Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    Ja, en daarom moet je nog even wachten tot de nieuwe Xbox, anders mag je om de 3 maanden een nieuwe Xbox kopen omdat er weer een betere videokaart is.

Daarnaast zijn er genoeg andere dingen te verbeteren buiten graphics, die voornamelijk veel rekenkracht kosten. Geef mij dus ook maar een lekkere dikke CPU.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Geef mij maar meer intern geheugen, is altijd al een beetje de achillespees van de consoles geweest.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat er momenteel nog veel onderzoek wordt gedaan naar een nieuwe distributie vorm van games. Winkels en schijfjes zijn toch een beetje ouderwets? Voor de consument en de developers zou het veel beter zijn als alles wordt verkocht via betaalde downloads. Nintendo, Sony en Microsoft zitten waarschijnlijk te wachten op het moment dat betaalde downloads meer zijn ingeburgerd(overal snel internet, meer vertrouwen in online betalen, elke console heeft verbinding met internet etc.).

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dus? Je hebt toch al de veel te dure Games on Demand? :+

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.757
    lol:

:+

6. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, hoe bedoel je ''Pegas slaat de spijker op z'n kop''

Btw;
    Weet niet wie dat geschreven heeft, maar zoiets zet je meestal toch niet in een artikel:+

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar niemand koopt die shit omdat het te duur is en de games oud zijn. Vraag me af waarom er niet gewoon nieuwe titels bij staan.

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Dat ze er op de 360 niet eens aan beginnen zegt alweer genoeg :+

@Ferry, betere graphics zijn leuk maar dan ben je met veel spellen zwaar in het voordeel en sowieso is het allang tijd voor een hele nieuwe generatie. Met een oude drol oppoetsen schieten we niks op imo.
    Al zou wat extra geheugen voor enkel het menu wel fijn zijn ;)

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    beetje een bullshit vergelijking als je de consoles al thuis hebt staan. Om in te stappen is de xbox motion control dan toch echt een stukje duurder dan de ps3. Maar aan de andere kant, je bent wel meteen klaar met 150 euro en je hoeft niet eindeloos van die plastic rommel te kopen die overal maar rond slingert om met meerdere mensen te spelen :+

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hmm, ach motion+ moet er ook nog bij met de wii.

Ik wacht eerst wel ff op leuke kinect games voordat ik er 1 aanschaf.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga hem op dag 1 halen. Komen voor ons genoeg leuke games uit. :)

13. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een gezin met kleine kinderen lijkt het me opzich ook best fun, maar zie mezelf nou niet echt Kinectimals oid spelen. Ben benieuwd welke games er allemaal voor komen

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat voor een kromme pro 360 vergelijking is dat.

Ze gebruiken daar die die bundel met die nieuwe Arcade, die maar 4GB opslagruimte heeft. Wil je het alles, dan moet je een 360 Slim Elite kopen (250) en Natal (150) wat het totaal dus op 400 brengt. Natuurlijk nog steeds een pak goedkoper dan de PS3, maar duurder dan Wii. En als je het enkel bij 1 speler houdt is de 360 dan zelfs even duur als de PS3. Zelfs met Wii Motion+ blijft de Wii nog het goedkoopst (zo'n ding kost 25 dacht ik).

Verder gaan ze ook niet in wat de 360 eigenaren moeten uitgeven als ze met meer dan 2? Nou niets... het gaat gewoon weg niet. Natuurlijk is de 360 niet de enigste met beperkingen want als men met 4 spelers op de PS3 wil dan moeten ze een game kiezen die enkel 1 Move controller gebruikt zonder NC. De PS3 Bluetooth module kan namelijk maar maximum 7 apparaten tegelijk aan.

De enigste console waarop je kan gamen met 3 vrienden is de Wii en laten we toegeven, 9/10 is het dan één of andere party game en de Wii heeft die in overvloed (Mario Party ftw).

Natuurlijk als motion control het enigste is wat je wil en je wil niet meer dan met 1 vriend tegelijk spelen is de 360 natuurlijk wel het goedkoopst. Al zou ik persoonlijk nog steeds voor de Wii gaan dan, want de Kinetic games lijken gewoon kut tegenover de Wii games... die al kut zijn.

15. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou een casual gebruiker een harde schijf willen? Zit toch ook niet op een Wii? Er zit nu 4Gb in een Arcade zodat je wat Arcade games kunt downloaden, maar 30-40% van de huidige doelgroep downloadt al helemaal noppa, nu al niet. Denk je dan dat die nieuwe doelgroep opeens Giga veel gaat downloaden? Kijk naar Wii, wie mist daar een harde schijf op? Ik heb daar nog nooit over gehoord.

Daarnaast is het denk ik wel fair om 2 users te vergelijken, aangezien dat nou eenmaal de meest voorkomende familiesamenstelling is: 2 kids. Ik geef toe op de Wii en PS3 kun je met 4 users gamen, maar dat gebeurt denk ik 1% van de keren dat een Wii aanstaat, ofwel vrijwel nooit. Daarnaast denk ik dat je het niet eens moet willen om met 4 gamers te Kinecten. Dan sla je elkaar onbedoeld hersens in.

Als je naar total cost of ownership kijkt, dan vind ik absoluuit dat wij een zeer goeie deal hebben. Voor 300 euri ben je klaar als je helemaal niks hebt ern voor 150 euri ben je klaar als je al een Xbox 360 hebt.

En als je al een webcam hebt voor Sony, . . . gefeliciteerd, dan ben je een van de zeer weinigen, maar dat scheelt inderdaad een paar tientjes. Dan nog steeds komen de kosten in de buurt van onze prijzen.

Eens te meer snap ik werkelijk niet alle ophef rondom Kinect. Er zit een webcam in, een infrarood sensor, een multi-array microfoon, een processor die de Xbox ondersteunt met het verwerken van alle gegevsn, kortom het is v rijwel een console op zich. Bovendien krijg je er een game bij. De reden dat hij zo veel kost is niet vanwege de verwachte winst, maar vanwege de kostprijs. Hij kan niet veel lager.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Ik ook.
    Waarschijnlijk komt de Kinect dus nooit hier in huis :+

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je vergelijking gaat denk ik niet helemaal op. Hoevaak zit je met zijn vieren voor Call of Duty? Nooit. Hoe vaak zitten mensen met zijn 4-en achter een Wii? Vaak. Daar zijn casual games toch voor? Met hele groepen vrienden/famillie gamen? Dat kan dus bij Kinect simpelweg niet. Daarnaast hebben een aantal mensen bij mij in de buurt ook een ps3 dus als ze langskomen kunnen ze mooi hun eigen move meenemen.

Ik snap echt niet hoe je dit een console op zich kan noemen. Lag, geen rumble, geen buttons (dus geen enkele complexe vorm van besturen mogelijk), niet accuraat en een zeeeeeer beperkte scope qua soort games.

Op de ps3-move/Wii komen ook meer hardcore games uit als Socom, RE4, Dead Space, Mad World, Heavy Rain, Time Crisis etc

Kinect is gewoon een vette gadget. Spraakherkenning, met je handen door de menu's etc. Maar zoals bij alle gadgets ben ik bang dat de nieuwigheid er erg snel af is.

En hoe zit het nou met dat wel/niet kunnenzitten? Want zelfs in het filmpje van IGN waar hij alleen maar wat door de menu's bladert staat hij voor de tv.

Ben groot fan van de 360 (dashboard, live-mogelijkheden, exclusives, controller) maar dit lijkt echt een grote flop te worden vanuit mijn perspectief.

Mbt de Move ben ik iig na het lezen van de Socom preview op IGN (ze vonden het beter spelen dan met een normale controller) een stuk positiever.

Heb al een cam en gebruik eerst de ds-controller wel ipv de nav-controller. Iaw ik ben voor 40 euro klaar. Zeg maar een prijs die wel te doen is voor een leuke gadget ;)

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Sinds die Slim een stuk stiller is, niet meer inderdaad. Maar daarvoor zou ik iedereen een 120GB Elite aanraden omdat je dan lekker games op de HDD installeren kan.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  20. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ERG vet? Nou nou, ik vind het enorm meevallen hoor.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina