Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja, alle ICT-gerelateerde opleidingen zijn volgens mij pro MS. Begrijpelijk aan de ene kant, omdat het zoveel gebruikt word, maar ik merkte op een informatieavond van InHolland waar ik laatst was dat Apple niet echt geliefd is :+ Volgens mij is het gewoon pure afgunst. Op 't MBO hing er trouwens bij de ingang van de school zelfs een bordje met Microsoft Education blabla :9
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    ICT opleidingen zijn allemaal verbonden aan Microsoft. Dit is al sinds jaar en dag. Ze worden volop ondersteund vanuit Microsoft. Maar je kunt gerust met een Apple beginnen aan een ICT opleiding.
     
  3. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    InHolland is ook niet echt geliefd..:+
    Bij mij op BI waren zat mensen die een Apple hadden. Nooit problemen mee gehad. Ook al kreeg je weleens een opmerking.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    BI is dan ook net wat anders dan ICT. Als je echt netwerkbeheerder oid gaat studeren dan ben je de sjaak met je apple. Hoop programma's en dingen die je moet gebruiken zijn microsoft only dan.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Niemand ervaring mee?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Valt wel mee hoor. Op mijn opleiding gaat het prima. Al zal je soms weleens zoals hierboven aan is gegeven met VMware, Parrelels of iets als VirtualBox(gratis, Sun) moeten werken. Veel netwerktools zijn namelijk juist voor unix/linux geschreven en werken daardoor prima op een Mac. Je ziet het ook steeds meer bij netwerk opleidingen dat mensen een Mac hebben.

    Op het MBO valt het nog enigzins tegen, omdat iedere boerenlul/kut die opleiding zowat nu gaat doen omdat hij/zij het leuk vind om de hele dag spelletjes te spelen (wat ook de insteek van die opleidingen zijn :+). Weinig Mac's als gevolg, mensen hebben simpelweg het geld dr niet voor over. Face it, het is gewoon vrij duur.. 13" vanaf 999, 15" vanaf 1749 (nieuwe modellen, ex studentenkorting)

    Ik volg iig Network Infrastructure Design in Heerlen (Zuid-Limburg). Een van de weinige/enige echt hardcore netwerk opleiding van Nederland. Zit inmiddels in het 3e leerjaar dus heb wel recht van spreken denk ik. Begonnen met een MacBook White uit 2008, inmiddels ingewisseld voor een MacBook Pro i5 uit 2010.

    Enige nadeel is wel, dat als je Informatica gaat studeren, dat je 80% van je tijd met ASP/Visual Studio loopt te kutten. Om daar een Mac voor te kopen zou ik persoonlijk minder prettig vinden. Beetje zonde dan..
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben heel blij dat ik gisteren een stevige Belkin sleeve voor mijn iPad heb gekocht.
    Vanmorgen viel de iPad namelijk uit mijn tas op de betonnen vloer (werkplaats).
    Mijn hart bleef eventjes stil staan maar gelukkig was er niets aan de hand.
     
  10. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide werken niet. Hoe kan dit?
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    OpenFTD werkt hier prima hoor:)
     
  12. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, iMac gaat voor mij waarschijnlijk nog wel even duren.
    Salaris gaat eerst naar reparatie bike en pak. Als ik wat vergoed krijg is dat iig mooi mee genomen.
     
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hoe kan ik eigenlijk video_TS mappen converteren vis handbrake? Voor het ipad formaat
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De VIDEO_TS map aangeven als Source en dan omzetten naar MP4.
     
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    oohja, zelfde als met iso dus:)

    Maar, nu zit ik wel met een probleem:

    ik heb een film geconverteerd waar geen menu bij zit, maar wel ondertitels. hoe maak ik deze dan zichtbaar op de ipad?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Die optie zou hij dan moeten geven bij de playback settings op je iPad. En anders even de Subtitle instellingen nalopen in Handbrake.
     
  18. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik in mijn dock op een map klik, wordt deze geopend als stapel. Als ik dan weer een map aanklik, opent hij deze in finder. Op mijn laptop kan ik dan verder in die map gaan zonder dat deze in finder wordt geopend. Hoe stel ik dit in?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Op beide Snow Leopard staan?
     
  20. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina