De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Moeilijk te zeggen. Het kan zijn dat bol.com er bijvoorbeeld minder inkoopt en dus minder korting krijgt, waardoor ze ze voor een hogere prijs moeten verkopen om genoeg winst te maken. Maar dat zal waarschijnlijk wel niet.

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Das niet waar, mijn ouders hadden vrij vroeg een HD-ready tv van Philips en op dat onding zat geen HDMI :+ Beetje erg slecht voorgelicht toen door de verkoper van "Expert", nu hebben ze een andere, een Samsung 100hz Full HD, blijkt ie achteraf geen 100hz te zijn, terwijl Samsung dat altijd beweerde :mad: :lol:

3. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ja maar tegenwoordig moet een tv aan bepaalde eisen voldoen om een HD-Ready logo te mogen dragen.O-)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die prijzen gaan echt helemaal nergens meer over :eek:

heb 1450 betaald voor mijn p50g10 :mad:

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Philips zal wel een DVI gehad moeten hebben ;)
    Daarmee haalde Philips een trucje uit.

De DVI is namelijk 100% compatible met HDMI en met de bijgeleverde adapter kon je er zelfs component op aansluiten.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Zo komt het er als het goed is uit te zien:

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Tegenwoordig is het verplicht voor iedere hdready en hdready1080p (full hd) tv, om hd te kunnen ontvangen via zowel een digitale ingang (hdmi, vroeger nog soms met dvi) en tevens met een analoge ingang (componenten of vga).

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Interessant artikel over HDMI op dvd.nl.

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78

Belangrijke stukjes:

"Versie nummers
    Als je goed hebt opgelet tijdens het lezen zul je merken dat we het nagenoeg niet over de versie nummers gehad hebben. Daar is een reden voor. Versie nummers kunnen namelijk nog meer verwarring veroorzaken dan er al bestaat. Om die reden heeft de HDMI organisatie alle fabrikanten en reviewers vriendelijk doch dringend verzocht het gebruik van versie nummers te stoppen.

Waarom? Simpelweg omdat de versie nummers op zich helemaal niets informatiefs zeggen over de kabel zelf. Een kabel die getest en goedgekeurd is volgens de 1.4 specificaties biedt niet per definitie een voordeel ten opzichte een kabel die overeenkomt met HDMI 1.1 specificaties. Om erachter te komen of dat wel zo is hoef je alleen te weten of het een "High Speed" of "Standard Speed" kabel is en of er een ethernet-kanaal in zit. Daarnaast heeft de HDMI- organisatie expliciet vastgelegd dat een kabel alleen goedgekeurd wordt voor een bepaalde lengte indien hij ook daadwerkelijk getest is op die lengte of langer. Dit om te voorkomen dat kabels die getest en goedgekeurd zijn op 3 meter, marketingtechnisch worden verkocht als zijnde goedgekeurd voor 50 meter.

Duidelijkheid voor iedereen
    Hoe kom je er nu achter of een kabel wel of niet is goedgekeurd?
    Het is heel simpel, je zult naar de goedkeuringscertificaten van de fabrikant moeten kijken. Als een kabel namelijk is gecertificeerd wordt er een rapport voor uitgegeven met daarop de volgende zaken:

- De lengte van kabel
    - De toegepaste categorie (1 of 2, met of zonder internet)

Als er geen certificaat is, is hij dus simpelweg niet goedgekeurd, ongacht wat er op de verpakking staat.
    HDMI heeft daarom ook nieuwe logo's ontwikkeld die voor kabels gebruikt mogen gaan worden. Er zijn 5 logo's waarvan er 4 voor reguliere HDMI kabels zijn. De vijfde is voor de automotive branche. Deze logo's geven duidelijk aan of het gaat om een "Standard Speed" of een "High Speed" kabel en of er wel of geen internetkanaal aanwezig is.

De vier nieuwe logo's zoals deze gebruikt gaan worden. Ze geven duidelijk aan om wat voor kabel het gaat.

Uiteraard zullen ook nu de marketingafdelingen hun bestaan moeten gaan verzilveren door met allerlei claims, logo's en specificaties te komen. Het zal interessant zijn om daar eens op te letten. Opletten blijft noodzakelijk, want zodra je niet gespecificeerde termen tegenkomt zijn die meestal niet bedoeld om je meer over HDMI te leren, maar om je geld uit je portemonnee te kloppen."

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Winkels hebben het wel vaker mis.
    Volgens de MM heeft mijn nieuwe LG een response-tijd van 5ms en wordt de monitor geleverd zonder kabels.

Toen ik de doos thuis opende zat er niet alleen een VGA-kabel in de doos maar ook een DVI-kabel.
    De response-tijd was geen 5ms maar zelfs 2ms.

Als er achteraf er achterkomt dat een tv niet voldoet aan de spec van de winkel/verkoper dan mag je de koop ontbinden of een deel van het bedrag terug vragen.
    De MM heeft namelijk hierover een rechtzaak verloren want zij verkochten Philips FullHD tv's achteraf bleek alleen de panel FullHD te zijn.
    Dit stond wel heel duidelijk op de site van Philips !

--
    Er zijn nu fabrikanten (Sony) die de UTP-kabel gaan gebruiken als alternatief voor HDMI.

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Interessant en duidelijk!!

Voor mijn schema (http://img94.imageshack.us/img94/737/kameropstelling4.jpg) heb ik dan dus de HDMI High Speed (zonder ethernet) nodig lijkt me. Dan weet ik ten minste waar ik op moet letten bij de aankoop, hoef je alleen maar naar dat keurmerk te kijken.

Ja, als het meevalt is het idd niet zo erg :p Hier ging het idd om Samsung zelf, niet om de winkeliers, die hebben allemaal verkeerde info gekregen. Er zijn wel mensen mee bezig geweest, want ik las het toevallig op de site van Kassa od Radar, maar volgens mij heeft het nog weinig opgeleverd. Het is natuurlijk meteen van de site afgehaald en als je nu een manual krijgt voor die serie staat er in dat alleen de grotere formaten 100hz zijn en de 32" niet.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik ben benieuwd of je die keurmerken al op verpakkingen zal aantreffen. :9 Want als partijen hun kabels niet laten keuren krijgen ze dus geen keurmerk. Wat niet wil zeggen dat de kabel niet werkt..

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat klopt, maar als er wel een keurmerk op zit is ie iig wel goed, en het lijkt me dat er ondertussen toch wel keurmerken uitgedeeld zijn? Ik hoop het wel. Ik denk dat bedrijven dat erg graag snel willen hebben, vooral als de concurrentie het nog niet heeft. Is een mooi verkoopargument.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het logo al gezien op de HDMI-kabels van Belkin (Blister verpakking).

Oehlbach maakt gebruik van de term High Speed HDMI® , maar weet niet of ze ook het logo gebruiken.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Een slechte ontwikkeling!

tot nu kocht je gewoon een hdmi 1.3 of 1.4 en je wist dat t goed was. In detoekomst moet je kiezen voor normal, high speed.
    Die gasten van Monster kabels wrijven nu al in hun handjes.

Melbuuln: Ik zag laatst iets ja, over utp kabel als alternatief voor hdmi. Snelheden en bandbreedte/resoluties konden skyhigh.

Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat snel in de electronica wereld want de HDMI wordt vervangen door HDbaseT.
    Werd HDMI nog gezien als vervanger voor de Scart , nu hebben Samsung , LG en Sony toch voor een andere kabel gekozen.

Ik zie al voordelen.
    1. Beteren bevestiging is het apparaat.
    2. Goedkoper.
    3. Ik kan nu mijn eigen utp-kabel maken.
    4. Apparaat hoeft niet meer in de buurt te staan van de HDTV (netwerk).

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    deze bedoelde ik inderdaad ;)

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Even gekopieerd uit deel 24 :cool:

Als Sony meestal voor een bepaalde techniek kiest dan kiezen Panasonic en Philips hier ook meestal voor.
    Denk wel dat dit nu de nieuwe standaard wordt.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Juist een goede, Monster is degene die met al die verkooppraat komt, nu zullen ook veel goedkopere kabels dat keurmerk halen, ook high speed, en hebben zij niks meer om zich daarvan te onderscheiden.

Lekker dan, daar zit je met al je HDMI-apparaten.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Op de meeste tv's zitten nog steeds Scart-aansluitingen ;)
    Ik gebruik vanaf 1996 geen scart-kabels meer.

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Maar je hebt het over nieuwe kabels die in van die internetpoorten moeten. Of kun je er dan gewoon splitters in hangen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina