Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dat van kieskeurig kan, maar daar werd ook bij die philips aangegeven dat hij een optische ingang heeft, wat dus niet klopt. Wat je zegt over de waarderingen klopt idd, daar kijk ik ook altijd naar ;)

Ik zal die Panasonic ook eens bekijken. Over dat laatste, ik kan niet wachten ;)

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als je meer van zo'n produkt wilt weten (aansluitingen, instellingen), dan doe je wat ik ook altijd doe.
    Ik Kijk op de site van de fabrikant en download daarna gewoon de gebruikshandleiding ;)

3. Silverlink

Silverlink Sage of Darkness

Leuk Bevonden:
    3
    Hey jongens.

Weet iemand een goede Optical / toslink switchbox?

Heb nu alleen mijn PS3 op de optical aanstaan maar wil graag ook mijn Xbox360 er op aansluiten is toch wel wat mooier dan Dolby Prologic II :)

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  6. Silverlink

Leuk Bevonden:
    3
    En die hebben geen signaal verlies?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Deze splitters worden heel veel verkocht en ik heb er geen klachten over gehoord !

8. Silverlink

Leuk Bevonden:
    3
    Mooi gelijk bestellen :)

Heb al genoeg rommel staan bij mijn tv dus dat kleine dingetje kan er ook nog wel bij!

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mn budget is naast de nieuwe tv zo goed als op, dus ik zoek een 5.1 Home Cinema setje met Blu-Ray speler, optische ingang en upscaling functie. Wat is het beste wat ik kan krijgen onder de 400-450 euro? Mag via webwinkel zijn. Ik heb er al veel bekeken, maar sommigen krijgen slechte recenties, anderen missen weer een optische ingang en weer anderen zijn bij die ene goedkope winkel niet te bestellen.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Heb n mooie gezien maar die kost €549

bij de BCC en t gaat om een Onkyo set met losse componenten (en dus een èchte surround receiver met 3 hdmi inputs en dolby true hd en dts hd): de BDSP308 met de Onkyo AVX380.

http://www.eu.onkyo.com/products/AVX-380.html

Een xbox met hdmi zou ideaal zijn, maar er zitten ook 2 optische inputs op. Bovendien zitten er hdmi 1.4 inputs op en klaar voor 3D.
    Zo'n echte receiver heeft echt heel veel aansluitingen. Je sluit al je apparatuur erop aan en er gaat dan 1 hdmi kabel naar je hdtv.

Je hebt trouwens toch wel hdmi op je xbox, want anders krijg je geen 1080p op de Pana plasma.

Laatst bewerkt: 4 aug 2010
  11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb de Xbox Arcade, met 1 HDMI-poort. Daarnaast moet dus die kabel in de AV-poort, maar ik heb alleen nog maar zo'n kabel zonder zo'n zwarte aansluiting achterop voor de optische kabel (optische uitgang), mss dat een vriend van me die nog heeft liggen. Die kan ik dan dus aanpassen volgens dat youtube filmpje of zo'n kabel met dongel kopen en als het goed is heb ik nog ergens een optische kabel liggen.

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    EDIT: Ik heb idd nog een optische kabel liggen, hij is alleen wel erg kort en heeft onbeschermd in de la gelegen waar vaak in gerommeld wordt, dus hoop dat hij nog voldoet?

En in hoeverre is dat nou weer een verkapte oplichtingstruc van MS? De gewone AVkabel te breed maken zodat die niet naast HDMI past zodat je weer een Dongel van 50 euro moet kopen :confused: Gelukkig dat je nog zelf die kabel open kan maken.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dongel kan je voor een paar dollar kopen bij dealextreme (toen de component kabel op de markt kwam was er nog geen hdmi aansluiting) MS heeft hier nooit rekening meegehouden. In de slim is er wel op gerekend.

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, alleen duurt het dan weken/maanden voordat je het binnen hebt, dan maak ik zelf wel een kabeltje open ;)

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is niet helemaal waar natuurlijk ;)

Toen de consument om n hdmi output vroeg, werd er een xbox met hdmi uitgebracht met een hdmi output die domweg te dichtbij de AV uitgang zat.

Waarom dit is gebeurd blijft me een raadsel. €50 vragen terwijl je n oude AV kon strippen is bedenkelijk.

16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Die losse sets zijn geloof ik een stuk beter als die kant en klare setjes toch? Alleen dit valt buiten mn budget. Zijn ze net zo makkelijk te "installeren" en bedienen trouwens?

En je kan hem aansluiten via HDMI, maar die poort is al bezet op de Xbox, of gaat ie dan via je tv naar de xbox ofzo?

17. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog n dongel liggen, die heb ik over van m'n oude elite
    aangezien ik m op de slim niet meer nodig heb mag ie voor n leuk prijsje weg

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Binnen 1 week had ik hem in huis :)

Je kan hem hier bestellen voor $5.20

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585

19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, ik maak wel dat kabeltje open. De levertijd verschilt nogal bij Dealextreme toch? Omdat het helemaal uit Azie komt? Ik heb ook wel eens gehoord dat het meer dan een maand kan duren.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is onzin. Nu bestellen is binnen 1-2 weken thuis.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina