[PC] Starcraft II

Discussie in 'Games' gestart door Orcrist, 19 mei 2007.

1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ging het zonder problemen.

Al een paar missies gespeeld, zal inhoudelijk niets toelichten verder. Echter irriteer ik me een beetje aan de achievements, heb missies vaak opnieuw moeten doen omdat ik de achievements pas achteraf las. In de tweede missie heb ik nu alsnog voor een achievement gefaald, maar geen zin om hem nog een keer te doen. :+

Update: Het leek zo makkelijk op hard. De missies zelf lukt wel, maar de objectives en achievements lijken voor mij onmogelijk.

Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  2. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Hij is bij mij nu aan het installeren. Dit is de eerste PC (eigenlijk Imac) game voor mij, ben benieuwd.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Wat een bazengame. Kan gelukkig alles op high en ultra spelen. Alleen nog maar de eerste 3 missies gedaan maar wel dikke pret weer.

4. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaaf een XBW 2 vs 2? :)

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    supervet spel zeg damn heb nooit SC 1 gespeeld maar wel WC 3 en daar lijkt het best veel op en dat is voor mij positief. Ook online gedeelte lijkt me heel vet super veel opties en allemaal leagues/ladders enzo maar eerst maar de campaign uitspelen voordat ik daarmee begin\o/

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Starcraft dat op Warcraft lijkt:F:

Ik heb Starcraft uitgespeeld, online wat gespeeld. Warcraft 3 echt veels te veel gespeeld, tot verslavend aan toe gespeeld. Deed ook serieus mee voor de top 1000 enzo... Op basis daarvan:

Totaal andere universums, andere gameplay, andere grafische look, andere units, ander soort verhaal lijn.

Even gameplay technisch:
    Warcraft 3 draait vooral om heros, kleine gevechten, redelijk lage macro, hoge micro...
    Starcraft is hier het tegenovergestelde van, grote gevechten, lage micro, hoge macro

Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ben het niet met je eens dat bij Starcraft micro een kleine rol speelt. Heel veel units hebben powers die wat onhandig zijn om onder de knie te krijgen, maar als je ze eenmaal goed kan gebruiken kan je met een minderheid aan troepen alsnog makkelijk een gevecht winnen. En dat ene gevecht kan je bijvoorbeeld toegang geven tot je natural expansion.
    In de Starcraft 2 beta leek mij dit niet onveranderd. Hoewel ik in Starcraft + Brood War wel merkte dat de campaign echt macro is.

8. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ik moet wel toegeven ik heb het spel een tijdje gespeeld, en eventjes op Hard gespeeld op de 3e missie, en ik fail wel dik constant :+ op deze missie!.

9. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    236
    Ik heb vandaag StarCraft II gekocht en dit is mijn StarCraft game die ik speel.
    Ik vindt het nu al een super game, maar ik heb ook een vraag hierover. Waar in het spel zit die map editor, want kan hem nergen vinden. Of moet die nog uitkomen door middel van een update:confused:

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    andere gameplay? vind het vrij identiek hoor behalve dan dat WC3 vooral om heroes draait maar los van dat.. lay out is ook precies hetzelfde enige verschil in dat is dat het zoals je zegt een ander universum is maar dat is toch logisch.. grafische look vind ik ook niet heel anders dan WC 3 behalve dat het idd een ander universum is en iets beter oogt omdat we wat jaartjes verder zijn natuurlijk, andere units en ander soort verhaal lijn is natuurlijk anders anders had je precies dezelfde game.. Het enige wat ik zei is dat het erop lijkt en dat is toch ook zo als je het zo bekijkt... ik zei niet dat het hetzelfde is, het lijkt er op thats all.

11. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn eerste pc game sinds WoW, kan je nagaan. En wederom een Blizzard game.

Was onbekend in het SC universum nadat ik wel veel WC had gespeeld.

Maar och, Blizzard blijft Blizzard ... in mijn ogen met grote voorsprong de beste ontwikkelaar, een soort Barcelona van de gameindustrie :9 Games maken gericht op de gamers en niet op de jaarresultaten:thumbs:

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Blizzard heeft zich compleet aan Activision gehoereerd hoor. Die zijn nog gerichter op de jaarresultaten dan EA.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je hebt toch een aantal gigabyte aan updates? Als het goed is staat hij daar bij. Ik zou kijken in Program Files van Starcraft 2 of daar de de map-editor bij staat.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    dat is natuurlijk onzin, geld staat altijd op nr 1 zoals bij alle bedrijven, ze maken echter alleen maar meer geld door ook naar spelers te luisteren, waardoor games beter worden en meer verkocht worden. maar bij WoW rekenen ze echt voor elk belachelijk dingetje geld zoals faction change/server change,name change etc waar je gewoon rond de 20 euro voor moet neerleggen ze verdienen ongeloofelijk veel geld.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik vind de looks anders, de snelheid (imo is Starcraft veel sneller), gameplay... Beiden natuurlijk RTS games maar daar houdt het voor mij mee op :)

Vanavond ga ik hem iig checken bij een vriend van me:p

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    SC 2 lijkt me een geweldige game, maar hij kost nu in de winkel wel veel meer dan een gemiddelde pc game volgens mij. (60 euro digitale download)

Dus ze letten volgens mij best wel goed op het geld.

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem ergens in mei voor €45. Volgensmij is hij bij de FRS nog steeds rond dat bedrag.

Iemand al alle achievements van Zero Hour? Krijg die achievement van hard maar niet voor elkaar.

18. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0

Dat laatste is waar, maar ...

Blizzard laat zich duidelijk niet pushen om het spel uit te brengen door een uitgever, anders had het spel eind vorig jaar al in de schappen gelegen. Blizzard houdt zich aan het "it's done when we think it's done" principe waardoor ze altijd kwalitatief goede games uitbrengen.

Ik ken voorbeelden waar dat anders gelopen is; Westwood is daar een goed voorbeeld van met de C&C en Red Alert reeks of de NFS reeks.

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Aangezien het niet done is, en je niet eens een volledig spel koopt voor meer geld dan gebruikelijk is het wel duidelijk dat dat principe ook niet meer opgaat onder Activision.

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ook wel logisch, de ontwikkelkosten liggen al rond de 100 miljoen.

Deel Deze Pagina