[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 13]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Daz, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik meende ook nog ergens gelezen te hebben dat ie liever nog 10kg lichter was geweest 8)

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Michael Fassbender in Hunger is ook gruwelijk...

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Get Smart

Hele lollige film, echt een entertainer. Steve Carell is sowieso fantastisch vind ik en de rest van de cast was ook uitstekend. Het verhaal was ook wel goed.

8/10

4. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Gister was The battle of Algiers op TV. Schijnt een goede film te zijn, en is ook heerlijk rustig gefilmd. In 1966 durfde ze tenminste nog om iemands gezicht langer dan 2 seconden te filmen.. Maar toch de film na een kwartier uitgezet. Ik irriteerde me namelijk zo erg aan de Algerijnse/Franse acteurs, terwijl ik daar normaal geen problemen mee heb bij een niet Engelse film.
    Binnenkort maar een nieuwe poging doen :)

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom irriteerde je je aan de Franse/Algerijnse acteurs?

6. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt hij wou 45kg wegen maar dat mocht niet van de producers.

En dan nagaan dat Bale, nog geen jaar later, in Batman speelde.

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Op een bepaalde manier komen ze als erg matige acteurs over. Bij dit soort wat oudere films heb ik vaak het idee dat de emoties "overdreven" moeten worden, ook doordat de acteur dan meteen moet zeggen wat hij/zij voelt en denkt. Dit wordt nog eens versterkt doordat je afhankelijk bent van de ondertiteling, in plaats van dat je de teksten zelf verstaat, zoals in een Engelse film.
    Dit merkte je imo heel goed bij die scene waarbij die man een politieagent moest neerschieten, en de scene die daarop volgde. Het wordt allemaal wat overdreven gespeeld, alsof het meer theater is dan een film.
    Een andere film waarbij ik me hier ook al aan irriteerde was Seven Samurai (eveneens een buitenlandse film), terwijl ik hier geen problemen bij had bij een film als The Third Man, of de nieuwere buitenlandse films (Oldboy, Amelie etc.)

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Is dat niet zo bij alle oudere films? Is natuurlijk geheel ander acteerwerk.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, het is soms inderdaad wat theatraler, maar in het geval van Seven Samurai heb ik meer het gevoel dat het cultuurgebonden is. Het is inderdaad iets wat effe wennen is, maar ik zie er vaak de charme ook wel van in. Ik heb TBOA overigens al heel lang niet gezien maar kan me niet herinneren dat het daar zo nadrukkelijk aanwezig was. Zou de film zéker nog eens de kans geven als ik jou was.

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Pas nu op een huis waar ze film 1 hebben, dus veel films gezien de laatste tijd :D

I Love You man

Erg leuke film die vele flauwe simpele grappen weet te omzeilen en zodoende erg grappig is met een vermakelijk verhaal 7.5/10

Yes Man

Wou ik al tijden zien en ben helemaal stuk gegaan om die film. Lekker gestoorde Carrey, maar niet té overdreven. 7.8/10

Role Models

Verwachtte er vrij weinig van, maar lag op de grond van het lachen op sommige momenten. Vooral de little black kiddo is echt geniaal! 8/10

Starship Troopers

Blijft zelfs na de 5de keer een fucking vette B film. Verhoeven is held! 8/10

Ga vanavond maar eens Being Green en Forgetting Sarah Marshall kijken. Goede dingen over gehoord en krijgen van IMDB 7+ cijfers wat vrij hoog is voor een comedy.

11. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    The Book of Eli: Denzel Washington is toch wel een baas. Het verhaal is wel oke, maar ook wel vrij gemakkelijk (hij gaat gewoon van punt A naar B in feite) maar het gaat meer om de achterliggende gedachte. Zag er wel dik uit in HD, wel een aanrader
    7,5

Donnie Darko: erg zweverig, maar die film had wel wat. Ga hem denk over paar weken nog een keer kijken want had niet alles zo 1-2-3 door op mn zondagmiddag
    8-

Vantage Point: Film begon erg goed en je zat gelijk goed erin. Alleen werd de film om de 10min teruggespoeld naar de begin gebeurtenis om het dan vanuit een ander oogpunt te zien. Vond dat niet altijd erg geslaagd, verder was het over de top actie/cliches/ongeloofwaardigheden. Maar in 83min heb je je geen minuut verveeld.
    6+

Donnie Brasco Maffia film over de maffia in NY. Heb hem gister niet helemaal afgekeken maar heb hem al een keer gezien. Super cast + acteerwerk van Johnny Depp & Al Pacino :cool:
    8

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Als je hem de eerste keer niet helemaal snapt is het aan te raden de director's cut te kijken. Deze kun je op pauze zetten als een boekje in beeld komt om zo wat extra info te lezen.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat Seven Samurai betreft denk ik er precies hetzelfde over. Ik vind het juist heel verfrissend om een film te zien met dergelijk acteerwerk. Ik vind de personages in Seven Samurai juist heel verfrissend (nu nog steeds, weer?) en erg leuk, vriendelijk. De manier waarop die rollen geacteerd worden draagt daar veel toe bij.

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Gisteren The Secret in their Eyes gezien. De Argentijnse Oscarwinnaar. Mooi verhaal. Leuke film, maar briljant vond ik hem niet.

15. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Greenberg?

16. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Be kind rewind gezien. Leuke komedie, begin vond ik wat moeizaam, pas nadat er films worden nagespeeld wordt het leuk.
    7/10

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Nee zeker niet, zoals ik al zei heeft bijvoorbeeld The Third Man dit niet, film is uit 1949.
    Ga de film ook zeker nog wel een keer afkijken.

18. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat ik wel vaak heb bij de wat oudere films uit die tijd is dat ik toch, al vind ik ze wel interessant, wat slaap krijg en soms gewoon het af zet omdat ik te moe aan het worden ben :+

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat komt omdat oudere films het vaak niet van spektakel, actie en videoclipediting moeten moeten hebben maar gewoon rust en sereniteit uitstralen en zich veel meer op verhaal, sfeer en karakter spitsen. Ik vind dat persoonlijk fantastisch, hoewel ik het andere ook weleens kan waarderen overigens.

20. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Van mij hoeft spektakel, actie en dat snelle editten ook niet hoor. Maar misschien komt het in sommige films ook door het soms langzame acteren de hele film door.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina