(je was me net voor Daniel
)
http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53 (die ik op de vorige pagina postte
)
Beeldinstelling moet op Cinema of Normal, ECO bij heel veel zonlicht. (Bij ECO past de tv de helderheid aan bij het omgevingslicht. Dus bij veel zonlicht wordt het beeld feller. Het lijkt wel op een lcd). 's avonds vind ik het beeld te donker in deze stand).
Contrast gedurende inspeelperiode ff niet hoger dan 50%
Scherpte bij HD heel laag (0-10%)
Je kan het beste een instel/calibratie dvd gebruiken of gebruik het instelprogramma wat op de Pixar of de laatste Star Wars films.
Zoals je in de video kan zien, is het verkeerd zetten van 1 klik al voldoende om details in het beeld te verliezen. Te laag contrast en je beeld wordt dof/niet sprankelend.
De helderheid regelt de zwartweergave (jawel!). Ieder scherm heeft zn max zwartweergave. Zet je de helderheid lager dan wordt het zwart niet zwarter, maar wat donkergrijs zou moeten worden weergegeven, wordt dan ook zwart.
Contrast regelt de witweergave en hier hetzelfde als hierboven. Met het hoger zetten van het contrast verlies je details. Te laag is ook niet goed.
Het is allemaal geen ramp, maar als je alles uit je scherm wilt halen moet je het wèl doen, dat afstellen.
Klik om te vergroten...