Jubileum bij FC Initium 09
Geschreven door FC Initium Insider van der Vlies.
Er valt in deze moeilijke periode toch nog wat te vieren bij het geplaagde FC Initium dat de laatste paar wedstrijden grote moeite had met de tegenstanders, de laatste wedstrijd werd gewonnen na een reeks van moeizame gelijke spelen en kansloze verliespartijen lijkt dit eindelijk weer de ommekeer te worden voor de Romeinen.
De afgelopen zomer aangetrokken spits C.Nees (voetbal naam: Chinees .red) heeft namelijk zijn 50ste wedstrijd gespeeld voor FC Initium. Zijn opdracht was simpel, maak zo veel mogelijk doelpunten en zorg ervoor dat de legendarisch dikke Henk Hooibak wordt vergeten door de fans.
“Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben met mijn prestaties tot dusver.” zegt Chinees tegen Bild. “Mijn opdracht was simpel, een op een lopen en veel assists verzorgen.” Met 60 goals in 50 duels loopt de spits qua doelpunten op schema, “Al kunnen er nog wel wat assists bij” claimt Chinees.
De spits kijkt echter niet op van de vele goals die hij scoort. “Dat ligt niet zozeer aan mijn spel maar aan het spel dat we spelen, we spelen zeer aanvallend voetbal met veel diepte.” Merkt hij op. “Als spits krijg je bij FCI minstens 10 kansen op doel als we een goede wedstrijd spelen, je hoeft dan alleen maar op de juiste plek te staan, we moeten alleen proberen minder snel de bal te verliezen en zoveel tegengoals te incasseren.”
Volgende week meer nieuws van uw FCI Insider, van der Vlies.
Klik om te vergroten...