De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is niet raar dat is met de meeste kant en klare home cinema setjes zo. Vandaar ook dat men je hier ook een echte reciever probeert aan te praten :+

Nee, aansluiten via HDMI via een reciever levert geen merkbare lag op

Als je een 360 aansluit via HDMI heb je toch geen optical out over? Tenzij je zon audio dongle gebruikt,. In dat geval zou je de optical voor je headset kunnen gebruiken.

edit:// Nee, goud kabels zijn onzinnig. Zolang je het niet hebt over lengtes van 10 meter + kun je prima toe met een goedkope hdmi kabel.

Optische zou ik voor de zekerheid wel een wat duurdere/stevigere nemen met een goed stevig omhulsel. Die zijn namelijk nogal gevoelig, 1 knikje en hij kan al kapot zijn

Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, die had ik net besteld, zo'n Audio Dongle, omdat ik dacht hdmi van Xbox naar tv en TOSlink van Xbox naar HomeCset te laten lopen, maar goed, dat gaat dan dus van Xbox naar HCset naar TV en dan kan ik die Audio Dongle gebruiken om mn headset via TOSlink aan te sluiten, dus dat komt dan wel weer mooi uit ;) Maar nou moet ik weer op zoek naar een andere set :x Mss toch maar van Onkyo bij de BCC dan. Die Receiver is dus eigenlijk niks anders dan het binnenkomen van alle signalen in een kastje en de rest komt uit de BR-speler via de boxen? Of is het ook de versterker?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    edit:// verkeerd begerepen.

ja, reciever = versterker in dit geval.

Dus alles loopt via de Onkyo

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dan komt dat Onkyo setje van Ferry weer in beeld :+ Is die nog in de aanbieding voor 550 bij de BCC in Amersfoort? Want via de site is 600 euro. Dus zelfs met een treinkaartje ben ik dan in Amersfoort goedkoper uit, en dan kan ik hem nog even zien en horen van te voren. De BCC zit alleen niet in centrum en ik moet van tevoren ff bellen of ze hem op voorraad hebben natuurlijk.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De zelfde Onkyo staat hier ook in de kamer ;)

Ik heb mijn Onkyo gekocht bij de MM als demo voor maar € 399
    De subwoofer en surroundspeakers heb ik weer gekocht bij BCC ( JBL 200.5 voor € 149 ).
    De mainspeakers (Magnat) en Center (Technics) zijn van mijn overige Yamaha reciever.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dus ik mag er dan wel vanuit gaan dat het een goed setje is? :9 Was alleen de receiver 399 euro? Of had je daar nog een BR-speler bij? Want bij BCC heb je de receiver en een 5.1 speaker set van Onkyo voor 350 euro: http://www.bcc.nl/product/onkyo-avx380 en dan de BR-speler voor 250 euro: http://www.bcc.nl/product/onkyo-bd-sp308 en dan gaat er nog 50 euro vanaf in Amersfoort en mss ook wel in Apeldoorn.

Deze set heeft iig 3 HDMI-in's, dus dat is perfect, 1 voor Xbox, 1 voor Laptop, en dan 1 out zal er ook opzitten neem ik aan voor naar de tv en dan kan ik altijd nog een apparaat aansluiten.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    €399 was alleen voor de Onkyo reciever.
    Voor de dvd/blu-ray maak ik gebruik van een Sony BDP-S350.

Luister ook graag naar SACD's hiervoor kan ik gelukkig nog steeds gebruik maken van mijn PS3 60GB (launch).

Alle apparaten gaan eerst naar de Onkyo en vanaf de Onkyo gaat er maar 1 kabel naar de tv.
    De Onkyo haalt alleen het audio-signaal uit de kabel en stuurt het video (bewerkt of onbewerkt) door naar de tv.

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Neen, bij een alles in 1 setje heb je geen hdmi inputs en soms een hdmii output, dan sluit.je de xbox direkt op de tv met een hdmi en de optische kabel gaat naar de surround.
    Alleen hdmi doet dolby true hd en dts hdmi

Voor €650 zou ik lekker een echte surroundreceiver kopen.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik had het gelezen ;) Ik ga dat Onkyo setje halen wat je noemde, tot wanneer was ie in de aanbieding bij BCC en was dat alleen in Amersfoort of landelijk?

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De BCC heeft alleen landelijke acties.
    De prijs op de site is ook de prijs in de winkel ;)

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Maar op die site zie ik die aanbieding niet staan die Ferry noemde uit het krantje. Ik kan het niet nakijken, want wij krijgen geen reclame ;) Er zitten hier 3 van die belachelijke stickers op de deur :9

12. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    IBood?

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Wat is daarmee?

15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 7 aug 2010
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Even mezelf quoten :D

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zet hem op Cinema mode.
    Contrast 70
    Brightness 40
    Colour 60
    Sharpness 50
    Color Balance normal

Weet niet of het helemaal klopt. heb tv niet aanstaan.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmm, jij hebt volgens mij een totaal andere schaal op je tv dan ik. Mijn contrast gaat maar tot 60 en de sharpness maat tot 10. En als ik Colour en Brightness zo hoog zet branden mn ogen uit mn kop :+

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen dat Gdzr de PZ80 heeft. Daar gaat het nog van 0 naar 100, vandaar die verdeling.

Ik heb mijn contrast rond de 75% staan. Brightness rond 55%. Kleur ook rond de 55 / 60%. Scherpte op 0 bij HD beelden en voor SD beelden zet ik hem op stand 2.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb de Panasonic Th37PV70
    Zie geen getallen. Alleen maar zon gele balk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina