Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb hier al een setje van iets boven de 400 euro genoemd die gewoon HDMI, optical in en allerlei andere aansluitingen heeft en ook gewoon True HD en DTS HD ondersteunt, dus dat valt wel mee.

Ik ben vandaag bij een audio/video speciaalzaak geweest waar ze Bose, Pioneer, Bang&Olufsen, Denon etc hebben.

Hij liet me een setje zien en horen van Bose, 5.1, wauw wat een geluid, gewoon een massage voor je oren :eek: Maar 2000 euro, tja... :9

Ik heb ook een Pioneer kant-en klaar setje gehoord, wel met aparte receiver en BR-speler, en dat klinkt ook prima. Ik denk dat ik gewoon een kant-en-klaar setje koop van Pioneer. Dan heb ik de juiste aansluitingen en ondersteuning van True HD en DTS HD, het gemak van een hele set, de kwaliteit van een topmerk en nog een beetje fatsoenlijke prijs. Het is natuurlijk niet de kwaliteit van die Bose-set, maar het is wel een stuk beter als het 10 jaar oude Koda setje dat ik nu heb of een instapsetje van 350 euro die bij deze een winkel Mickey Mouse setje genoemd werd :+

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn eerste 5.1 setje was ook een Koda.
    Heb hem gekocht bij de Marskramer voor €249 en thuis ontdekte ik dat het setje ook DTS ondersteunde.
    Heb hier meer plezier van gehad dan van mijn 2e setje een JVC TH-A35.

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, die van mij ondersteund ook DTS en Dolby Digital, het was het goedkoopste wat ik kon vinden toen, was er toen erg blij mee, maar je moest die snoertjes in je boxjes doen en dan met een veertje vastklemmen, maar dat is bij dehelft van de boxjes kapot gegaan. Daarnaast is het een groot lomp ding en echt surround geluid was het niet, de boxjes achter kwam maar weinig geluid uit :)

Ik had de Pioneer BCS FS707 op het oog: http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/BCS-707/index.html
    Maar volgens mij is de BCS FS303 precies dezelfde, alleen dan niet met staande hoge speakers op standaards, maar alleen met de losse speakers: http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/BCS-303/index.html

Ik kan verder geen verschil vinden tussen die 2, klopt dat? Als ik naar de goedkoopste internetprijzen kijkt scheelt het wel 200 euro, 450 om 650. Nou zou ik staande speakers, vooral 2 voor achter wel handig vinden, maar voor 200 euro knutsel ik dan zelf wel wat in elkaar.

Dit zijn zn aansluitingen:
    • 1 x HDMI-uitgang
    • 1 x USB 2.0 (vooraan)
    • 1 x Ethernet
    • 2 x Optische ingang
    • 1 x RCA Audio-ingang
    • 1 x Ingang voor iPod-houder (houder inbegrepen)
    • 1 x Ingang voor draagbare audio (vooraan)
    • 1 x Composiete uitgang
    • 1 x Componentuitgang
    • 5.1 kanaals luidsprekerterminals
    • 1 x FM-antenne

En hij ondersteunt dit:

Dolby Pro Logic Surround Ja
    Dolby Pro Logic Surround II Ja
    Dolby Digital Ja
    Dolby Digital Plus Ja
    Dolby TrueHD Ja
    DTS Ja
    DTS 96/24 Ja
    DTS HD High Resolution Audio Ja
    DTS-HD Master Audio Essential Ja
    PCM Ja

Totaal 1100Watt. Lijkt me wel een mooi setje.

Kan niet wachten tot alles staat, maar eerst wachten totdat mn tv binnen is, en moet deze set nog bestellen. Dan hopen dat dat allemaal in orde en naar wens is en niet omgeruild hoeft te worden, moet ik alles installeren en instellen (ga ik vast nog wel een keer jullie mee lastig vallen :9) en mn kamer verbouwen, maar dan heb ik straks wel alles mooi geintegreerd en van hoge kwaliteit met Xbox360, Panasonic Plasma TV, Pioneer Home Cinema Set voor Blu-Ray, DVD, CD, games van de Xbox 360 en muziek vanaf mn laptop en dan kan ik nog gamen met mn 5.1 Headset. En dan straks nog glasvezel met digitale tv, 14 hd zenders etc :b::b:

Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken tussen laptop en HCS? Gewoon standaard audiokabel? Mn laptop heeft wel HDMI, maar zit maar 1 HDMI-poort op de HCS

Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    KEF iQ50 Black Ash

KEF iQ10 Black Ash

Marantz SR5004

Verder geen uitleg nodig denk ik :)
    yeah :)

Laatst bewerkt: 7 aug 2010
  5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    ziet er strak uit!

Ik ben net bij de BCC g

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik vragen mag; hoeveel heeft dit setje totaal gekost?

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mag je wel vragen
    1197,-

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben dus net bij BCC geweest ;) Was een wat grotere doos dan ik had verwacht, dus gelukkig kon mn zwager me op komen halen. Kreeg nog wel een cappuccino daar toen ik stond te wachten, viel me wel weer mee :)

Ik heb de Onkyo set gekocht:

BDspeler: Onkyo BD-SP308

Receiver en Speakersysteem: Onkyo AVX380

Ik heb de set nog even beluisterd in de winkel, maar dat was een beetje geimproviseerd, want ze hadden geen luisterruimte, maar het setje klonk erg goed, ik heb goede reviews en ervaringen gelezen en betere setjes kan ik toch niet betalen ;)

Ik moest wel even doorzetten dat deze combi in de aanbieding was. Heb ook 2 metalen standaards gekocht voor de achterspeakers. zoiets als dit:

Ik moet alleen nog even weten hoe ik bepaalde dingen moet aansluiten. Ik zei tegen die verkoper dat ik HDMI-kabels zocht voor de aansluitingen en of ik goud moest nemen of niet. Hij zei van wel en kwam met kabels van 80 euro aan :eek: Dat vond ik wel wat overdreven. Daarnaast zei hij dat ik een optische kabel nodig had met speciale afgeschermde koppen voor tussen de BD-player en de receiver, omdat HDMI geen HD-audio overdraagd en die optische kabel wel :{

Ik dacht juist dat ik alle verbindingen met HDMI moet doen omdat dat juist voor video en audio HD overdraagt, ook DTS HD en True HD en een optische kabel juist niet?

Ik heb even een schema gemaakt met alle apparatuur, kabels, en aansluitingen die er komen, dat is een heleboel. Hoe zit het met het stukje tussen BD-speler en Receiver? Gewoon alleen HDMI toch? Qua optisch kabel alleen van Xbox naar Headset, dacht ik zelf.

Ik heb nu een gewone HDMI-kabel, die kan ik gebruiken voor Laptop-Receiver voor muziek van de Laptop. Maar de HDMI-kabels van Xbox naar Receiver, eventueel van BD-speler naar Receiver en van Receiver naar tv. Wat voor kwaliteit moeten die hebben en wat kost dat?

En dan nog een vraagje, al die kabels en onderdelen moeten alle Dolbytechnologieen ondersteunen, maar hoe zit het met de bijgeleverde kabeltjes tussen de receiver en de speakers?

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Die verkoper wil je gewoon producten aansmeren. HDMI Verstuurt gewoon HD audio. En kabels van 20,- heb ik zelf, zit een betere connector aan dan kabels van 5,-. Voor de rest maakt het niet zoveel uit wat voor HDMI kabel je koopt. Kabel die bij je speakers zit heeft verder niets te maken met het Dolby signaal.

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat idee had ik ook al, dus ik heb geen kabels bij hem gekocht. HDMI dus tussen receiver en BD-speler.

Hoezo hebben de aansluitingen van receiver naar speakers niks met dolby te maken? Daar moet toch een bepaald signaal doorgestuurd worden dat per speaker mss nog wel verschilt en dat uiteindelijk dat surround geluid moet geven?

Zit er dan geen kwaliteitsverschil tussen verschillende soorten HDMI-kabels? En hebben gouden kabels geen meerwaarde? Als ze maar een goede "connector" hebben?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    BCC verkoopt standaard Monster kabels bij hun apparaten :mad:
    Zag een tijdje geleden iemand met een Samsung setje van €250 , boven op de doos lag een Monster HDMI kabel van bijna 100

Ik gebruik zonder problemen de HDMI-kabels van het onderdelenhuis , deze kosten nog geen €10

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, belachelijk, toen ik die prijs zag had ik echts zoiets van, meen je dat nou serieus? Dus dat is het andere uiterste, maar maakt het verder echt geen verschil dan? Ik lees op internet zeer uiteenlopende berichten. Het lijkt me iig wel dat ie HDMI 1.4 moet ondersteunen? In principe koop ik allemaal korte kabels, want ik wil alles dicht bij elkaar zetten.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de Xbox360 heb je genoeg aan een HDMI 1.2 kabel ;)

1.4 heb je alleen nodig als je gaat voor 3D en ethernet !
    Anders voldoet een 1.3 perfect.

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dit las ik op het HT-forum, het maakt dus geen flikker uit. Enige aanmerking, dit is een bericht van eind 2008 en is niet gestest met Blu-Ray en mss ook niet met een high-end tv.

Vergelijkbare conclusies lees ik ook op andere sites. Volgens deze site http://arstechnica.com/staff/palati...-hdmi-cables-shows-quality-isnt-expensive.ars zou dat ook op deze (http://gizmodo.com/tag/hdmi-cable-battlemodo/) site geconcludeerd worden:
    Maar die resultaten vind ik wat lastiger te interpreteren op die 2e site.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Er zit wel degelijk verschil in de connector. Die goedkope zitten vaak niet goed vast, en vallen er zo dus uit. Terwijl de wat duurdere echt geklikt moeten worden.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb 2 van die HDMI kabels van de action hier, nog nooit problemen mee gehad zolang ik ze heb, ongeveer 1 jaar.

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, maar je weet dan ook niet of een dure kabel niet een beter resultaat geeft ;)

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb altijd een twijfel gevoel bij zo'n kabels. Zelf heb ik daarom kabels van 30,-. Vind ik nog te doen. 1tje van HQ en de andere van Bandridge.

Zo ziet mijn set er front nu uit:

19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk dat ik ook maar voor een middenweg ga. 1.3 kabels van een paar tientjes per stuk van een bekend merk. Heb geen zin om ze via internet te bestellen, want daar zijn de verschillen zo groot en de toelichting zo miniem, dus ik ga wel ff naar de winkel. Dan kan ik meteen even kijken of de kabel er een beetje degelijk uitziet. Wat zijn de goede merken?

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bandridge, HQ, Profigold. vind zelf die van HQ wel het beste.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina