De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ah, helaas!

    Was al helemaal in de stemming om hem te gaan bestellen. 8)
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ben wel benieuwd wat mn huidige tv's hebben qua ms. Waar vind je zoiets?
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ook weer niet,

    500 milliseconde is een halve seconde meen ik.

    Maar vooral bij games die echt afhankelijk zijn van je reactie en de precieze tijd dat je op je knoppen drukt, is het echt heel irritant.

    Plus dat het beeld op gamemode een stuk minder is dan op de normale mode, waardoor je weer een slechtere beeldkwaliteit krijgt.

    @ Delphiki

    Welke tv heb je? Kan ik even op wat review sites kijken wat het is.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Bij plasmadiscounter kost de C550 €535 en dan heb je wèl een NL model met reparatie aan huis.

    http://www.plasma-discounter.nl/lcd-tv/samsung-lcd-tv/samsung-le40c550-art-116022.htm

    Ik lees t nu ook: 45 ms in Gamemode en anders 95ms! Holy shit dat is veel.

    Bij www.hdtvtest.co.uk meten ze ook de inputlag.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat is dan een serie 5 ipv 6? Ik zag inderdaad al dat die ibood aanbieding een engels model is dus ik ga hem daar zowieso niet kopen.
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik snap niet waarom je plasmadiscounter toch zoveel aanbeveelt, als ik de reviews op tweakers zo lees is het echt niet veel soeps qua aftersales enzo.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  9. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    -1- garantie van samsung is europees, en dat is met bijna alle merken tegenwoordig.

    ik heb m gewoon besteld bij ibood.. voor die prijs... ik heb nu een oudere philips met 6ms vertraging en een monitor met 5ms..

    Volgens mij is t allemaal gewenning.. het verschil is er natuurlijk wel degelijk maar je moet niet vergeten dat jouw brein zich aanpast. DWZ 100hz is rustiger als 50hz, realistischer MAAR er zijn mensen genoeg die er niet aan kunnen wennen EN er zijn veel mensen(maak t dagelijks mee) die t verschil niet zien tussen 50-100hz.

    Thuis heb je 1 tv staan(meestal) waar jij op je games speelt. Denk dat je daarom niet blind moet staren op reactie tijd, er zijn vele andere zaken die je beeld ervaring bepalen..

    Vooral je ervarings-verwachtings kader zal bepalen wat je denkt te zien.
    "Wat heb je nu.. en wat denk je te krijgen."

    Wat interessante artikels over je brein en reactie tijd:

    http://www.answers.com/topic/reaction-time

    http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

    "soap opera effect"
    http://www.crunchgear.com/2009/08/12/help-key-why-hd-video-looks-weird/

    Zat gisteren in de bios, en dat is volgens mij ook geen 100hz, 2ms response...

    Maar goed.. t gaat ook om budget. Ik denk dat deze tv voor dit geld veel mensen blij zal maken...
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je wel gelijk hebt dat je er aan kan wennen en dat je je er niet blind op moet staren maar aan de andere kant , als ik nu nog kan kiezen waarom zou ik dan niet kiezen voor zo weinig mogelijk lag.

    Ik ben natuurlijk ook geen doorsnee tv gebruiker, Ik game heel veel dus hoe de performance van de tv is tijdens het gamen is voor mij misschien wel het belangrijkste kenmerk naast de beeldkwaliteit. En niet alleen game ik veel maar is speel dan ook nog eens veel online FPS, juist de games waarbij dit een rol kan spelen.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bedoelt reactiesnelheid van het paneel. Dat is heel iets anders dan de inputlag. Reactiesnelheid zorgt voor blur in het beeld, dus de tijd die de pixels nodig hebben om te veranderen in een volgende kleur (vaak ook nog grey-white-grey).

    De inputlag is de tijd die het paneel nodig heeft om op jou acties te reageren en het beeld op je scherm te toveren. Dit heeft niks met beeldkwaliteit te maken.

    Uiteraard moet je je niet blindstaren op specs, maar die inputlag is overduidelijk merkbaar bij snelle en precieze games.

    En in de bios is het inderdaad heel iets anders want het werkt met projectie en niet met een paneel dat zelf beeld weergeeft :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Aftersales? De garantie gaat via de fabrikant, ze verkopen NL modellen, zijn erg goedkoop en je kan gewoon afhalen en pas daar betalen met pin.

    2 jaar garantie is Europees ja, maar bij NL modellen zit een service van 2 jaar waarbij er bij een defekt, een monteur bij je thuis komt en m ter plekke komt repareren.
    Wanneer de hdtv via paralelle import is binnen gekomen, dan heb je die service niet.

    Bij n defekt moet je de tv laten ophalen of moet je m opsturen, waarna je m weken kwijt bent!

    Bios: daarom heb je ook flinke judder in de bioscoop. Het beeld bij me thuis is een stuk mooier inderdaad ;)


    Die inputlaf van 45ms is minder erg dan ik eerst dacht trouwens. Vroeger gebruikten ze de Samsung F96 als referentie en die had een goede score van 30ms.
    Dus vroeger meldde ze dat n tv 30ms trager was dan de F96. Nu geven ze 45ms aan en dat is niet zoveel trager.
    Wel de game-mode aanzetten!

    Veel plezier natuurlijk met je nieuwe tv. Laat ff weten hoe die bevalt (foto's!) en ik ben wel benieuwd hoe lang t duurt voor die binnen is.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De adviesprijs is 5K 8)
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is de beamer full hd? Waarom heb je die zo weing gebruikt?

    Het is natuurlijk allemaal veel geld voor een tv, maar kijk s hoeveel plezier je daarvan hebt!
    Mensen betalen zo vaak €5000 voor n 3de hands auto, maar voor t neusje van de zalm op hdtv gebied zijn we t gewoon niet gewend (al betaalde je vroeger toch ook 2500 gulden voor n crt van 72 cm!
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  15. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    nee, ik heb hierover wel eens gebeld met panasonic en philips voor een klant.. en ze zeiden beide dat het niets uitmaakt omdat de wettelijke garantie geld voor de gehele EU.
    En dat ook al komt een produkt uit duitsland jij niet terug hoeft naar duitsland om m daar te laten maken. Ook over verzendkosten wordt niet gesproken.

    WEL is het zo dat bijna alle fabrikanten de aan-huis-service hebben opgeschort en (bijna allemaal)alleen maar komen vanaf 1mtr... daaronder is t altijd zelf opsturen OF afgeven in de winkel waar hij gekocht is.

    @all, ik zal wel een review schrijven als ik ga gamen op de samsung wat die input-lag nu precies scheelt. Of t merkbaar is in je "skills". Ik vraag me trouwens ook af of als je ouder wordt je er steeds minder van gaat merken omdat je algehele reactie snelheid achteruit gaat. (ik ben nog niet zo oud(34) maar ik denk dat iemand van 15 wel sneller kan reageren en dus meer dingen ziet/merkt)

    edit over de garantie
    http://www.samsung.com/nl/support/repairpolicy/servicePolicyWarrantyMain.do
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Projector trekt max 1080i / 720p, crt projector heeft geen native resolutie. Voordat we kids hadden hebben we vaak films erop gekeken, maar met een kleintje dat nooit sliep is dat verwaterd. Wel zonde want het beeld was waanzinnig. Het was ook altijd bewerkelijk, moet opwarmen voor het beeld optimaal is en als je tijd beperkt is dan is dat geen optie.

    Omdat we toch het grote beeld misten nu dus deze gekocht en zeker geen spijt van. Het is de hobby van mij en mn vrouw dus de kosten kunnen we delen, dat scheelt al flink.
     
  17. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Dat is zeker makelijk!!
    helaas hier is die hobby niet wederzijds.. er wordt door haar vnl discovery travel en living, net 5HD en sbs6HD(jaja patty in HD) gekeken.

    Ik zelf kijk dan weer alleen docu's en HD films via de popcorn. (en daarnaast gaming, alhoewel ik daar op mijn monitortje ook aardig mee door kom)
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Zouden jullie dit afraden of aanbevelen? Wil de tv gebruiken voor gamen (xbox en later ook ps3') en dvd's (kijk weinig televisie). Lijkt me wel leuk om een redelijk ruim scherm te hebben (nu heb ik 32" CRT :x), maar ben niet van plan om meer dan 450 te besteden.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Helaas heb ik dat niet met mijn vrouw.
    De Pioneer heb ik zelf betaald. Bij de Panasonic heb ik €200 meer betaald dan zij. We zagen eerst n aanbieding voor n Samsung plasma, maar toen kwam ik n aanbieding van de Pana tegen en die was iets duurder. Ik wilde de Panasonic.

    Heb zelf ook de HD decoder gekocht, voor haar hoeft t niet. Ze is ook geen film fan dus dan houdt t op.

    Hoe ver zit je van de Panasonic af?



    Zag vorig jaar op n beurs de 50 inch van dit type met de blu-ray van Happy Feet en dat zag er erg goed uit!
    Dit is geen geld natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik was door jullie argumenten en gepassioneerde betogen erg gaan twijfelen en was eigenlijk bijna zeker om een Plasma te gaan kopen, maar het gaat toch een LEDTV worden.

    Ik ben vandaag nog weer even de stad in geweest. Ik kreeg eerst een vaag verhaal bij Scheer en Foppen. Plasma zou er binnenkort uit gaan zei hij. Hij zei dat digitale tv mooier was op Plasma, maar HD-materiaal mooier op LCD en toen ik hem vroeg of hij dat dan kon laten zien bleek hij dat niet te kunnen, want hij had maar 1 blu-ray apparaat en die stond gekoppeld aan de 3dtv, tja dan houd het op.

    Toen ben ik weer naar It's gegaan en kwam ik dezelfde verkoper weer tegen waar ik de vorige keer goed mee gepraat had. Hij vertelde me dat Plasma er helemaal niet uitgaat en vooral Panasonic er erg mee bezig is. Ik heb het toen met hem over mijn bedenkingen gehad en daar heeft hij me goed over geadviseerd, hij was gewoon objectief en we hebben samen staan kijken naar een Plasma en een LCDscherm naast elkaar, met dezeldde blu-ray erin. Een paar andere klanten stonden ook nog mee te kijken, want die twijfelden ook. Die vonden de Plasma mooier, ik de LCD, balen alleen dat die een stuk duurder zijn, maar het is gewoon zo. Het was daar behoorlijk donker en er waren geen lampen in de buurt, al helemaal niet aan het plafond. Hij heeft laten zien dat die tv's gewoon op de standaard instellingen staan en we hebben met de instellingen van de Plasma gespeeld, maar het beeld haalde het nog steeds niet bij de LCD (was nog niet eens een LED), qua helderheid, contrast en witwaarden. Ook vond ik de LCD gewoon levendiger, meer alsof ik erin zit. Dit is alleen wel vervelend voor mn bankrekening, maar los daarvan heb ik mijn keus gemaakt. Het is alleen jammer dat de LCD's iets trager zijn, maar je kan niet alles hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina