[XOne] [Centraal] Draadloos / Wireless Xbox Live [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DiaL, 31 dec 2009.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Beter bekend als Bliksembeveiliging ;)
    Je kan ze herkennen aan 2 dingen , rood ledje en een knopje waarmee je de beveiliging kan resetten.
    Sommige beveiligingen hebben ook een eigen zekering.

Het beste kan je een Homeplug rechtstreek in de muuraansluiting drukken !!

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Er is trouwens vandaag weer een deftige Zyxel 200Mbps ethernet adapters aanbieding op iBood.

3. ZereOx

ZereOx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn foutcode is:
    w 0000 0000
    x 8000 0011
    y 0000 0000
    z 0000 0000
    id 0000 0009
    iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    meer informatie graag (zie startpost) met die foutcode kunnen we niets :)

Welke router heb je, welke foutmelding krijg je tekst (zoveel mogelijk details)

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er eigenlijk ook een plek waar Wireless N routers worden vergeleken? Ik heb er nu eentje gehad van LinkSys en eentje van Sitecom en beide zijn niet echt goed. Ik wil nu wel een derde kopen, maar zou er nu wel eens eentje willen die goed werkt. Mijn mediacenter geeft nog steeds aan dat hij het een (te) trage verbinding vindt en sinds ik op Wireless N over ben heb ik meer stotter problemen in HD films dan ik had onder wireless G.

6. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Zoek je een overall comparison? Dan zou ik gewoon even googlen of bij de 'standaard' jongens zoals een PCmag.com, PCworld.com,... langsgaan. Smallnetbuilder.com blijkt op het eerste zicht ook wel gedetailleerde kwaliteitsvolle (overzichts)reviews aan te bieden.

Het typisch probleem is dat als je teveel online gaat opzoeken je toch weer tegenstrijdige reviews gaat vinden, maar dat valt niet te verhelpen, de bron wat in het oog houden en wat afwegen. :)
    Echter ben ik zelf wel tevreden over de nieuwe Belkin N. De vorige Linksys WRT600N werkte ook naar behoren, maar die heb ik wel niet heel lang gebruikt en enkel met succes getest met 720p. Bij 1080p kan dat misschien wel eens anders zijn ook al zou het wel gewoon moeten werken normaal. De WRT610N krijgt overal echter nog betere cijfers, en heeft meer geheugen & andere radio antennes, dus die lijkt ook wel geschikt.

Veel/het meeste hangt wel af van de wireless opstelling. Interferentie van andere apparaten is niet zo'n probleem als gewoon obstakels en afstand. Ik weet niet of je daar praktisch gezien nog veel kan veranderen?

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm ik heb de Netgear WDNR3700 besteld bij Bol.com. Eens zien hoe die performt. Kwam er als een na hoogste uit in die test site en dat is een A-merk die ik zelf nog nooit heb geprobeerd. dus ben benieuwd.

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Misschien kan je even laten weten hoe hij het er vanaf brengt eenmaal je hem in gebruik hebt, dan kan ik hem in de startpost vermelden?

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb hem geinstalleerd en alles en mijn eerste indruk is dat ik een tikje ongerust ben. Bijde Xbox Live test gaf de 360 namelijk aan dat mijn router irregularities teruggaf op de ICMP of iets dergelijks. Hij kan wel op Xbox Live, maar is vond dat toch niet fijn klinken, heb ik ook nog nooit eerder gezien.

Daarnaast zeurt mijn Windows Media Center nog steeds over het feit dat ik mijn 360 draadloos gebruik als extender, maar nu komt de grap: die geeft aan dat er een A in de lucht hangt en dat ik daar beter aan kan gaan hangen. N staat niet in zijn lijstje, ofwel heel de media center herkent geen N???

De performance test is ook weer beroerd. Maar dat is vanaf de pc, ik zal over een tijdje wel vertellen of ik terug ga naar mijn ouwe set up, zucht, is er dan geen Wireless N te vinden zonder gezeik?

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ikzelf heb eigenlijk geen problemen met m'n Belkin N gehad, en ik dacht dat Melbuuln ook wel ervaring had met wireless N routers van Linksys en die Mac airport(?) ofzo.

Als je je router even op 802.11n zet i.p.v. mixed mode, herkent hij hem dan wel? En is die netgear single of (non-/concurrent) dual band? Op zich is dat hele 'interferentie' verhaal dikwijls maar een noemer om alle misc problemen onder te gooien als ze geen antwoord weten op van die support FAQs, maar het zou wel echt een probleem kunnen vormen. Heb je daar al iets van gemerkt met slechte verbinding met wifi verbonden gsm's/laptops ofzo misschien?

Heb je die ICMP error trouwens nog steeds, of slechts eenmalig? Normaal is dat vaak een probleem bij routers die niet echt deftig met xbox live werken of verouderde firmware hebben. Sowieso eens proberen te powercyclen, maar dat heb je waarschijnlijk al wel geprobeerd.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb verschillende N routers gehad en weer terug gebracht naar de Mediamarkt.
    Vond de nieuwe Linksys N met interne antenne's maar niets , het bereik was veel minder dan van mijn oude WRT54G.
    Met de Netgear N+ had ik alleen maar problemen , kreeg geen verbinding met Ziggo.

Heb nu sinds 14 maand een Apple Airport Extreme Dual 2009 en deze is simpel in te stellen en kan zonder poorten opzetten en UPnP genieten van XBL.
    Helaas is de Extreme niet goedkoop (€ 159).

12. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom terug op mijn woorden jongens. De WDNR3700 van Netgear doet het prima. Hij is ook niet zo goedkoop denk ik met EURI 125,- maar a la.

Dat ICMP was inderdaad eenmalig en ik heb nu allerlei netwerkbelasting operaties uitgevoerd en die zijn stuk voor stuk allemaal prima verlopen met de nadruk op windows media center support waar ik tot op heden vrijwel altijd wel commentaar op had. Ook de reden om uberhaupt een nieuwe router te kiezen.

Ik heb namelijk een Zune HD met een Zune Pass, ofwel unlimited downloads en dus een shitload aan muziek. Daarnaast een echtgenote met een fotohobby, ofwel een shitload aan foto's en kids verslaafd aan films, ofwel een shitload aan films (allemaal legaal, vanwege als dat ik ion de entertainment industrie werk uiteraard O-) :b:) en allemaal op diezelfde mediacenter, mijn interne media server.

Tot op heden kreeg ik dat maar met zeer veel moeite gestreamed naar mijn 360 in de woonkamer. Leg dan een kabeltje aan zul je zeggen, maar dat wil ik juist niet. Ik heb ook geen Dolby DIgital 5.1 meer vanwege alle kabeltroep. IK zeg weg met alle kabels!!!

Anyways, dat gaat nu echt een pak beter met deze router.

Ook Zune HD krijg ik volle balkjes voor 1080P streaming, NAT was automatisch open (ook voor mij een eerste keer dat ik daar niks aan hoef te doen) en sowieso was installatie eigenlijk geen werk. Druk op 1 knop en na 2 minuten later (en netwerknaam en password instellen uiteraard) was het al klaar.

PS Melbuuln, woon jij nog steeds in Borne?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ja , ik woon nog steeds in Borne \o/

Heb zelf een Apple Extreme en deze was met € 159 ook niet goedkoop.
    Hoewel de router geen UPnP ondersteund kan ik wel met 2 Xbox360 tegelijk gamen op XBL.

14. niebels

niebels Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraag,,

Ik ben van plan om homeplugs te kopen, maar nou was mijn vraag of je daarmee je NAT type nog wel open krijgt?? en welke snelheid de beste is 85 MBps of 200 MBps??

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De modem/router bepaald of de NAT open is en niet de Homeplug !!
    Voor streamen is 85Mbps meer dan voldoende.

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Blijkbaar is er een probleem met de image hosting server/site waardoor veel van de screenshots ter verduidelijking van de startpost (tijdelijk) onbeschikbaar zijn.

Ik heb ze gelukkig ook elders opgeslagen maar wel op m'n thuispc i/h buitenland, zodra ik terug ben zoek ik wel even een andere imagehost. Iemand trouwens betrouwbaar suggesties? Want bv. een Imageshack lag er vroeger ook vaak uit herinner ik me..

17. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet binnenkort overstappen op wireless voor xbox live, maar weet niet zo goed wat ik het beste kan kopen.

Homeplugs klinken leuk maar zijn over het algemeen erg duur.
    Een andere optie is een nieuwe xbox 360 slim met ingebouwde 802.11n Wi-Fi of de Xbox 360 Wireless N Networking Adapter.
    Zit er nog een verschil in kwaliteit tussen deze twee?
    Goedkope (<100€ voor een setje) homeplugs van goede kwaliteit zijn ook welkom.

18. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    ik stond ook voor zo iets melbuuln heeft mij gezegd dat een Wireless N Adapter als slechte verbinding heeft tussen 1 of 2 muren....

Ik had toen gekozen voor ethernet cable.

1. 100 meter zou net ongeveer €10-€20 euro met goeie kwaliteit.
    2. Het zou kunnen dat je dan betere verbinding krijgt.

Alleen de snelheid licht aan je provider.....

Over de nieuwe Xbox E3 weet ik niet zoveel ik had een Elite gekocht(3weken geleden) omdat ik niet kon wachten totdat de E3 uitkwam(Ik heb een gebroken scheenbeen) ik zat me te vervelen.... Plus de nieuwe E3 heeft alleen ingebouwde Kinect(Wat lijkt op Wii Party games).

Als ik jou was zou ik gewoon Ethernet Cable aanschaffen.

MrBeast

19. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ethernet cable kan helaas niet want ik moet draadloos.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een homeplug starterkit (85Mbps) heb je al vanaf €50.

Google anders even op Sweex Powerline 85.
    Kijk wel even goed uit dat je voor de versie gaat met 2 homeplugs !!

Deel Deze Pagina