De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    is volgens mij een goed scherm maar de beste ?
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik weet niet in hoeverre specificaties iets zeggen, maar wat zijn de eisen die ik aan een tv moet stellen om een beetje fatsoenlijk in HD te kunnen gamen (360&PS3.)? Dus dat games gewoon speelbaar zijn en geen lag de hele tijd etc...
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In principe kan je met iedere hdready of full hdtv van de bekende merken in hd gamen.
    Inputlag verschilt per model en komt vooral bij lcd's voor, maar is sporadisch. Vaak is t aanzetten van de Gamemode voldoende om dit tegen te gaan.

    Ghosting is n veel hardnekkiger probleem (verlies van scherpte bij bewegende beelden). Image processing is ook een heel belangrijk punt om op te letten (gaat t beeld mooi vloeiend?)
    daarna kleur-en zwartweergave en de kijkhoek. Verder grootte en prijs en je bent klaar ;)

    Het verschil tussen hdready en full hd is miniem wat scherpte betreft. Ik game wel s met mn vrouw op onze hdready Pana plasma en geen moment merk ik dat dit geen full hd is.
    Het beeld icm xbox is echt verschrikkelijk mooi.

    Bij hdready lcd's vind ik dat verschil wèl zichtbaar omdat image processing etc simpeler is.

    Specificaties zeggen bijzonder weinig omdat fabrikanten goochelen met cijfers. Je denkt toch niet echt dat een lcd een contrast heeft van 500.000:1?
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Onslaught: bedankt voor je uitgebreide reactie!
    Ik zal ook zeker naar de Samsung 32C550 kijken.
    Op www.hdtvtest.co.uk kwam ik een mooie review tegen van de Sony KDL 32EX500 (hoewel die in de UK een ander typenr heeft).

    Je begrijpt wel dat het voor mijn vader nu helemaal niet meer te volgen is met 50Hz/100Hz/200Hz :+
    Ik heb me er zelf in ieder geval wel verder in verdiept, altijd interessant om meer in de materie te duiken. Het wordt er alleen niet makkelijker op.
    Als ik het zo lees heeft zowel 50Hz als 100Hz beide zijn voor- en nadelen.

    Ik ga zo bij een EP filiaal kijken welke TV's daar staan of ze daar misschien wat beter te vergelijken zijn.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké thanks. En in hoeverre geldt voor gamen dat je moet letten op hz en reactietijd?

    En komt dat ghosting bij bepaalde modellen ofzo vaker voor, of moet ik om dat te checken echt naar de winkel (of gewoon reviews natuurlijk)?
     
  6. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is de EP best wel een dure winkel. Dus ik denk dat je beter bij een andere winkel of op internet je nieuwe tv kunt kopen.
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat begrijp je zeer goed, de C550 samen zijn grotere broers de C650 en de C750 zijn de beste LCD's op de markt. Slechts sommige Plasma's (Panasonic G20, V20, VT20 en LG PK950) zijn beter.

    De Sony 32EX700 is anders dan de 32EX500 gezien de EX700 witte Edge LED's gebruikt en de EX500 CCFL.

    Ik heb zelf mijn 50VT20 van de EP Beerepoot, dat is een goede winkel met goede service en speciale privilegels mbt Panasonic aangezien zij een Panasonic Experience store zijn.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nogmaals: die specs zijn onbelangrijk.
    Bekijk gewoon t beeld, verander de beeldinstelling (staan in de winkel altijd beroerd), bekijk eigen content en let op de punten die ik eerder noemde.

    Het berekenen van tussenframes om zodoende 100hz (samsung) of 200hz (sony) te verkrijgen, kan leiden tot beeldfouten maar een leek ziet dat toch niet.
    De leek valt sowieso weinig op. Kijk maar s naar kopers in de BCC of MM ;)
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Verschil tussen de 32EX500/600/700 weet ik.
    Vanochtend dus even bij de EP hier in de buurt geweest, zeker een duidelijk verschil in het verkoopadvies met een winkel als de It's of de BCC :thumbs:

    Hangt wel een prijskaartje aan dat ze niet als keten opereren, ze vragen €699 voor de 32EX500, terwijl de It's hem voor €599 heeft staan.
    Nog extra gevraagd, verkoper zei dat die hem voor dat bedrag geeneens kon inkopen.
    Mochten we echt voor die TV gaan, is dat toch een behoorlijk verschil in prijs voor exact dezelfde TV.

    Helemaal gelijk in dus :) Ik vind het wel jammer voor zo'n winkel. In vergelijking met andere winkels hebben ze de verkopers en inrichting beter voor elkaar. Dat ze dan wat duurder zijn OK, maar €100 is toch een aardig bedrag.

    Service maakt niet uit toch? Gaat sowieso via de fabrikant, in dit geval Sony?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb nu een HD-ready tv van philips en zit te denken over een betere tv, maar er zijn zoveel soorten en tecnieken dat het me een beetje duizelt. Laserview en OLED zijn nog niet echt mogelijk, maar het moet toch iig Full HD Led zijn. Wat voor LED weet ik niet goed, is Edge LED veel slechter als Full Led/Led Array met Local Dimming of zelfs RGB Local Dimming? En moet de tv ook 24p zijn?

    Het formaat van mn tv moet niet te groot zijn, anders past ie niet in mn kast, dus maar 67cm diagonaal, dat betekend dus goedkopere tv's, maar in dit formaat heb je weinig keus, dus 1 maat groter, 81 cm mag ook, maar dan moet ik mn kamer anders inrichten. Zijn er nog andere features waar ik op moet letten of bepaalde merken die goed zijn? Verder moet hij betaalbaar zijn. Hebben jullie suggesties? Ik heb al heel veel lopen zoeken en lezen, maar ik kom er niet uit en dan heb ik het nog niet eens over plasma's gehad.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Lees s de laatste 2 pagina's want hier hebben we juist een discussie over ;)

    kan je die kast niet gewoon wegdoen? Bij n hdtv die zó klein is, zal je geen local dimming, 24p of full led vinden, domweg omdat je dat gewoon niet zult merken.

    Plasma begint bij 94 cm ;)


    Een full led met local dimming is beter dan een edge lit, maar ook veel en veel duurder. De vraag is overigens of jij het verschil kunt zien. Daarom blijft t een persoonlijke kwestie.

    Ook 24p zal je in jouw grootte niet kunnen vinden, maar ook hier geldt: kan jij t verschil zien en kijk je veel blu-rays?

    Laat je niet gek maken door specs en features, maar ga zelf kijken.


    Bij lcd's kan je kijken naar Samsung of Sony. Vooral Samsung heeft veel modellen in kleinere formaten en minder grote bankrekeningen ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, was ook al van plan om dan maar de kast aan te passen, plasma is geen optie dan, maar vanaf welk formaat ga ik dat wel zien? ik zal ook deze pagina's even lezen.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ga maar s in de winkel kijken of je verschil ziet.

    Je moet echt wel ervaring hebben om dit soort dingen te kunnen zien.
    Lees mn post over image processing en ghosting etc. Daarin staan de meest belangrijke punten.
     
  15. marijke

    marijke Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    ik wil een nieuwe tv gaan kopen en nu heb ik er 1 gezien van 50 hz (wat bijna alle tv's zijn die ik tot nu toe gezien heb) wat nu als ik een spel van 60hz heb die nie op 50 hz werkt? als ik me xbox dan tog op 60hz zet terwijl mijn tv 50hz ondersteund is dat dan schadelijk voor me tv of xbox? of kan dit uberhaupt wel? heeft iemand Hier verstand van?

    groetjes marijke
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    --
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Heeft de sony kdl-40x4500 ook die rgb leds? Of is dat pas vanaf 46 inch?

    Volgens Kieskeurig.nl (niet het meest betrouwbaar) heeft de 40 inch versie niet die techniek (quote van gebruiker daar: De LED backlight is alleen verkrijgbaar vanaf 46 versies.) maar volgens de Sonysite lijkt dat wel zo te zijn: http://www.sony.nl/product/t32-x-series/kdl-40x4500

    En jullie zeggen dat de gewone lcd's dus beter zijn dan led? Maar ik vind led-tv's wel een mooi beeld geven in de winkel, maar dat zijn dan van die promo's met sprookjesachtige kleurrijke en lichtgevend vlindertjes tussen bloemetjes en zo.

    Als je nou kijkt naar scherpte, contrast, kleur etc voor tv, blu-ray, dvd, games, wat is dan het mooist? gewoon LCD, Plasma, Edge Led, Full led, RGB Led?

    Ik heb nu overigens de Philips 26PF9531/10 en het moet wel een duidelijke verbetering zijn daarop.
     
  18. marijke

    marijke Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    ik wil een nieuwe tv gaan kopen en nu heb ik er 1 gezien van 50 hz (wat bijna alle tv's zijn die ik tot nu toe gezien heb) wat nu als ik een spel van 60hz heb die nie op 50 hz werkt? als ik me xbox dan tog op 60hz zet terwijl mijn tv 50hz ondersteund is dat dan schadelijk voor me tv of xbox? of kan dit uberhaupt wel? heeft iemand Hier verstand van?

    groetjes marijke
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Iedere hdready of hdready1080 (full hd) kan zowel 50 als 60hz games spelen. Dat is verplicht. Vroeger was die verplichting er nog niet, maar sinds n paar jaar dus wel.

    Overigens wordt een 60hz game niet op 60hz getoond, maar berekent de tv dit naar 50 of 100hz.
    Daarom kan took nooit schadelijk zijn. Als je bij n oudere tv die geen 60hz als input aankan een 60hz game wilt spelen, dan start de game gewoonweg niet op.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Deze site zegt ook dat de 40 inch versie geen rgb led heeft, http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40w4500-kdl40x4500-kdl46x4500-20080812126.htm

    ook lijkt het een oude tv te zijn en kwam ik een oude link van de sony site tegen met dezelfde tv, maar dan zonder iets over rgb led erop, en daar stond ook dat de tv niet meer leverbaar was, is er dan soms een oude versie zonder rgb led en een nieuwe versie met rgb led van de sony kdl-40x4500 ofzo? Ik snap er niks meer van. En de site waar hij net nog voor 750 euro op stond is de tv nu niet meer te vinden :confused: Verder is hij een stuk duurder en buiten budget.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina