[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha dat bankdrukken en dat laatste. :+

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    http://www.imdb.com/media/rm1522567936/nm2353862

Die kerel Zuko? :lol: Dat was meer iemand voor Sokka geweest.

Wel geinig om te horen dat zoveel anderen Avatar ook een toffe serie vinden, ik dacht dat ik de enige was maar ik lees hier best vaak positieve reacties. Het zal waarschijnlijk ook wel komen omdat het tegenwoordig nog de enige animatieserie is (op tv) waarin nog wat gebeurd en welke wel een degelijke nasynchronisatie heeft. De film sla ik wel over, als ik het zo lees dan is hij net zo waardeloos als die van Dragonball.

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik heb die interesses ook, dus ik vond het ook heel vreemd. Ik weet niet, heb er nog even over nagedacht en ik denk dat het is omdat alles zo in het midden blijft of zo. Het begin is zo ontzettend sterk, en vervolgens blijkt dat er maar twee opties zijn (of aan de heroïne, of een door de maatschappij geaccepteerd leven), en uiteindelijk lijkt hij helemaal nergens voor te kiezen, soort van. Ik weet niet, ik miste iets, zeg maar, ik vond het een beetje eenzijdig zo, misschien?

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Er is niets slechter dan die Dragonball film8)

5. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Die is er niet. De serie is Amerikaans.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Tenzij hij de Nederlandse nasynchronisatie bedoelde...

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Terminator 2: Judgement Day (James Cameron, 1991)

Echt al heel lang niet meer gezien, ergens vroeg in m'n jeugd volgens mij voor het laatst, dus vond het wel een goed idee om hem weer eens te kijken toen ik 'm op Sky voorbij zag komen. Heb toch wel enorm genoten van de botte toekomstrobot Arnie en z'n coole gewaarwording. Acterende kinderen blijven doorgaans een blok aan m'n been als het de sentimentele kant op gaat, maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon een ontzettend gave film, en een jeugdsentiment. Dat gevoel van vroeger bekruipt je direct.

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat ja :) Ik wilde ermee zeggen dat bijna alle "tekenfilms" tegenwoordig vrij beroerd worden ingesproken als je het vergelijkt met de Engelse/Amerikaanse. Bij Avatar vind ik een aantal stemmen zelfs beter dan de Amerikaanse. Het is alleen jammer dat ze het niet bij de tekenfilm konden laten en perse weer extra geld moesten verdienen met de film.

9. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Hmm ik kijk sowieso niks in het Nederlands. De humor komt dan veel minder naar voren.

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Absoluut. Dat heb ik met Nederlandse ondertiteling ook. Ik zet steeds vaker de Engelse aan (ook op legale DVD's :+ ). Helaas heb je dan soms alsnog een 'vertaling' van wat er gezegd word, maar het meeste haal je er uit zoals het werkelijk bedoeld is. Goed voorbeeld daar van vind ik Tropic Thunder, daar zitten zoveel kleine grapjes en stomme dialogen in dat je die echt in het Engels moet volgen!

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Bij Avatar komt de humor gewoon naar voren zoals het hoort. Volgens mij hebben ze daar ook express opgelet.

12. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net weer eens Fight Club gekeken. Blijft toch wel een super toffe film, echt weer van genoten.

13. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Whatever dubs zijn gewoon stom :+

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Idd beeldvervuiling!

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Bevat Avatar humor dan?

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    De serie hè. :9

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    ^ Ah :+

Paths Of Glory (Stanley Kubrick, 1957)

De Eerste Wereldoorlog is in volle gang, de Duitsers en Fransen bevechten elkaar vanuit loopgraven en de kijker volgt de situatie vanuit Frans oogpunt (al spreken de Fransen verdomd goed Engels). De mannen van Col. Dax worden verzocht hun posities te verlaten en een tactisch cruciaal punt te veroveren. Iets wat vooraf onmogelijk lijkt, maar toch wordt doorgedrukt door de opperbevelhebber. Als het mis gaat wordt er naar zondebokken gezocht, en die worden gevonden.

Dit is duidelijk een anti-oorlogsfilm. Kubrick levert indirect ferme kritiek op de machtsverhoudingen binnen een leger en relativeert dit door de kleine, menselijke kant er tegenover te zetten. Een schitterende film op alle vlakken. Absolute must-see in mijn ogen.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb alles van hem hier op mijn PC staan, ook deze maar eens kijken dan. :)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ok dan even een pure Hollywood film er tegenaan gooien.. :+

The Losers

The Losers gaat over een groep undercover Black-ops CIA-agenten die worden verraden en besluiten wraak te nemen op de schuldigen. In de hoofdrollen zien we Zoe Saldana (Avatar, Star Trek) als Aisha, Chris Evans (Fantastic Four) als Jensen, Jeffrey Dean Morgan (Watchmen) als Clay, Columbus Short (Whiteout) als Pooch, Idris Elba (RocknRolla) als Roque en Óscar Jaenada (Che: Part Two) als Cougar.

Gewoon een leuke actiefilm met humor. 8/10

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Rebel Without A Cause (Nicholas Ray, 1955)

Nog een klassieker... En wat voor een. Erg sterke film over een rebellerende jongen (James Dean) die heeft moeten verhuizen vanwege problemen, en al snel weer in de problemen gezogen lijkt te worden. De eerste confrontaties in z'n nieuwe omgeving zijn divers, en hij lijkt een alleszeggende keuze te moeten maken tussen z'n gevoel en z'n eer. Dat moet natuurlijk botsen, en dat wordt prachtig verfilmd. James Dean is erg cool en op Natalie Wood was ik sinds The Searchers al smoorverliefd. Draagt met recht het label klassieker.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina