken...
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  2. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nu de Steelseries SIBERIA aangezien ik ook game op de PC.. Owja en een steelseries Xbox 360 connector zodat ik hem natuurlijk op me Xbox 360 kan aansluiten. WERKT PERFECT!:thumbs:
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Blij te horen dat hij eindelijk uit de verf komt na ff spelen, begon me al schuldig te voelen dat ik hem had aanbevolen.:)

    Heb jij er inmiddels ook al een beetje meer mee gespeeld Ferry?
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mn idee van mn X11 via de 3,5 mm output van het surroundkastje van de X41 te hangen lijkt te werken.

    Ik moet alleen ff een andere game proberen, want de surround in Battlefield1943 is matig.
    Ik heb t idee dat t meer Dolby PLII is (en dus geen echt surround).

    Welke lampjes moeten er nu precies branden op t kastje van de X41?
    Nu branden de 2 bovenste (power on en digital input), het lampje daaronder is uit en t lampje daaronder is aan.

    De onderste by pass is weer uit klopt dit?
    Hopelijk wel want met deze oplossing klinken de games nog beter als de oude situatie! :)
     
  5. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je het al met een andere game getest? Zoals eerder gezegd is de surround in 1943 niet echt je van het. Het is zeker wel aanwezig, ik kon bijvoorbeeld tanks horen aankomen en vliegtuigen, schoten daarintegen gaven wel een matig surround effect en had ik veel vaker problemen mee om die te lokaliseren.

    De onderste is de surround bypass idd, hij zet het dan signaal om in gewoon stereo en klinkt ook iets zwaarder en leger. Dit is voor muziek enzo, i guess.

    Dolby PLII is overigens wel degelijk surround, als je geluid exact kunt lokalizeren en met je ogen dicht kunt horen waar alles gebeurt is het gewoon surround, of het nu uit 100 of 2 speakers komt ;)

    Hier kun je alles lezen over Dolby PLII

    Met een 3,5MM krijg je ook niet echt surround, al probeert het kastje wel hard om het beter te laten klinken echt geweldig zal het nooit worden, daarvoor moet je echt de optische kabel erinproppen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2010
  6. Timnation

    Timnation Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de AtroA40 het beste als het niet uitmaakt of de headset draadloos is of niet, of zijn de X41's zo goed dat ik die het beste kan kopen?
     
  7. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zweer bij de astro's.
    Kijk het geluid en surround-ervaring zal niet veel schelen. Maar...maar het geruikers gemak en vooral de voice van de astro (dé mixamp) is zoooww fijne, zo goed. Heerlijk.
    Geen goed met instellen, voice en volume regling op je oor of aan de kabel bij je borst...nee gewoon handig voor je op de mixamp\o/\o/
    Als je het geld hebt en wilt uitgeven....doen aan die astro's!!
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Astro A40 geen twijfel mogelijk
     
  9. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ik ben nog volop bezig om de kraakjes/plopjes te onderzoeken.. maar ook ik moet gewoon werken en ik game liever die paar uurtjes die ik vrij heb..

    wat ik vreemd vind zijn de volgende zaken

    - Ik had al een draadloze headset, en die stoorde ook ergens op, maar dat was volgens mij de iphone/blackberry die hier vlakbij liggen. Ik had hier geen mike optie bij. Maar nu met de x41 heb ik daar helemaal geen last van gehad, ALLEEN bij t aansluiten EN gebruiken van de mike krijg ik nu dus kraakjes/plopjes.

    - Er staat als optie in t (tijdelijk) uitzetten van je router om te bevestigen dat het daar aan ligt.. dat is erg leuk maar ik kan die router toch niet verder verplaatsen van de x41, dus als ik weet ik dat het aan de router ligt.. dan moet ik daar dus mee leren leven??

    - Andere optie was om in de router je kanalen te beperken of je hz grens te verleggen van 40 naar 20... maar zorgt dit er allemaal niet voor dat je n-router minder goed gaat werken qua bereik??

    Straks allemaal ff verder testen.

    Over t hissen... online staat dat dit veroorzaakt kan worden door spanning op de voeding.. iets met de aarde, maar de x41 maakt alleen contact met de xbox. De xbox zit in een stekkerdoos(stekkerdoos nummer 3, langleve de oude huizen structuur met 2 stopcontacten in de wand), de stekkerdoos zelf heeft aarde maar de muurdoos niet.. DUS heeft de xbox dat ook niet. Zou het daar aan kunnen liggen??

    Maar vanochtend toch echt wel gemerkt hoeveel beter zo'n headset is tijdens online shooters...

    EN is die x41 sowieso niet OF dolby stereo OF dolby prologic 2??
     
  10. Timnation

    Timnation Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke oke, bedankt!
    Weet je toevallig ook waar ik het beste de AstroA40 set kan bestellen, gewoon op http://www.astrogaming.co.uk of ergens anders in Nederland oid?
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Volgens mij is Dolby PLII zeker geen surround, maar wordt er van een stereo input een soort van surround gemaakt.
    ff in het boekje gekeken en ik moet die andere optie aanzetten, de Dolby D (logisch want dat is de dolby digital. stom van me).

    Ik zal t snel s met een andere game gaan uitproberen. Hopelijk lukt dit, want op deze manier ben ik heel tevreden met het geluid!
     
  12. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    idd op die site, dan voorkom je hoge invoersrechten vanuit de us.
    Die site is van astro zelf en zal dus nergens anders "goedkoper" zijn.

    Je kunt daar met paypal betalen en levering is best snel 2 a 3 dagen
     
  13. Timnation

    Timnation Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt perfect!

    status
    SHIPPED

    Hopelijk heb ik hem deze week nog binnen :)
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De kraakjes/plopjes komen van het draadje van de mic, daar heeft je router niks mee te maken. Die suggesties zijn als de headset zelf (dus zonder mic) kraakt.

    Je kunt proberen het draadje op te draaien evt.

    Onderste is Bypass, de bovenste 2 zijn PLII en Digital. het lampje boven de teks is wat aanstaat zeg maar ;)

    PLII is wel surround, het is enkel over twee speakers, in-game zul horen dat het gewoon surround is of iig die ervaring afgeeft.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  15. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    gister avond en vanmiddag zitten vogelen met mijn router instellingen..
    ik wist t niet, maar er zit een optie op dat je t draadloze gedeelte kunt uitzetten.. Ik heb dit gedaan en de hele dag geen plop of kraak gehoord.. ik zet de router weer aan.. en daar was ie weer.. dus t ligt dan toch aan de N-router.. of zie ik dat verkeerd?

    Ik heb maar 1 controller gebruikt voor mijn testen.. maar ik had niet t idee dat t erger werd als ik aan mijn kabeltje draaide.. maw ik kon t geluid niet reproduceren daarmee. Zo gauw als ik de kabel er uit haal.. weg plopjes en kraakjes..


    Maar goed... als ik je antwoord goed lees zou t dus eerder aan mijn controller moeten liggen... "back to the drawing board".. straks ekkes de andere controller sjekken..

    (ps ik maak wel gebruik van de chat-pad)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de kabel naar de controller dit geplop zou veroorzaken en dat je een andere kabel kon aanvragen.
    Volgens mij was dit bij de turtlebeach x41. Ik zal s kijken of ik dat nog kan vinden.
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk dat je de twee storing's veroorzakers door elkaar haalt, je hebt het kraken van de voicechat kabel en van je router.

    Beide zijn op te lossen, het kabeltje kan je evt opnieuw aanvragen en je router kun je op een ander kanaal instellen. Anders moet je even de handleiding van je router erop naslaan, als je het model en merk even plaatst kunnen wij ook ff meekijken anders.
     
  18. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Als bij mw2 mijn nat op moderate staat dan kraakt de Voice ook zeer mechanisch en stoort ie. Als mijn nat open is heb ik gewoon gsm kwaliteit voice!
    Dus check effe of je nat open is, Demon
     
  19. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    * nat is open
    * ik heb alleen de storing als de mike is aangesloten, anders absoluut niet
    * na t aan uitzetten van mijn "zend" functie van de n router bijna geen last meer van kraakjes
    * ik heb 2 controllers geprobeerd, ik had wel t gevoel dat t bij de controller met chat-pad erger was als diegene die dat niet had... maar ik kan t kabeltje niet wiebelen, in beide gevallen zit het er strak in...
     
  20. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik gebruik sinds kort een Skullcandy Lowrider (for Xbox 360) om mee te gamen, maar ik hoor de stemmen van sommigen erg zachtjes, terwijl ik weet dat ik ze eerder prima hoorde. Bijvoorbeeld Drokz en White Muscle. Bij settings staat voice chat al op 10 en game audio heb ik meestal al minimaal (ik houd nie van herrie en het geluid van de UMP komt me al helemaal de keel uit) en toch heb ik moeite sommigen te verstaan. Vele anderen hoor ik weer prima. Iemand die een/de oplossing weet?
     

Deel Deze Pagina