[XOne] Grand Theft Auto V

Discussie in 'Games' gestart door PePzi NL, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    San Andreas was niet zo imo. Ik vond Vice City en IV de vetste sfeer hebben. En het realistische is cool. IV is voor mij nog steeds de beste, die grimey sfeer, meesterlijke hoofdpersoon, coole NPC's.

    Voor deel V weet ik niet qua periode wat ik moet hopen. Ik zou de periode van de drooglegging wel cool vinden, of van de opkomst van Las Vegas. En anders gewoon tegenwoordige tijd, maar dan moet het wel een relaxte 'organisatie'/scene zijn waar het omheen wordt gebouwd. Ik weet alleen niet met wat voor nieuws er dan nog gekomen kan worden dat mij echt boeit...
     
  2. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Helemaal mee eens.

    Hoop dat GTA IV vervolg in San Andreas afspeelt in de eind 70's begin 80's. Met Vinewoord en Las Venturas kan dat een toffe setting opleveren. :cool:
     
  3. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet mee eens. Speelde de eerste GTA als klein ventje en heb bij elke release de game direct gehaald. Het belangrijkste in de gehele GTA-reeks is altijd de fun-factor geweest. In GTA IV is dat plotseling keihard op de laatste plaats gezet. Ik heb ontzettend genoten van de storyline - die was geweldig maar gewoon rondkloten (waar GTA al sinds de eerste game om draaide) dat kon vrijwel niet meer.

    Niet meer dan logisch dat men daar kritiek op kreeg - ze stapten van de basis af die jarenlang voor GTA gold.

    Ik hoop dat ze rond de afgelopen 20 jaar blijven.
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Nee, voor JOU is dat misschien de belangrijkste factor geweest. Persoonlijk vond ik GTA4 een dikke 10 waard, en dat kwam mede door gewoon het verhaal en de karakters. Dat rondkloten is soms best aardig, maar gaat vaak al snel vervelen voor mij.
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk ben ik het een keer eens met Yi-long, dat ik dat nog mee maak. Vaak moet ik niks hebben van dat krenterige gezeur over dat alles te duur is enzo. Maar nu met GTA 4.

    Zeker een dikke 10 waard, heb GTA 4 met plezier 60+ uur gespeeld. Voornamelijk singleplayer. En dan heb ik de expansions ook nog uitgespeeld. Van alle GTA's heb ik in deze GTA de meeste uren gestoken.

    Toch, zou ik het leuk vinden als de volgende GTA iets meer fun dingen erin heeft. Die killfrenzys zijn niet nodig, maar een apache helicopter en een mini gun zijn tof!
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Er moet meer te doen zijn als je de single player al uitgespeeld hebt vind ik. Dat vind ik het leukste, gewoon een beetje rondrijden, mensjes afknallen, ontsnappen aan de politie, activities doen.

    Maar 1 ding moet van mij wel echt beter, en dat zijn de auto's. Ik had zelfs bij de Infernus niet echt het gevoel dat ik in de beste auto van het spel reed. Hard accelereren doen ze niet, en een bruut geluid maakt geen een auto in GTA IV. Dat vind ik nog wel het meest jammer. Als je een brute auto hebt, wil ik ook een bruut geluid. Niet een opgevoerde stofzuiger.
     
  7. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    De basis lag vanaf GTA 1 bij de fun hoor?
     
  8. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    En je punt is? Een serie mag niet een andere richting opgaan mbt gameplay?
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb er geen last van gehad qua fun hoor :)

    Toen ik GTA IV net had, ging ik juist veel klooien eerst, de hele stad verkennen, op kleine details letten, daar hou ik echt van. Na het uitspelen van de game heb ik het er nog vaak genoeg bijgepakt als ik even flink wilde rondklooien in een game, ik heb me zeker uren vermaakt met gewoon ravage schoppen in de game. Ondanks dat bepaalde fun elementen eruit gehaald zijn. TBOGT was flink over de top soms en dat was cool, Rockstar was toen al bekend met de kritiek en had van die DLC al meer fun gemaakt.

    Wat GTA V sowieso moet krijgen is meer dan alleen gebouwen, gooi er een countryside in zoals bij San Andreas. Bergen/heuvels,bossen...natuur :). Echt geweldig was dat in SA, van een drukke stad met alleen maar gebouwen over de snelweg rijden naar een gebied vol natuur.
     
  10. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vond ik GTA IV ook minder, vond dat het op veel vlakken achteruit is gegaan. De charme van GTA's storyline was bij mij altijd het "from rags to riches" verhaal. Je begint als een niemand en eindigt ergens aan de top. Daarom vond ik Vice city en San Andreas het leukste, dat was een geweldige combinatie van fun met een erg vette storyline. Als je dan klaar was, voelde je je ook gewoon echt de man. Dat had ik bij deel 4 dus helemaal niet.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dat is zoiets zeggen dat je het niet erg vind als Assassins Creed ineens een shooter wordt, en inplaats van assassinations uitvoeren je keihard door de game gaat knallen.

    Ook heb je te maken met verwachtingen die mensen hebben na een stuk of 6 GTA's. Je gaat er vanuit dat ze de zelfde fun principe aanhouden na al die tijd.

    Rockstar is heel goed in het maken van een hype. Ze laten absoluut niks zien van hun games behalve een paar prefixed trailers gemaakt uit cutscenes. En thats it. Daardoor kunnen mensen niet van te voren al verwachten dat er nu meer gefoccused is op story en realisme. En de fun factor en over de top gameplay wordt weggehaald.

    Wie zien trailers van brute explosies, moves die je uithaald noem maar op. En daarbij wordt gezegt allemaal ingame beelden. Wat we dan dus achteraf zien zijn het cutscenes die ingame graphics gebruikt. En dus helemaal niks dat je zelf kon uithalen.
     
  12. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar haal je dat nou weer uit? Lees eerst eens even de voorgaande berichten - hij geeft aan dat het voor "mij" de belangrijkste factor was maar het was de belangrijkste factor vanuit de developers.

    Eens. TBOGT vond ik dan weer tof - dat was zoals GTA altijd geweest is en hoort te zijn IMO.

    Niets aan toe te voegen.. :thumbs:
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Nee, ik denk dat voor de developers beide belangrijk was: gewoon een sandbox-game maken met heel veel vrijheid, en een leuk/goed verhaal om te doorlopen.

    JIJ vond blijkbaar steeds die FUN en die eindeloze vrijheid heel leuk. IK speelde het telkens meer gewoon vanwege de storyline.

    Met beide is niets mis trouwens.

    Daar zit denk ik een beetje het 'probleem'. De ene helft van de GTA-fans was dus ernstig teleurgesteld dat deel 4 meer ging om het verhaal, dan om het kutten, en voor mensen als ik was het juist een meer dan uitstekend vervolg en ik vond het dan dus ook fantastisch.

    Dat gezegd hebbende, de previews van GTA4 waren al redelijk duidelijk dat GTA4 niet die 'fun' en vrijheid en speelsheid etc etc zou hebben van GTA San Andreas. Dus als je dat dan leest en jij vindt die punten juist wel heel belangrijk, dan had je toch veel beter voor titels als Crackdown of Saints Row kunnen gaan!?
     
  14. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het over een storyline in de GTA-serie's dus daaruit maak ik op dat je vanaf de 3D GTA's de games pas speelt - want storyline is juist wat ontbrak in de eerste GTA's. Daar ging het om de fun - het doelloos killen (punten halen om naar de volgende stad te kunnen)

    Nee, absoluut niet. Is maar goed ook - anders zou er maar 1 stijl games zijn :p

    Dit is er eigenlijk ingeslopen sinds GTA 3D ging. De fun zat er nog in, maar er werd gewerkt aan een storyline. Nu vond ik niks mis met die storyline's - ze waren altijd wel leuk (met Vice City als hoogtepunt IMO) maar de focus lag nog op beiden. Bij GTA 4 ligt de focus TOTAAL op de storyline - niet meer op de fun, pas na kritieken en de release van TBOGT veranderde dat weer enigszins.

    Mja, fan van het eerste uur - moeilijk om niet gehyped te zijn voor een nieuw deel. Saint's Row 1 en 2 trouwens helemaal kapot gespeeld. Crackdown was erg tof - geen storyline (mja, zo kan je het iig niet noemen) & gewoon kloten.

    Maar in ieder geval - ik hoop dat ze voor GTA V dit allemaal kunnen balanceren. Doorgaan met een sterke storyline (want nog een keertje maar; die vond ik in GTA IV wel érg tof) maar óók het random kunnen kloten terugbrengen, zodat fans van beide factoren aangetrokken kunnen worden en niet op maar één groep richten.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bij de Zweedse webshop Webhallen.com kun je de game inmiddels bestellen :lol:

    [​IMG]
     
  16. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    WTF!8)
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat ze met GTA V moeten doen is, niet alleen een stad hebben maar ook natuur. Dat maakte SA zo vet. Gewoon heuvels,bergen,bossen,noem maar op. Dat maakt een game gelijk zo anders. Genoeg variatie in missies brengen (in TBOGT was dit al heel veel beter) en gewoon Euphoria uiteraard houden en dan komt het helemaal goed :)
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mee eens. De diversiteit qua omgeving maakte de game nog toffer. Een remake van GTA: SA zie ik persoonlijk ook wel zitten :)

    [yt]7hpZAsCokQ0[/yt]

    Gelijk weer zin om die game weer eens te spelen _O_
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Liever een remake dan een echt gloednieuwe game, met nieuw verhaal, gebied , etc? :)
    Nee geef mij maar echt een gloednieuwe hoor, ik hoef geen remake. SA heb ik al helemaal verrot gespeeld :)
     
  20. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist niet. Een gloednieuwe GTA hoeft van mij niet. Ik vind een remake van SA echt een geweldig idee _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina