[PC] Jazz Jack Rabbit 2

Discussie in 'Games' gestart door MetalSonic, 30 jul 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

[gb]Jazz Jack Rabbit 2[/gb]
    Ontwikkelaar: Epic Games
    Uitgever: Epic Games
    Genre: Platform action
    Platform(s): PC
    Spelers: 1-2

Jazz Jack Rabbit 2 is gemaakt door Epic Mega Games, de voorloper van Epic Games. Het is een spel dat nog het beste kan worden gezien als een: Metroid Prime meets Sonic the Hedgehog meets Raving Rabbits. Een 2d platform actie spel vol puzzels, easter egs, solide gameplay en heerlijke muziek. Aangezien ik vandaag heb ontdekt dat het spel Freeware is en het spel gewoon nog steeds super leuk is om te spelen, hierbij het topic.

[gb]Leuk of niet leuk?[/gb]

Leuk:
    Als je van fun houdt, een spel dat zich niet al te serieus neemt. Maar tegelijkertijd ook niet vies bent van een beetje pittige platform gameplay af en toe. Verder moet je ook van schieten houden aangezien je jezelf door alle levels heen schiet.

Niet leuk:
    Als je vooral van serieuze shooters of platform games houdt, of als een beetje humor voor jou niet is weggelegd.

[gb]Screenshots=(/gb]

[gb]Muziek[/gb]

[gb]Download JJ2[/gb]
    Aangezien het spel freeware is, kan je de fullgame gratis en legaal downloaden.
    http://www.abandonia.com/en/game/all?page=60

[gb]Verder=(/gb]
    Alle expansions zijn ook gratis te downloaden, even googl'n en je hebt ze allemaal. Het is een spel dat je makkelijk oppakt even weg speelt om vervolgens of nog vele uren door te spelen of wat anders te doen. Naar mijn mening ook heerlijk materiaal om even mee te spelen tussen het studeren door.

Laatst bewerkt: 22 jul 2011
  2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Tof! Ik ga hem downloaden, lange tijd geleden dat ik hem gespeeld heb. Dat was nog bij een vriend van me die hem op een schijfje had.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had zowel de fullgame als expansions allemaal gekocht. Weet nog dat ik het spel had ontdekt via een demo bij het magazine "compukids" oid. Demo 20 keer uitgespeeld en al snel het volledige spel gekocht.

4. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 1 was het meest geniale spel ooit. Ooit.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nooit deze games gespeeld, maar hoor MetalSonic er volgens mij wel elke dag over. :+
    Komt omdat ik vroeger nooit een pc gamer was, op af een toe een Adventure en RTS na. Maarja, het kan ook komen omdat rond de release van het eerste deel ook Donkey Kong Country uitkwam, wat toch een klasse beter is. :+

Misschien binnenkort eens spelen.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Praat ik er zo vaak over:eek:, hmm heb het wel vaak genoemd. Ik zie echt als één van de beste arcade achtige platform games. Goede gameplay gecombineerd met lekkere muziek. Ik zou het zeker eens proberen, grafisch kan het nog goed mee met huidige 2d platform games. Denk bv aan New Mario Bros op de Wii etc.
    Ik had vroeger ook een SNES en ik had DKC veel gespeeld, het zijn beide platform games waarbij de overeenkomsten dan ophouden. Enige andere overeenkomst is dat ik van beide heb genoten en ze beiden tot de créme de la créme behoren\o/

7. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Die muziekjes! Heerlijk. _O_

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Best vaak inderdaad. :p

De enige pc 'platformers' die ik echt gespeeld heb zijn de Commander Keen games.

Zijn deze trouwens met joypad te spelen?

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijke game! Deze speelde ik altijd co-op!:thumbs:

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde het vroeger vaak met een Joystick van Logitec voor de fun. Ik denk dat je met de betere joypads gewoon dit spel kan spelen. Maar hier durf ik geen zekerheid over te geven.

Dit spel heb ik vroeger ook veel in co-op gedaan, met zijn 2'n op één toetsenbord _O_

Al 8 levels gedaan in The Secret Files _O_ nooit geweten dat dit zo lang was. Vroeger kwam ik volgensmij niet voorbij level 2 ofzo. Geprobeerd om screenshots te maken maar die geven slechts een zwart scherm.

Jammer want ik zit nu echt in een mooi level, een stad in de achtergrond in een avond setting :)

Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    echt heulmaal stuk gespeeld.8)
    Echt balen dan 3 is gecancelled.:'-(
    Nog een vroege beta van gespeeld zat echt bomvol met bugs maar was wel lagge.:p

12. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ah, nee. Na Rollercoaster moet ik nu ook deze oldskool weer spelen 8) Damn, dit speelde ik altijd met een vriend en dan racen en alles.

*Installeert*

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Cool dat hij gratis te downloaden is! Nu even afwassen, zometeen downloaden. :cool: Ben 'helaas' nu met Starcraft 2 bezig, die heeft even voorrang.

14. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    *Fan meldt zich*

Ik heb ooit wekenlang aan 1 level maken besteed. Gewoon eindeloos perfectioneren totdat het heerlijk speelde en er het er goed uitzag. (zorgen dat alle hoekjes mooi afgewerkt waren, dat alle blokjes mooi tegen elkaar paste, etc) Helaas heb ik het nooit kunnen delen met andere mensen want alles op die pc was weg na een totale crash.:'-( Ik gebruikte echter wel een bestaand thema. Ik heb ook levels gezien met zelfbedachte thema's.

Later ondekte ik de multiplayer, maar omdat ik geen goed internet had (inbellen nog volgens mij) maakte ik co-op levels die ik met een vriend speelde op 1 pc. Om het toch een beetje spannend te houden plaatste ik eindeloos veel teleporters in het level. Maar die gingen niet van A > B, maar bijvoorbeeld van A naar B, C, D, of E (soms tot 100 mogelijke wegen) dan zorgde ik ervoor dat bijvoorbeeld 50% van die teleporters naar een ruimte gingen met weer 3 teleporters die weer verschillende uitkomsten hadden. Aan het andere uiteinde van een van die teleporters plaatste ik dan een enorm goede powerup. Dit klinkt vaag maar het komt eropneer dat je bijvoorbeeld 1% kans had dat als je een teleporter in ging, bij de powerup uitkwam. Zo hield ik het toch spannend ookal zat je samen naar een scherm te staren....

Trouwens, deel 1 was zeker net zo vet. Alles was wat groter en grover maar volgens mij had je wel meer levels....

Alexander Brandon is baas als het gaat om gamemuziek (JJR2 en Unreal 1 en Unreal Tournament '99)

Ik zet soms voor de lol gewoon even zo'n soundtrack aan op youtube hehe.

(volgens mij heb ik het iets te veel gespeeld 8))

Edit: Dit nummer is uit deel 1 maar het is wel HET allerbeste nummer uit de serie:

http://www.youtube.com/watch?v=o2idyeFWdmA

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Een kenner, wat word ik daar altijd vrolijk van. Degene die zich met de muziek van JJ2 hebben bezig gehouden werkten ook aan bijvoorbeeld UT99. En ik vind dat dat duidelijk te horen is. Dit genre is een combinatie van electro/ techno/ ambient en soms (lichte) dance. Heerlijk gewoon\o/.

Lekkerste nummer van JJ2 is imo:

of:

Vooral bij die laatste hoor ik overeenkomsten met nummers van Unreal\o/

16. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad _O_ Er zitten een paar stukjes in de nummers van unreal die bijna gekopieerd lijken te zijn door Brandon zelf van JJR2. (gaat echt om seconden) Best apart dat 2 zulke verschillende games op sommige momenten bijna dezelfde muziek hebben.

Deze nummers zijn ook tof trouwens:

Ik zag ooit beelden een beta versie van deel 3, in 3D. Het zag er werkelijk niet uit. Gelukkig is die stopgezet maar wel enorm jammer dat er niet gewoon een 2D versie van deel 3 kwam. (Dat rennen over snelwegen in deel 1 was trouwens ook 3D. Vreemde stukjes waren dat.)

Trouwens zet deze link even in de OP: http://www.jazz2online.com/ want er komen nog steeds dagelijks nieuwe mods en maps bij...

Edit: paar screenshots van levels van de community:

Ze hebben niet het niveau van de orginele levels natuurlijk maar alsnog _O_

Hocus Pocus theme :eek:

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net voor het eerst online gespeeld (vroeger nooit gedaan ivm inbelverbinding enzo).

Schitterend om te zien dat er nog mensen spelen, ook vooral lekker gechat. Deed mij denken aan de dagen waarop ik meerdere uren per dag UT99 speelde en dan natuurlijk de Assault mode. Krijg al een goed gevoel als ik denk aan de potjes AS-Train, AS-Overlord, sowieso echt alweer een paar jaar niet echt een game gespeeld op de PC.

Wat mij wel opviel net was dat bij de maps die ik downloade geen muziek was, dat was wat jammer. De anderen hoorden de muziek wel, ik niet..

Edit: Secret Files uitgespeeld =) leuke expansion! nu op naar de regular campaigns ;)

Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  18. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    The secret files... Ik zit te twijfelen of die ik die ooit heb gespeeld :eek:

19. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Secret Files is ook uitgekomen onder de naam Eastern Chronicles ofzo, eerste paar levels zitten vol met paaseieren en de paas haas etc. Daarna kom je in level die te maken hebben met horror, spookhuis, begraafplaats. Om te eindigen in urban/ stad levels. Zeer geslaagde expansion:thumbs:

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Aan het downloaden :cool:, nostalgie! Als het goed is moet die CD hier ook nog ergens liggen maar die zal wel kwijt zijn.

Deel Deze Pagina