Ik ben dus net bij BCC geweest
Was een wat grotere doos dan ik had verwacht, dus gelukkig kon mn zwager me op komen halen. Kreeg nog wel een cappuccino daar toen ik stond te wachten, viel me wel weer mee
Ik heb de Onkyo set gekocht:
BDspeler: Onkyo BD-SP308
Receiver en Speakersysteem: Onkyo AVX380
Ik heb de set nog even beluisterd in de winkel, maar dat was een beetje geimproviseerd, want ze hadden geen luisterruimte, maar het setje klonk erg goed, ik heb goede reviews en ervaringen gelezen en betere setjes kan ik toch niet betalen
Ik moest wel even doorzetten dat deze combi in de aanbieding was. Heb ook 2 metalen standaards gekocht voor de achterspeakers. zoiets als dit:
Ik moet alleen nog even weten hoe ik bepaalde dingen moet aansluiten. Ik zei tegen die verkoper dat ik HDMI-kabels zocht voor de aansluitingen en of ik goud moest nemen of niet. Hij zei van wel en kwam met kabels van 80 euro aan
Dat vond ik wel wat overdreven. Daarnaast zei hij dat ik een optische kabel nodig had met speciale afgeschermde koppen voor tussen de BD-player en de receiver, omdat HDMI geen HD-audio overdraagd en die optische kabel wel :{
Ik dacht juist dat ik alle verbindingen met HDMI moet doen omdat dat juist voor video en audio HD overdraagt, ook DTS HD en True HD en een optische kabel juist niet?
Ik heb even een schema gemaakt met alle apparatuur, kabels, en aansluitingen die er komen, dat is een heleboel. Hoe zit het met het stukje tussen BD-speler en Receiver? Gewoon alleen HDMI toch? Qua optisch kabel alleen van Xbox naar Headset, dacht ik zelf.
Ik heb nu een gewone HDMI-kabel, die kan ik gebruiken voor Laptop-Receiver voor muziek van de Laptop. Maar de HDMI-kabels van Xbox naar Receiver, eventueel van BD-speler naar Receiver en van Receiver naar tv. Wat voor kwaliteit moeten die hebben en wat kost dat?
En dan nog een vraagje, al die kabels en onderdelen moeten alle Dolbytechnologieen ondersteunen, maar hoe zit het met de bijgeleverde kabeltjes tussen de receiver en de speakers?
Klik om te vergroten...