[PC] Jazz Jack Rabbit 2

Discussie in 'Games' gestart door MetalSonic, 30 jul 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Same here, baal enorm dat ik vroeger soms een sloddervos was. Nu doe ik standaard games terug in het DVD doosje, vroeger slingerde ze wel eens. Op deze manier was ik vroeger al Unreal en UT99 kwijt geraakt, later ook Age of Empires 2 enzo... En ja dus ook JJ2 + expansions:F:

2. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    En same here haha. Ik had daarom unreal geloof ik maar een keer gedownload aangezien je het nergens meer kan kopen. Ik vind dat vrij frustrerend trouwens. Dan wil je best een spel legaal (opnieuw) kopen maar die mogelijkheid is er gewoon niet. Gooi dan als ontwikkelaar gewoon het spel online net zoals ze bij JJR2 nu doen! De expansions van unreal waren trouwens echt matig.... en unreal 2 was de grootste teleurstelling ooit.

Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Episch topic _O_ Na de epische bump van het rollercoaster Tycoon topic dacht ik gelijk aan deze game :D Briljant spel!

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Word bijna eng hoe vaak ik het met je eens ben:cool:.
    Unreal mag van mij al lang freeware zijn, en als het even kan de remake van Unreal. Die te spelen was via UT99 als UTMX ofzo, weet niet meer precies hoe het heette maar het komt er op neer dat ik via UT99 een versie speelde van Unreal die je met meerdere in co-op kon spelen en de textures een flinke update hadden gekregen

Unreal is voor mij gewoon First Person Shooter ervaring numero uno. Het begin vond wel interessant, in de gevangenis. Even later zat ik echter van:'-(, dan kom je buiten en zie je zo'n groot gebied. Schitterend, iets voor Unreal hadden m'n ouders juist een nieuwe pc gekocht dus 't was genieten met alle toeters en bellen.

Unreal 2, zoooo jammer, voor mij de grootste flop in de hele unreal/ UT serie als we die even samen nemen. Het begon al met de grafische look, de wapens etc. Soort plastic fantastic achtig iets ofzo, en dan schoot alles ook nog eens gaar. Verplichte gesprekken die moesten worden gevoerd. Gevechten die raar aanvoelden, het was gewoon nogal knudde allemaal. Heb het spel dan ook niet langer dan 2 uur kunnen spelen.

5. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ooit een map gedownload voor UT99, dat was het eerste level van unreal. Nou was die maker van die map vergeten het tunneltje aan het eind van het schip weg te halen, waar je normaal loading zou krijgen voor het volgende stuk (dat je voor het eerst de planeet zelf ziet). Nou bleek dat je gewoon de bestanden van de unreal map kon overhevelen naar de 'maps' map van UT99 en gewoon unreal kon spelen binnen UT99 (dus met nieuwere wapens) Alles werkte gewoon. Alle vijanden zaten al geimporteerd in UT99 (je kon ze ook via cheats inladen).

Maar ik heb dezelfde ervaring als jij met unreal. Het was een van de eerste 3D games die ik speelde in m'n jeugd. (ik had wel wolfenstein gespeeld enzo). De eerste avond dat ik het speelde zat ik alleen op mn kamer, en toen kwam ik ook voor het eerst buietn op die planeet. Echt zo'n wauw moment.

Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  6. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jazz Jack Rabbit _O_
    Hoeveel ik deze game wel gespeeld heb! Begonnen op een 486, die de game eigenlijk niet echt aan kon, maar toch stug spelen.
    Alleen al als ik hier die afbeeldingen weer zie. Game nostalgie voor mij :)
    Deel 1 alleen de shareware versie gespeeld, deel 2 wel echt gekocht, cd's liggen nog ergens.

Baal echt dat de GPU scaling van ATI niet goed werkt bij mij, moet nu al die oude games, zoals ook RCT, in een venster spelen.

CD's gevonden :cool:

Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Uber topic :D

Ik heb nog wel vertrouwen in een JJR op deze generatie, al gaat het ongetwijfeld nog wel ff duren.

[yt]IGJuxXOnnUA[/yt] hier nog een stukje van de 3D JJR, lijkt me echt geen hol aan :+ Al was het toen nog wel leuk geweest misschien.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm grappig, bij het begin van het filmpje vond ik het eigenlijk matig. Maar na een paar minuten was ik toch wel gefascineerd. Het leeft en ademt toch wel dat JJ gevoel. Beetje gekke omgevingen, leuke muziek. En ik kan makkelijk door matige textures heen kijken. Maarja het project was niet afgemaakt.

Hopenlijk komt er nog een JJ3 in een 2d sausje, dan komt de platform vaak toch wat beter tot zijn recht enzo_O_

9. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Typisch zo'n voorbeeld van dat je sommige dingen beter 2D kan laten. Waarom 3D doen als eerdere 2D versies er zoveel mooier uitzagen. 3D voegt ook weinig tot niks toe hierbij...

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Achja das achteraf, series zoals Mario hebben succesvol de stap naar 3D gemaakt op het platform vlak. Op het RTS vlak hebben games als Warcraft 3 en Starcraft 2 het goed gedaan.

Ik denk dat ik nog veel plezier zou hebben met JJ3, dat wereldje, de sfeer, vooral ook de muziek. Heerlijk, in dat youtube filmpje zit je ook al snel in een bos enzo en dat spreekt mij dan ook weer meteen erg aan.

11. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is serieus nog steeds één van mijn favoriete spellen aller tijden. Ik heb Jazz Jackrabbit 1 CD, Jazz Jackrabbit 2 en de Secret Files en Christmas Chronicles allemaal nog origineel, en Jazz Jackrabbit 2 staat volgens mij op iedere PC die ik sinds 1998 gehad heb. Werkt overal op en hij is binnen 2 minuten geïnstalleerd. Ik heb de single player mode al iets van 20 keer uitgespeeld maar het gaat echt nooit vervelen. Online spelen heb ik ook een tijd gedaan, erg leuk.

De muziek is inderdaad geweldig. Dark Groove is m'n favoriet, maar die is al gepost, dus dan maar deze (hopen dat die niet al gepost is):

Weet jij heel toevallig hoe dit level heet en/of waar ik het kan downloaden? Ik herinner me dat ik hier ooit een multiplayer match in heb gespeeld, maar ik kon het helaas nergens vinden. Geweldige arena.

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Whhaa, tof een echte fan hier boven mij. Jazz Castle is een lekker laid back liedje, weer die typische Jazz Jack Rabbit sfeer. Ambient/ techno is zoals ik het altijd omschrijf met een vleugje dromerigheid.

JJ2 is voor mij de perfecte combinatie van 2d shooter + heerlijke muziek & graphix. Het is een spel dat laat zien dat je geen high tech 3 dubbele AA en FSAA etc hoeft te hebben. Ontwerp levels die samen hangen met de muziek en tot de verbeelding spreken en je kan je door verschillende generaties heen slaan!

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Als GoW3 is uitgekomen ga ik wel meezeuren om een XBLA remake/port. :p

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, Jazz Jackrabbit 2 is denk ik een schoolvoorbeeld van een spel dat ondanks z'n leeftijd nog net zo goed is als toen.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie deze reactie nu pas8), ik ga hem nu ook maar eens downloaden voor mijn oude desktop pctje. Zo'n spel dat je snel oppakt voor wat fun:)

16. Achievement

Achievement Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze is erg leuk, Je kan ook multiplayer =D

Deel Deze Pagina