De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Iemand?
     
  2. marijke

    marijke Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar bij de omschrijvingen staat alleen 50 hz kijk hieronder

    Energieverbruik per jaar €:
    31
    Beeldscherm cm:
    81
    Frequentie:
    50 Hertz
    HD ready:
    Ja
    Full HD:
    Ja
    Type schermopbouw:
    LCD
    Resolutie in pixels (breedte):
    1920
    Resolutie in pixels (hoogte):
    1080
    Aantal Scart aansluitingen:
    1
    HDMI ingangen:
    2
    Contrast ratio:
    50000
    Responstijd (ms):
    5
    Kijkhoek:
    178
    Helderheid (cd/m²):

    DLNA gecertificeerd:
    Nee
    LED Backlight:
    Nee
    Internet aansluiting:
    Zonder
    USB:
    Nee
    Front-AV aansluiting:
    Ja
    Hoofdtelefoon uitgang:
    Ja
    Dolby Decoder:
    Dolby Digital (AC:cool:
    Harde schijf capaciteit in GB:
    Niet van toepassing
    S-Video Interface:
    Nee
    Aantal Common Interface Slots (CI):
    1
    RMS vermogen in Watt:
    20
    DVB-S:
    Nee
    DVB-T:
    DVB-T (MPEG4)
    DVB-C:
    DVB-C (MPEG4)
    Elektronische Programma Gids (EPG):
    Ja
    Beeldformaat:
    16:9
    Beeldscherm grootte in inch:
    32
    Hoogte in cm:
    50.9
    Breedte in cm:
    80
    Gewicht in kg:
    8.2
    VESA Norm:
    VESA 200 x 100
    Stroomverbruik standby in W:
    0.29


    Bedankt voor uw reactie terug
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nou, alleen Onslaught vindt n conventionele backlight lcd beter dan een edge lit led hoor.
    Beide hebben nadelen maar t is nogal de vraag of je dat ziet. Ik vind bij beide technieken de details in t zwart en kijkhoek onvoldoendE, terwijl anderen t niet zien.

    Ikzelf vind een plasma veel mooier, maar t gaat erom wat jij vindt natuurlijk.
     
  4. marijke

    marijke Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft misschien iemand antwoord op mijn vraag?:eek:
     
  5. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook plasma... had een LCD maar plasma vind ik veel mooier. Als ik nu lang op een lcd scherm kijk krijg ik er zelfs een beetje hoofdpijn van!
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13


    Vind je/is Plasma ook mooier dan Full RGB Led Full HD LCD TV met Local Dimming? En klopt het dat het verschil tussen HD Ready of Full HD verwaarloosbaar is bij Plasma? Het gaat me dus om kleur/contrast/scherpte bij gewone tv, dvd, hdtv en xbox 360 gaming (en daar ook zo min mogelijk lag). En zouden jullie kiezen voor 24p, 3D en 100HZ of juist niet?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkel de 46" en 55" gebruiken RGB LED's. Tussen deze modellen zit een verschil in het aantal LED sectoren, de 55" heeft er meer.

    Ik heb het zelf niet op local dimming omdat het aantal LED sectoren veel te laag is. Door dit geringe aantal LED sectoren verlies je vanwege de local dimming altijd details en dan nog maar niet over de gamma curve te spreken. De meeste mensen zullen hier totaal geen last van hebben maar als purist heb ik hier wel behoorlijk last van.

    Wat ik hier duidelijk wil maken is dat LED geen revolutionaire nieuwe technologie is maar slechts een evolutie van LCD. Vanwege het geringe aantal LED sectoren kunnen LED LCD's zich nog niet onderscheiden van CCFL LCD's.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDready tv ondersteund de volgende frequenties.
    1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p").
    1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i").

    Een HDready 1080p (FullHD) tv ondersteund de volgende frequenties.
    1280x720 @ 50 en 60hz (720p).
    1920x1080 @ 50 en 60hz (1080i).
    1920x1080 @50 en 60hz (1080p).

    Het is verstandig om rekening dat veel tv's geen 1080p meer ondersteunen via VGA en Component.
    Wil je toch via 1080p gamen met de Xbox360 dan is HDMI de enige optie.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Algemene info

    Een led lcd met local dimming heeft nu minimaal 128 sectoren die apart van elkaar gedimd kunnen worden. Een conventionele lcd heeft enkele tl-balken achter het paneel (simpel gezegd) die niet apart kunnen worden uitgezet. Door t blokkeren van het licht wordt dit getracht te doen.

    Het grote voordeel van een plasma is dat werkelijk iedere cel apart aangestuurd wordt en dus aan of uitgezet kan worden.
    Daarom heeft een plasma een veel hoger contrast dan welk ander type dan ook. De contrastwaardes van 500.000:1 bij een lcd is totale onzin en legt t gewoon af tegenover een plasma.

    Helaas valt dit in een winkel door de vele lampen niet zo op, maar plasmabezitters weten dit uit eigen ervaring.

    Ja, al heb ik een full rgb led met local dimming nooit getest. De "diepte" in het beeld en de geweldige scherpte bij snel bewegende beelden vind ik ongekend.

    Het verschil tussen hdready en full hd vind ik bij een plasma inderdaad verwaarloosbaar. Vergeet niet dat om het verschil tussen 1080p en 720p te kunnen zien, je bij een 50 inch (1,27 meter) niet verder mag staan dan 2,10 meter!


    Als ik niet al teveel geld zou hebben en een scherm zou moeten kiezen voor tv, dvd, hdtv en xbox gaming, dan zou ik 100% voor een hdready Panasonic plasma gaan.
    Wat een mooi beeld heeft dat ding voor belachelijk weinig geld. Nogmaals: ik heb ook een 60 inch Pioneer, dus ik weet heus wel wat een perfect beeld is.
    Iedere keer als ik op de xbox in de huiskamer op de Panasonic speel, verbaas ik me over het beeld en de spetterende kleuren.

    HD zenders als National Geographic en Discory HD zijn ongelooflijk en ook dvd's kijken is top. Als ik dan bij vrienden op hun full hd lcd kijk, ben ik blij met mn Pana.

    24p is alleen belangrijk als je veel blu-rays hebt en ook nog t verschil kan zien tussen 24p en een 3:2 pulldown.
    100 hz is absoluut goed, maar het is zeer moeilijk om een 50hz van een 100hz te kunnen onderscheiden. Kijk zelf maar s in de winkel.
    3D. Daarvoor moet je bij Onslaught zijn want die heeft een 3D plasma.

    Natuurlijk zal dit binnenkort een grote sprong kunnen worden, maar voorlopig ruil ik mn tv nog niet in. Op dit moment zijn er misschien 3 films in 3D en de games moeten nog komen.
    Als je budget groot genoeg is dan kan je meteen zo'n 3D scherm kopen, aangezien deze 2D ook perfect afspelen.

    Ten overvloede: ik ben een plasmafan en deze techniek vind ik gewoon het mooiste om te zien. Andere mensen hebben liever een lcd omdat deze feller kunnen zijn (ik vind dat dus niet mooi).

    Ga vooral vergelijken en beslis zelf wat jij mooi vindt.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de onderstaande quote van HDTV Test laat zien ben ik zeker niet de enige die deze mening heeft.

    Plasma is ook zeker niet zonder nadelen. Plasma kan zich alleen staande houden in donkere ruimte's of ruimte's met kunstmatig licht. Natuurlijk licht (zonlicht) daarentegen is een doodsteek voor iedere Plasma, zelfs die met een Kuro filter (Kuro 9G/KRP en Panasonic V20/VT20).

    LCD's houden zich onder alle licht omstandigheden goed staande. Natuurlijk wint een goede Plasma in donkere of dim verlichte ruimte's vanwege betere zwartwaarden maar dat gat is op dit moment zeer klein.

    Het grootste nadelen van een LCD (CCFL, Edge LED of Full LED) is de kijkhoek en de reactietijd van de krystallen waardoor nog steeds ghosting wordt ervaren.

    Wanneer een LCD of Plasma volledig ISF gecalibreerd is op 2.22 Gamma zonder gebruik van dimming technieken zal het verschil in schaduw details verwaarloosbaar zijn.

    Ik bezit zelf een Panasonic 50VT20 3D Plasma en Samsung 40A656 CCFL LCD, beide volledig ISF gecalibreerd en kan qua schaduw detail bijna geen verschil zien onder de moeilijkste omstandigheden. Uiteraard wint de Plasma redelijk overtuigend op zwartwaarden maar de LCD kan zich ondanks dat deze al 3 jaar oud is staande houden.

    Een Plasma is relatief. Een budget Plasma behaald echt geen hogere contrastwaarden dan een knappe LCD.

    Wanneer je een high-end Panasonic 2010 bedoeld of een Pioneer Kuro (8G of 9G) heb je inderdaad gelijk dat een Plasma een hoger contrast behaald maar wanneer je een instapmodel bedoeld is het niet waar. De zwartwaarden gemiddeld bij LCD's mag dan wel iets hoger liggen maar de helderheid ligt ook veel hoger. Contrast (dynamic range) wordt gegenereerd door het verschil tussen piek zwart- en witwaarden. Waar de meeste instapmodellen Plasma's ophouden bij een piek witwaarde van ongeveer 85cd/m2 behaald een LCD met gemak gecalibreerd 120cd/m2. Een LCD is zelfs capabel tot 300+cd/m2 mits je TV wil kijken met een lasbril.
     
  11. marijke

    marijke Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    heel erg bedankt voor je reactie. zoals ik het lees ondersteund de tv die ik wil hebben dus gewoon alles hij is namelijk:

    Frequentie: 50 Hertz
    HD ready: Ja
    Full HD: Ja
    Type schermopbouw: LCD
    Resolutie in pixels (breedte): 1920
    Resolutie in pixels (hoogte): 1080

    maar waarom staat er dan eigenlijk 50hz? want als een full hd en hd ready 60 hz ook ondersteund dan hoeven ze dat er helemaal niet bij te zetten toch? ik ben echt een leek in dit soort dingen en omdat ik een tv koop omdat mijn oude bak fable 2 wel afspeeld maar dat ik een deel van het beeld niet kan zien gelijk iets goed wil kopen.
    groetjes marijke
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Bedankt voor de reacties hier, ik ben er nog niet uit.

    Ik ben vandaag in verschillende winkels geweest om zelf te kijken en heb een goed gesprek gehad met een verkoper die een realistisch verhaal had en door alle technieken en verkooppraat heen prikte en vertelde wat hij zelf vond. Ook hij kwam op plasma uit en liet er 1 zien van 559 euro, hij kwam niet meteen met de duurste aan en zei ook dat HD-Ready goed genoeg is. Op basis van zijn verhaal en de meningen hier vond ik Plasma ook de beste optie, maar toen ik daarna nog even in de winkel keek vond ik een tv daarnaast die LED LCD was weet niet of het edge lid led of full led was) veel mooier. Veel scherper, helderder en feller en met veel meer contrast. Volgens de verkoper kwam dat omdat die als enige via HDMI was aangesloten (er zaten dvd's of blu-raytjes ofzo in, geen gewone tv). Ik blijf dus twijfelen, ook omdat in mijn kamer overdag soms redelijk wat zonlicht op de tv kan schijnen en ik enkel witte gordijnen heb en ik hier lees dat Plasma dan niet zo goed is. Iemand die nog iets kan inbrengen/opmerken aan mijn dilemma?
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt, maar dan zouden ze 1920x1080 er ook niet op hoeven te zetten. Zelfs de hdmi input zouden niet vermeld hoeven te worden, want ook die is verplicht, net als de optie om overscan uit te kunnen zetten ;)
    Bovendien nogmaals: ze zetten dit erbij omdat de tv de beelden toont met 50hz en niet met bijvoorbeeld 100hz.
    Dat de tv 60hz als INPUT accepteert en daarna omrekent naar 50hz is een verplichting.


    Ja, als die andere schermen inderdaad niet met hdmi waren aangesloten, zullen die zeker een minder beeld geven. De tv krijgt dan immers een SD reso gevoed en moet dit gaan upscalen..
    Een blu-ray blaast iedere dvd weg natuurlijk.
    Vraag ff of de verkoper dan dezelfde blu-ray kan aansluiten op de plasma. Pas dan weet je het!

    Tja zonlicht. Ik moet zeggen dat mijn plasma in de huiskamer ook is omgeven door ramen. De vroegere plasma's konden hier slecht tegen, maar tegenwoordig zit vaak een beeldinstelling op die het licht meet en t beeld hierop aanpast.
    Bij mn Pana heet dit ECO en als ik dat aanzet dan is het net een lcd.

    Ik trek overigens liever een gordijntje dicht, want ik blijf dat mooier vinden. Mn kamer met mn Pioneer is verduisterd ;)
    Krijg je echt dikke zonnestralen op het scherm, dan kan je misschien beter een lcd kopen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gebeurt heel vaak dat ze met 50hz de frequentie van de netspanning bedoelen.
    Als ik naar een Blu-ray 1080p film kijk dan wordt deze bijna altijd weergeven op 1920x1080 @60hz.
    Zelf heb ik een Sony Bravia 50hz FullHD tv.
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat 1 ding even duidelijk zijn, zonlicht is een kill voor beide panelen. Ook voor LCD.

    Een vriend van me heeft expres een LCD gekocht omdat hij met zijn tv tegenover een raam zit. Goede keuze zou je denken-> Het beeld op de tv is erg moeilijk te zien als het normaal weer is, hartje zomer is er bijna niks op te bekennen. Ook het matte paneel van LCD's glanst enorm als het geconfronteerd wordt met zonlicht. En het schijnt nog niet eens direct op de tv. Nu heeft hij toch besloten om een verduistering te kopen voor zijn raam.

    En daarbij vind ik dat het matte paneel juist een kunstmatige look geeft. Het is niet voor niks dat heel veel fabrikanten nu komen met glasplaten voor de LCD's. Waardoor ze een (volgens LCD aanhang) heeeel groot voordeel wegstrepen en ze op dezelfde minpunten stuiten als een plasma in een kamer met veel ramen.

    Gelukkig wonen wij in een rijtjeshuis en hebben we alleen voor en achter ramen, met nog aanbouw ertussen. Dus eer dat het zonlicht bij mijn tv is, eet ik mijn schoen op _O_
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen ;)
    de tv krijgt een 1920x1080 60hz signaal binnen, maar geeft dit op 50hz weer.

    Bij mn Pioneer staat 24p maar hij toont dit op 72 hz.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik vroeg idd of ie ook ff die Plasma via HDMI wilde aansluiten, maar het snoertje was te kort ofzo, beetje lame :emo:

    3D ga ik sowieso niet kopen omdat ik dat niet lekker vindt kijken, dat is niet voor mijn ogen gemaakt, heb het gister in de winkel nog een tijdje geprobeerd, had gewoon koppijn daarna. Had ik in de bios minder last van.

    Owja, alle lovende woorden hier over plasma's, heb je het dan ook over een full hd plasma onder de 600-700 euro? Panasonic is dus het beste merk dan begrijp ik?

    Ik heb gister voor mn ouders een Blu-ray speler gekocht voor hun Full HD LCD tv en heb even Avatar zitten kijken, maar ik moet zeggen dat dat ook al prachtige beelden oplevert! En daarnaast heb je ook nog veel dingen die je in kan stellen aan je beeld op de Blu-ray speler en op de tv zelf (weet niet of ik dit helemaal goed heb gedaan) waardoor je zelfs met een niet Led-tv een mooi helder, scherp en contrastrijkbeeld krijgt, in ieder geval wel bij deze film, maar dat is dan mss net zoiets als een te sterk bewerkte foto, maar feit blijft dat ik die led tv's een mooi scherp, helder en contrastrijk beeld vond geven in de winkel en dat de plasma's een zachter, contrastarm beeld hadden, maar mss heeft dat ook met instellingen te maken? Het blijft lastig en ik weet zeker nog niet wat te kiezen.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het niet over 24p want daar geloof ik bij veel merken niet meer in.
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben vandaag weer in een paar winkels geweest en heb nu ook die plasma op de HDMI gezien, ook hebben we wat met de instellingen gespeeld om het beeld wat meer contrast te geven. Hij had het beeld stopgezet om de scherpte van de details te zien, dat was idd scherper als bij de LCD's, maarja, die waren nu dus niet met HDMI aangesloten, dus dat is ook geen eerlijk vergelijk.

    Ben daarna nog bij It's geweest en een tijdje met een verkoper gepraat over mijn dilemma en hij zei eigenlijk ook dat het een kwestie van smaak is. En dan vind ik LED LCD toch gewoon mooier, helderder, scherper, wit is witter, zwart is minstens even zwart, kleurrijk, levendig en ik vind Plasma niet zo mooi. Dus ik ben er wel uit dat ik LED LCD wil en ook dat EDGE LED goed genoeg is. Ook hebben we naar het verschil tussen 50 hz en 100 hz gekeken met 2 tv's naast elkaar. Dat was erg duidelijk en ik wil dus ook een 100 hz en ook Full HD. 3D hoef ik niet. Qua merk kwam ik samen met de verkoper op Samsung uit.

    Als ik dan kijk naar het aanbod kom ik op de C6000 serie uit van Samsung. Qua formaat zat ik te twijfelen tussen 37 of 40 inch. Nu heb ik 26, maar ik wil groter. Ideale kijkafstand zijn veel regels voor, een komma tussen de inches zetten en dan heb je het aantal meters, of het aantal centimeters x 3, maar ik zit denk ik met een film op 3 a 3,5 meter en met gamen een stuk dichterbij, dus ik denk dat 37 inch dan goed is?

    Ik kom dan uit op de Samsung 37C6000 maar die is toch nog wel 900-1000 euro en dat vind ik toch aan de dure kant. Een Hd-ready of Full HD Plasma van dit formaat is 500-600 euro en ik had niet verwacht dat een EDGE LED nog zoveel duurder zou zijn. Dat vind ik nog wel een struikelpunt. Nou heb je ook nog wel iets goedkopere Full HD 100hz EDGE LED tv's, maar ik weet niet of ik die even mooi beeld vind geven, want naast die specs zullen er vast toch wel verschillen tussen zitten.

    En ook wil ik er nog een zo goedkoop mogelijke home cinema set bij met overtuigend surround sound en een goede Blu-Ray speler, hebben jullie daar nog advies over? Dit is een van de goedkoopste die ik vind: http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/lg/hb905sa/902227/
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De scherpte heeft helemaal niks te maken met de gebruikte beeldtechniek, en al zeker niet met de gebruikte achtergrondverlichting. Een LED-tv is alsnog gewoon een LCD tv met een andere backlight, en de conventionele LCD-techniek levert een beter contrast op dan de nieuwe led-technieken.

    Plasma's hebben van de huidige generatie tv's juist het beste contrast. Dit kun je in de winkel meestal niet zien door de verlichting die gebruikt wordt, vaak TL buizen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina