De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vraag me alleen af hoe de apparaten onderling met elkaar communiceren , dat kan via een ip-adress maar een mac-adress zou ook mogelijk zijn.

Je sluit alle apparaten aan op een simpele switch en vervolgens bepaal je welke apparaten onderling mogen communiceren.
    Bijvoorbeeld de HD-decoder mag wel zijn signalen naar de tv (woonkamer) sturen maar niet naar de tv op de kamer van de kinderen.

De mogelijkheden met HDbaseT zijn onbeperkt.

2. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er misschien iemand ervaring met de Samsung Syncmaster T240HD?
    Met de PS3 of xbox 360?
    De graphics viel me op zich wel tegen, vooral met gta iv o.o

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  4. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    :eek: en het hoogste keurmerk, en 1.4 en gouden koppenvoor maar 10 euro en daarvoor krijg je dus 2 kabels? Dat lijkt wel te mooi om waar te zijn. Heb je in elke categorie een IBood, of is het toeval dat het elke keer producten zijn die ik zoek? :9

Alleen vraag ik me af wat de levertijd is, want ik was van plan morgen alles te gaan aansluiten.

Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Toeval, iBood heeft heel vaak HDMI kabels eigenlijk. :+

# Levertijd: 7 tot 10 werkdagen

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    7 tot 10 werkdagen! Dat duurt me te lang, zit ik hier met mn TV en Home Cinema set etc en dan moet ik 1,5 week w88 voor ik ze kan gebruiken. Jammer, want het is precies wat ik zoek voor een topprijs. Maar dan koop wel wat vergelijkbaars wat duurder in de winkel. Ik kan ook niet zo lang wachten, want ik moet mn tv binnen de zichttermijn terug kunnen sturen mocht Plasma toch niet bevallen ;) Erg zonde.

7. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Koop je toch 2 HDMI Kabels van de Action en ook deze, ben je nog goedkoper uit volgens mij. :+

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, maar dan wil ik ook gewoon meteen 4 goede kabels, dus niet de helft van de Action ;) Ik hoop dat ik ergens kabels met dat keurmerk kan vinden, dan neem ik die high speed kabels met een beetje goede build quality.

9. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Pas als je echt een prijsklasse omhoog gaat begin je het verschil misschien te merken.

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Nou, dat is dus maar de vraag. Uit de meeste goede tests blijkt te komen dat de verschillen erg miniem of zelfs afwezig zijn. Je hebt wel wat verschil, maar niet zoals de producenten je willen doen geloven.

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    HDMI is een digitaal signaal en als de kabel slecht is dan is dit meteen zichtbaar.
    Elk verloren bitje zal op de tv zichtbaar zijn als een blokje , dit is is goed te zien bij een slecht Digitenne signaal.

Ik heb bij de €10 kabels nog geen storingen in het beeld of geluid gezien/gehoord.

De informatie op iBood klopt niet omdat de Xbox360 een HDMI 1.2 uitgang heeft , dus een 1.4 kabel is totaal overbodig nu en in de toekomst.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er klopt wel meer niet aan die productomschrijving. Meer dan de helft kan je wegstrepen omdat het gewoon onzin is.

Hier een stukje tekst afkomstig van een kabelfabrikant over HDMI kabels:

Als je geen gebruik zal maken van ethernet en Audio Return Channel, dan kan je in feite elke kabel kopen.

13. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Lol.
    Ik heb precies dezelfde kabels xD
    En die gebruikte ik namelijk ook voor mijn oude ps3 slim :eek: en de graphics met GTA IV was echt super lelijk xD nou niet echt super lelijk! Maar zeer kartelig bij auto randen ... eigenlijk alle randen =.= zucht!

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Huh? Iedereen zei hier toch dat het met een digitaal signaal of wel werkt of niet? En dat het niet uit maakt welke kabel je koopt, als hij maar een beetje degelijk in elkaar zit.

15. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
  16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat komt omdat mensen elkaar napraten als een kip zonder kop.

Het is totale nonsens dat je beeld meteen op zwart gaat als er 1 of meerdere bitjes niet aankomen. Je kan beeldfouten, blokjes, spikkels in je beeld krijgen.

Het hele "het is digitaal en dus heb je òf wel òf geen beeld" is larie.

Pas wanneer de hdcp niet werkt (de kopieerbeveiliging) gaat t beeld op zwart.

Laatst bewerkt: 9 aug 2010
  17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Maar het moge toch ondertussen duidelijk zijn uit alle tests en de keurmerken van HDMI zelf dat het verschil tussen dure en goedkope kabels een heel stuk kleiner is dan ze je in de winkel willen doen geloven en dat al die termen die alleen aan dure kabels worden toegeschreven meestal in alle HDMI-kabels zitten.

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Kleiner? Bij kabels tot 5 meter is er geen verschil.

Staat de scherpte op je monitor soms heel hoog?
    Nou is GTA4 niet de meest strakke game qua strakke lijnen graphics, maar de sfeer die deze graphics tonen zijn ongekend mooi.

19. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja de scherpte staat hoog :p
    En ik heb hem op Film staan =O

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, inderdaad :) Maar uit je post leidde ik af dat je wilde zeggen dat een duurdere kabel minder blokjes een fouten opleverde dan een goedkope.

Ik ben mn kamer nu aan het ombouwen. De HDMI-kabel uit mn Xbox die ik had heeft een vrij dikke kabel, van die dikke stukken vlak achter de kop en goudkleurige koppen, maar ik heb echt geen idee waar ik die gekocht heb, wat ik ervoor betaald heb of wat er aan toegeschreven werd toen door de verkoper :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina