De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry:
    We zitten er ongeveer 3.5 meter vanaf.
    Heb zelf de mazzel dat me meisie bij ziggo werkt dus die kreeg de hd decoder ook voor een prikkie ghehehe.

@averagegamer:
    Alvast heel veel plezier met je tv man! Zo te horen heb je een wel overwogen keuze gemaakt dus dat wordt vast genieten. Wanneer krijg je hem?

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dank je, het is inderdaad een weloverwogen beslissing geweest, maar ik ben er nog niet precies uit welke tv het wordt. Ik heb de Samsung UE37C6000 op het oog, Samsung doet het erg goed, en het is een 37 inch Full HD 100hz LED, wat ik zoek, die ik in de winkel erg mooi vond, maar ik zie niet alleen lovende reacties, op tweakers is iemand die erg klaagt over ghosting, maar het schijnt dat het uitzetten van alle beeldverbeteraars wel helpt.

Ook weet ik niet waar ik kan vinden wat de responstime en de input lag is van deze tv of anderen, ik kan dat nergens vinden. Is het trouwens beiden van belang voor gamen?

Hebben jullie tips? Ik zoek dus een Full HD 100hz LED van 37 inch. Weten jullie nog tv's die erg goed zijn volgens tests/reviews? En ook hoe snel hij is?

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Die tv is Edge-lit, ik kan me niet voorstellen dat dat zo veel verschil maakt met een traditionele backlight..

Die LED marketingpraat werkt trouwens weer tergend goed merk ik bij veel mensen: "Ja LCD gaat er uit want LED komt". WTF Het is beiden LCD.. 8)

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, vooral last van met oudere mensen, ooms/vader etc. :+
    Ja LED is echt zoveel beter als plasma en lcd blabla probeer ik ze uit te leggen dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt inderdaad behoorlijk goed vergeleken, dus is de lcd voor jou misschien de beste keus.
    Om de ghosting te testen hoef je alleen maar snelle beelden te bekijken.

Ghosting is natuurlijk killing voor het beeld, maar ik lees al dat de ghosting waar die tweaker waarschijnlijk last van heeft, gewoon is te verhelpen

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue32c6000-ue32c6530-20100630763.htm
    Hm, op hdtvtest.co.uk komt de tester ook een soort van ghosting tegen
    Speaking of pixel lag and ghosting, we seem to have a new problem on the Samsung UE32C6000: ghosting caused by pulsing backlight. During the extended test period, I was able to detect highly visible doubling effect (original image accompanied by a ghost image) during fast motion when the backlight set to any number other than 20 (maximum). The doubling effect was also visible with LED Motion Plus (Backlight Scanning) engaged

maar dit is te verhelpen door Motion Plus aan te zetten
    However, rendering frames greater than 60 seemed to decrease the effect, which explains why when we enabled Motion Plus (Anti-Blur), the effect of doubling was reduced to negligible.

all, the Samsung UE32C6000 with Motion Plus (Anti-Blur) enabled produced excellent motion detail, which will no doubt appeal to sports enthusiasts.

En eh, waarom ben je er nog niet uit welke tv? Je hebt toch die Samsung C6000 bekeken in de winkel?
    Als je namelijk een andere lcd hebt bekeken dan je wilt kopen, dan heeft dan weinig zin. Je moet natuurlijk precies het model testen die je ook wilt kopen.
    Je kunt niet een C550 bekijken en daarna de C6000 kopen. Het kàn wel maar is onverstandig.

Laatst bewerkt: 1 aug 2010
  6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, mensen die zich er niet in verdiepen zullen dat hebben ja, ik kan ondertussen wel door de verkooppraat heen prikken, deze verkoper deed ook niet aan verkooppraat, kwam amper met subjectieve dingen, vertelde gewoon de feiten zonder mening erbij en we hebben samen zitten kijken en uitproberen, hij heeft sowieso niet gezegd dat het een beter is dan het ander. Hij zei alleen dat je dat niet zomaar kan zeggen, maar dat het ook met smaak te maken heeft.

LED is idd niet per definitie beter dan CCFL, want je hebt hele goede CCFL LCD's, maar een goede LED is toch echt helderder en levendiger dan CCFL.
    Goed om te lezen dat die ghosting opgelost wordt door de Motion Plus. Ik was er op zich wel uit, maar toen ik dat las over ghosting ben ik gaan twijfelen en afvragen of jullie misschien nog een tv wisten die heel goed uit tests van kundige sites komt.

Het enige wat ik wil voorkomen is dat ik achteraf spijt van mn koop heb en dat ik denk, had ik nou toch maar Plasma genomen, of die andere LED tv.

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    hmm, die Samsung UE37C6000 heeft (de 32inch versie, maar weet niet of dat uitmaakt) een input lag van 70ms in gamemode, das wel een dealbreaker. Ik zit wat reviewsites te lezen, waaronder HDTVtest.co.uk, en daar krijg ik de indruk dat de niet-LED LCD's betere kritieken krijgen dan de LED's, maar goed, ik kan wel voor een gewone CCFL LED halen, maar los van een groter beeld en de stap van HD-Ready naar Full-HD win ik dan, iig qua specs niks op mn huidige tv, die op zich niet slecht is, maar ik wil gewoon een zo'n groot mogelijke stap vooruit maken binnen een normaal budget.

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus, probeer nou eens bij iemand THUIS een plasma en LCD tv te bekijken. Als je die moeite al niet wilt doen, dan kan je beter nemen wat je leuker vindt klinken. LCD LED klinkt erg modern, terwijl een PLASMA van dezelfde prijsklasse (+800,-) gehakt maakt van dezelfde LCD-LED of LCD-whateveryoulike tv.

Maar dat merk je pas als je thuis zit, zelfs al denk je dat je weinig omgevingslicht had in de winkel. Hoe vaak zit je 's avonds niet tv te kijken? Ik kijk tussen 08:30 en 18:00 amper tv, dus dat is voor mij persoonlijk geen minpunt.

De LCD stond zeker op dynamisch en de plasma op THX? Geen wonder dat jij de LCD mooier en feller en flitsender vond, maar dat de plasma een natuurgetrouwer en beter beeld is.

Het dikgedrukte dan nog; Een verkoper die objectief praat? Ik ben blij dat het jou geld is :). Ze heten niet voor niks; verkopers. Maar dat terzijde.
    En dan dit;

Zeg dan: een GOEDE FULL LED MET LOCAL DIMMING........

En dan hoor je mensen zeggen: plasma is aan het uitsterven en had allang dood moeten zijn!!!%#@!!! -> Vindt je het gek =(

En als ik het goed begrijp heb je een tv bekeken die je niet gaat aanschaffen? Maar waarop je wel baseert dat je de LED LCD techniek geweldig en beter vindt?

Er zijn genoeg plasma's waardoor ik niet voor een plasma zou kiezen, maar als je even onderzoek doet zie je zeker dat plasma op dit moment een techniek is waar je niet omheen kan. Het omgekeerde is ook waar. Een LCD LED is alles behalve representatief voor elke andere LCD LED dan ook die je in een winkel of bij iemand thuis bekijkt. De verschillen tussen de onderlinge types bij LCD's en plasma's zijn zo groot, dat je niet naar het ene model kan gaan kijken om een ander model te kopen

Uit nieuwsgierigheid;
    welke 2 tv's heb je vergeleken? Welke lcd met welke plasma? Dus niet prijstechnisch maar gewoon welk type.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik vind het prima dat je van repliek dient, maar dan moet je wel eerst goed lezen wat ik al geschreven heb en dat ook serieus nemen, want die indruk krijg ik nu niet. Als je hier durft te beweren dat je LED LCD mooier/beter vindt dan Plasma dan wordt je meteen voor gek verklaart omdat de PLASMA's "gewoon" beter zijn, waar staat dat en waarom?

Ik wil best bij iemand thuis een Plasma en een LCD bekijken, graag zelfs, maar ik ken niemand in de buurt die beiden thuis heeft staan. Daarnaast heb ik dus al in de winkel gekeken, en daar was het redelijk donker en er was geen direcht licht boven, naast, achter of wat dan ook, en het verschil was zeer groot, helemaal in wit-waarden, die was bij die Plasma gewoon grijs en donkergrijs ook, vergeleken met de heldere lcd ernaast. Toegegeven, het was niet de beste Plasma, maar ook zeker geen goede LCD, ik weet de typenummers niet, het was een HD-ready Samsung.

Hoezo maakt een Plasma gehakt van een LCD? Op welk gebied? Ik heb zoveel vergeleken en het is gewoon niet zo, niet in mijn mening, maar ik moet dan jouw mening daar maar boven plaatsen en toch een Plasma kopen? Waarom? Wie zegt dat dat feiten zijn? Het is zo subjectief, je kan wel dingen gaan lopen meten, maar het gaat erom wat je mooier vindt en hoe het eruit ziet.

En dan moet je niet zo denigrerend gaan lopen doen met dat ik niks onderzocht heb, want ik denk dat 95% van Nederland sneller en makkelijker een tv koopt dan ik. Ik heb al ontzettend veel vergeleken en gekeken, maar je conclusie mag blijkbaar alleen zijn dat Plasma het best is. Maar overtuig me daar dan maar eens van, want het zou mijn probleem van budget en snelheid deels oplossen. En noem dan eens een Plasma onder de 800 euro die volgens jou zo goed is. Daarnaast worden er maar weinig Plasma's in de winkels gezet, dus is het lastig die zelf te bekijken, en afgaan op fora en reviews moet je niet doen zeggen jullie zelf.

En ik zeg toch dat we met alle instellingen gespeeld hebben? Dus nee, niet LCD op Dynamisch en de Plasma op THX, we hebben alles geprobeerd en het verschil bleef ontzettend groot. Plasma is beter, daar is het weer, zulke onzin, kom dan eens met iets overtuigends, het blijft gewoon een mening, natuurgetrouwer, mwah, mss dat de kleurechtheid ietsje beter is, maar ik heb dat bij geen enkele LED storend gevonden. en wit is voor geen meter wit op zo'n plasma, maar donkergrijs.

Ja, deze verkoper was objectief, dan geloof je het toch niet? Hij wilde me graag een tv verkopen, tuurlijk, maar hij wilde me niet een bepaalde tv, of bepaalde soort verkopen. Ik was als enige bij dat gesprek en ik weet wel hoe het ging.

Het hoeft echt geen Full Led met local dimming te zijn, dat dacht ik ook toen ik alleen wat op internet gelezen had, maar als je zelf gaat kijken valt dat mee en local dimming kan zelfs slechte resultaten geven als het aantal los van elkaar te dimmen delen te weinig is.

Ik heb tientallen, misschien wel 100 tv's bekeken, uiteindelijk naar veel dingen gekeken en de Samsung C6000 kwam er toen uit, maar door wat slechte reviews twijfel ik nog, dat heb ik al gezegd. Ik ga niet zomaar een tv kopen die ik niet gezien heb. Maar blijkbaar moet ik wel gewoon zomaar een Plasma bestellen op aanraden van forummembers, das toch hetzelfde?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het erg leuk en fijn dat iedereen reageert en probeert zijn mening te geven als ie vind dat er iets niet klopt in mijn conclusies of als je suggesties hebt, maar het moet wel gebeuren na eerst te lezen wat ik schrijf en dat vooral ook serieus te nemen. En het dient niemand om steeds in herhaling te vallen, dus kom dan wel met nieuwe dingen.

Dus ik ben echt nog niet overtuigd van die Plasma's, vertel me maar waar ik zo'n geweldige Plasma (binnen mijn budget) naast een LCD kan zien die die LCD dan verpletterd en dan zou ik erg blij zijn.

Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gast.. Iedereen hier die een plasma heeft, heeft eerst wel een lcd gehad. Dus wij weten hoe een LCD eruit ziet en een PLASMA, en 1 ding wat ik zeker weet is dat een plasma zoveel mooier beeld heeft. Maar met jou valt niet te discusieren. Dus koop nou maar lekker die LED tv en stop met reacties geven hier.

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Er valt prima te discussieren, ik sta open voor alle argumenten, maar al het serieuze onderzoek dat ik gedaan heb wordt de prullenbak ingegooid, en nergens krijg ik overtuigend materiaal waarom Plasma beter is. Ik moet gewoon Plasma kopen omdat jullie dat zeggen, maar laat dan eens een review zien of screenshots of zeg me waar ik een goede Plasma kan vergelijken met een LCD, of wat dan ook, iets wat overtuigend genoeg is, want als ik gewoon zelf ga kijken en lezen vind ik Plasma niet in de buurt komen. Dus niet alleen zeggen, Plasma is gewoon beter, ja, daar heb ik dus niks aan. Ik kom met onderbouwde conclusies, jij komt alleen maar met dit soort ongenuanceerd gefrustreerde berichten waar niemand wat aan heeft, dat is pas nutteloos.

12. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Heb je wel sites als deze gecheckt (vast wel :eek:) Ik denk dat voor mij plasma meer voordelen zou hebben, maar je moet natuurlijk zelf kijken. Als je al weet dat je bij een bepaalde winkel wilt halen, kun je daar met de manager misschien regelen dat je een keer wat tijd krijgt om een goede vergelijking te doen, buiten sluitingstijd misschien?

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Deze site niet, wel anderen. Ik ga het lezen! Mijn grote bezwaar tot nu toe, voor zover dat nog niet duidelijk mocht zijn, is dat ik na de research die ik tot nu toe heb gedaan, en het controleren van de hier gegeven bezwaren, me voor geen meter ook maar kan voorstellen dat een betaalbare Plasma dat contrast, helderheid, witwaarden, levendigheid, scherpte, verfijndheid (kleine pixels), diepte, sprankelendheid kan bieden wat ik gezien heb bij (LED)LCD's. Ik zeg niet dat dit feiten zijn, dit gaat over mijn mening, alhoewel iets als witheid van een witscherm erg duidelijk te vergelijken was en een zeer groot verschil bood. Maar misschien heb ik alleen zeer slechte Plasma's gezien in de winkels.

14. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, ik heb er geen verstand van, maar het gaat er uiteindelijk om wat het oog ziet... Gewoon niet haasten met je aanschaf, tot je er zeker van bent, good luck :thumbs:

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dank je, overigens geeft ook die website aan dat LED veel helderder is dan Plasma, Plasma is iets beter in zwarten, op het gebied van kleurechtheid en contrast scoren ze gelijk, dus ook op technisch gebied is Plasma echt niet zo superieur. Daarnaast vond ik de LCD die ik vanmiddag zag een fijn beeld geven waar ik echt diepte in zag, het is geen 3d, maar ik zat wel in het beeld. Plasma zag er vlakker uit en grofkorreliger. Je kan de pixels ook afzonderlijk zien zitten, ook volgens deze site.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hwhaha. Ik zie geen 1 pixel zitten hoor xD

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Moet je die site eens lezen en dan vergelijk tussen LED en Plasma, daar zeggen ze het ook en daar valt LED ineens toch wel mee qua beeldkwaliteit.

http://led-tvbuyingguide.com/ledtv/led-vs-plasma.html

18. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje:
    Mijn xbox (zo'n 3 of 4 jaar oud inmiddels) heeft deze kabels (zie plaatje).
    Ik begrijp uit de startpost dat dit een component kabel (of compositie, snap ik niet helemaal) is en dat ik dus nooit "echt" in HD kan spelen?
    Ik gebruik nu een beeldbuis, maar was van plan een LCD Full HD tv (met HDMI aansluiting enz) te kopen binnenkort. Heeft dit zin?

Alvast bedankt

19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Natuurlijk heeft dat zin, dat geeft een prachtig beeld, je moet dan alleen even een HDMI-kabeltje kopen en je Xbox moet een HDMI-aansluiting hebben, anders kun je het via Component doen en dat is ook nog een stuk mooier als op een oude tv. Succes met het kiezen van een tv! ;)

20. cjr stone

cjr stone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, mijn xbox 360 heeft dus geen HDMI-aansluiting, omdat het zo'n oudje is (heeft 5x RRoD gehad). Maar de component ondersteunt dus ook gewoon HD? Want ik gebruik nu alleen maar de Scart-kabel :)
    Heel erg bedankt in ieder geval! :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina