De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Films kijken en Gamen moet je ook niet in bed doen.
    Voor gamen en films heb ik me een heerlijke stoel gekocht en inderdaad bij de Ikea :+

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gamen doe ik op mn bureaustoel, tv kijken, films etc doe ik wel vanaf bed, kan ik ten minste met mn vriendin naast elkaar zitten, allebei op een stoel is nie echt gezellig :9

Ik zit nog met de volgende vragen op dit moment:

Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2010
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik kijk 99% v.d. tijd films terwijl ik in bed lig. :+ Vind het veel relaxter dan in een stoel.

//edit p.s. mocht je toch de gekalibreerde instellingen niet mooi vinden, kies dan gewoon wat wel naar je smaak is... Jij moet tenslotte naar het beeld kijken, niet wij.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zou 1 instelling nemen voor al je beeld, maar wanneer je overdag met veel zonlicht kijkt zou je ECO kunnen nemen.
    Als je 's avonds de tv weer op Normal zet, staan de instellingen weer goed (als ik het goed heb).

De tv slaat alleen instellingen tussen sources op, dus alle hdmi's worden gelijk, componenten wordt onthouden, net als scart etc etc.
    Als je dus je dvd kijkt via hdmi, dan staan de instellingen gelijk als bij Blu-ray. Helemaal aangezien je dvd-speler en blu-rayspeler hetzelfde apparaat betreft.

De reden dat contrast de eerste 200 uur ff op 50% moet staan, is vanwege het inspelen van de tv. De plasmacellen zijn nog overactief en je kunt last krijgen van image retention. (van het laatst getoonde beeld lijkt nog als een ghostimage in het paneel te staan, wanneer je van source wisselt/er geen beeld wordt getoond).
    50% contrast is overigens veel hoor, hoger als 70% moet die zelden (het is immers geen lcd).

Vroeger deed ik ook gamen zittend op een bureaustoel, maar omdat ik mn 30 inch verving voor een 50, kon dat niet meer wat betreft ophangen boven een bureau.
    Daarom heb ik destijds een tv meubel (Ikea Lack) gekocht die veel lager is.
    Dan staat je tv meteen op ooghoogte wanneer je op een bankstel zit. Wat zit dàt lekker met gamen en films kijken (Ikea slaapbank €100 )

http://sonder-fjh.magix.net/

Klik op gameroom en daarna op de pijltjes voor beeldvullend. Bankje zit goed en de kast was ongeveer €80 en heb er 8 wieltjes onder gemonteerd (handig! ook Ikea, net als alle meubels in deze kamer :)).

Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Misschien dat ik nog wel een keer een ander meubel koop, maar voorlopig moet ik het hier mee doen, met mss heel iets te hoog geplaatste tv.

Ik ben nu bezig met de calibratie van de BD van UP. Maar ik heb een prolbeem. Ik heb net e Brightness ingesteld, op -5, en nu ben ik bezig met contrast voor de witten. Ik moet eerst het contrast op de laagste stand zetten tot alle kleinere witte balken zichtbaar zijn. Dan moet ik het contrast verhogen tot alleen de 4 verticale balken links nog nauwelijks zichbaar zijn en de verticale balken rechts moeten niet te zien zijn. Maar zelfs als ik contrast op zn allerhoogst zet, wat dus niet goed is de eerste 200 uur, zijn de balken rechts nog heel erg grijs en prima van elkaar te onderscheiden, terwijl die allemaal geheel wit moeten zijn, en de balken links zijn niet nauwelijks zichtbaar, die zijn gewoon heel erg donker grijs, en de donkerste gaat al een stukje op weg richting zwart =( Ik kan dat wel compenseren met de brightness, maar dan kloppen de zwarten weer niet. Hoe doe ik dit? Als ik een scherm verder kijk waar het hele scherm volstaat met grote verticale balken van zwart naar wit lijkt het redelijk, maar zijn de witten allemaal veel te donker en dat met contrast op maximum. Dit is dus waar ik bang voor was met plasma. En het kan ook niet meer aan de zon liggen.

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Ikea is hier ook de hof-leverancier in huis 8)
    Dat is ook geen wonder want de Ikea/MM zitten op nog geen 10 minuten fietsen.

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    En de gamma-instelling is nog aparter. Ik neem aan dat dit de kleurverzadiging is? Ik moet die bijstellen totdat de vierkantjes op het testscherm overlopen in vage verticale lijnen, met half dichtgeknepen ogen, nou ik kan kijken hoe ik wil, maar ik zie geen verschil, dus dat doe ik maar op smaak.

Ik zag trouwens net dat er in de grote witte balk een blokje knipperde met wat tinten wit, die waren nog net zichtbaar, ik dacht eerst dat het een beeldfout was, toen bedacht ik me dat die wss net zichtbaar moeten zijn voor de juiste instelling. Maar in de zwarte balk zag ik niks, dus ik heb de Brightness iets hoger gezet zodat ook daar zo'n knipperend blokje met tinten zwart(donkergrijs) net zichtbaar werd, nu staat de Brightness op 0, de Contrast op max, de kleur op de helft en scherpte op 3vd10, want bij meer scherpte zie ik halo's om de zwarte letters.

Ok, dan stel ik het beeld 1x in en dat blijft het dan. Maar je hebt wel een aantal opties bij beeldinstelling, zoals Normaal, Dynamisch, Cinema, THX, Game. Nu heb ik hem op normaal staan, maar volgens mij worden deze instellingen dan ingesteld bij deze instelling normaal, en kan ik bij Cinema andere opties instellen en bewaard hij die daaronder. De manual is zeer beknopt helaas. En dan heb je dus de Gamemodus, waar hij wat verder inzoomt oa. Wat is er hier verder nog anders? Is deze modus echt geschikter voor gamen? (sneller bijvoorbeeld of meer hz?) of gebruiken jullie gewoon 1 instelling voor alles, inclusief gamen?

EDIT: Ik ben tot nu toe alleen nog bezig geweest met de TV, heb nu wel de receiver en BD-speler aanstaan voor de BD, maar als ik het geluid test per speaker komt er uit alle speakers wat, behalve links en rechts voor, terwijl de aansluiting gewoon goed zit. Het beeld loopt ook via de receiver. Achterop de receiver heb je voor de verschillende modussen van de receiver die voorop en op de remote staan een witte en rode ingang, zoals tv, game, dvd etc, maar die gebruik ik niet omdat alles met hdmi is aangesloten. Het beeld en geluid van de BD-speler vind ik nu terug onder de modus CBL/Sat, die is normaal 480i, maar nu de BD erin zit is ie werl 1080P, maar maar 60hz, dat is toch te laag? En heeft dit er ook mee te maken dat ik niks hoor door de voorste 2 speakers?

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    HELP! Als ik van HDMI1 (BD) naar tv ga en dan weer terug, zie ik eerst een sneeuwbeeld met heel fijne korrels en ook kleur, en als ik dan nog een keer switch blijft het beeld zwart :confused: Nu ging ik nog een keer heen en weer en nu is het weer die sneeuw/ruis, als ik op play druk (had hem op pauze staan) gaat het geluid wel verder, druk ik op stop, gaat ie zoeken, komt ie ineens met HDMI 1 1080P, maar 50hz en dan krijg ik een lelijk en flikkerend schermpje met een home menu voor movie, photo, music en setup.

En owja, de instellingen die ik net gedaan heb op HDMI1 met de BD werden niet meegenomen naar TV.

EDIT: Het geluidsprobleem is opgelost, ik weet niet of alles al goed ingesteld staat, omdat je naast de tv ook de externe apparaten goed in moet stellen en je dan ook nog eens te maken hebt met en de receiver en de bd-speler, maar er komt nu ten minste geluid uit alle speakers. Alle speakers komen binnen in de receiver met op kleur gesorteerde kleine gaatjes met klemmetjes naast elkaar. Zo ook de front speakers, maar dan zaten ze wel in front speakers 2, ik heb ze nu in front speakers 1 gedaan, wat dan weer veel grotere en andere klemmen zijn in de vorm van een draaiknop met een gleuf eronder waar de draad inklemt. Mss dat dit is zodat je op die andere 2 fronts je tv of de 2 extra speakers van een 7.1 systeem kan aansluiten ofzo? Maar goed, het belangrijkste op dit moment is het beeld, de witten die niet wit genoeg zijn en de ruis die optreedt als ik switch van kanaal, ik heb het idee dat het met de hz-instelling te maken heeft, hij zoekt naar 50, 60, komen soms nog andere raargekleurde strepen en vlakken tussendoor. Hij moet toch veel hoger staan qua hz-instelling? Of zit ie verkeerd aangesloten op de receiver (zie posts hierboven)?

Nog maar weer een EDIT: De Xbox vind ie helemaal niet, heb op de tv weer HDMI1 geselecteerd en op de Receiver elke modus geactiveerd, maar nergens beeld. De Xbox is wel aan, maar geen enkel deel van de gele ring brandt en er zit wel een controller in. Ergens lijkt er iets mis te zijn met het proces dat eerst alles naar de receiver gaat en dan naar de tv ofzo. Please help!

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zo zie ik het graag ;)

Ik moet eerst de Onkyo op het bron zetten waar de Xbox360 op aangesloten zit en daarna kan ik de Xbox360 pas aan doen.
    Doe ik het andersom dan wil de Xbox360 (soms ook de Cisco HD-Decoder) niet aan gaan.
    Het lijkt wel dat de apparaten wachten op een signaal van de Onkyo.

10. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik hoef de Onkyo niet eens aan te doen om beeld te krijgen op mn tv (pass-through!).

Wel is het zo dat wanneer mn tv niet op de goede source staat (mn pc is direct op de tv aangesloten), mn xbox wacht met opstarten.

Averagegamer: je kunt 2 speakersets apart aansluiten: een surround 7.1/5.1 en daarnaast een stereo speakerset voor het luisteren naar muziek.

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dit lost het helaas niet op. Ik heb het gevoel dat de Xbox niet goed gestart wordt, de gele ring licht namelijk niet op.

Ook dan doet de Xbox het niet en daarnaast zit ik nog met de calibratievragen en de sneeuw en andere fouten bij BD discs als ik van input schakel op de tv.

/Mod Wees niet zo ongeduldig , we hebben niet voor niets een EDIT-knop - Melbuuln

Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2010
  12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zal van het weekend even de instellingen controleren.

Ik heb 1 ding waar ik wel heel gelukkig mee ben.
    Zet ik mijn Bravia uit dan gaan automatisch ook mijn Onkyo en Sony BDP-S350B (BD-speler) uit.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je de xbox rechtstreeks op de tv aansluit doet alles het wel goed?

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat heb ik net geprobeerd en dan deed ie t ook niet. Heb een andere HDMI-kabel gepakt die ik nog had liggen en dan doet ie het wel, maar haal ik die er weer uit en stop ik die ene er in die net dus kapot leek te zijn doet ie het ook :confused: Ik snap er niks van, ik ga hem nu weer via de receiver aansluiten, kijken of ie het dan ook doet. Maar dit staat dan nog los van de Blu-ray errors.

EDIT: En op het HDMI1kanaal staat nog steeds 60hz :confused:

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoeveel hz je hebben ??

Als ik een Blu-ray kijk dan staat er in beeld 1080/60p.
    Normaal staat de 24P aan en dan staat er 1080/24p.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat staat er bij mij ook, bij een Bluray staat er 1080p 60hz en bij een 1080p HDrip staat er 1080p/24

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat averagegamer de bron frequentie met de panel frequentie door elkaar haalt.
    Hij zal wel graag 1080/100p of 1080/600p in beeld willen hebben.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat verwarde ik idd. Ik kan via de BD-speler en ook via de Receiver ook nog zeer veel dingen instellen. Zo kan ik bij de BD-speler bijvoorbeeld kiezen voor 24hz of 50 hz. Wat is het beste? Hij staat nu op 50hz, maar als ik een BD draai wordt het automatisch 60hz. Het is trouwens wel echt hz, en geen p.

EDIT: Ik vind dat gedoe met die kabels wat ik net beschreef wel erg vreemd. Ik ga nu de BD-speler rechtstreeks aansluiten op de tv om te kijken of dat het probleem oplost met de error na het switchen tussen de inputchannels.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb het gelezen, maar ik vraag me nu wel af wanneer ik dan die 24p moet selecteren, en of ik dat alleen op de BD-speler moet doen of ook ergens op de tv (ben ik nog niet tegengekomen).

Over de beeldproblemen, ik heb nu de BD-speler rechtstreeks op de TV aangesloten en nu kan ik gewoon rustig tussen TV en, in dit geval, HDMI 3 switchen. Ik ga nu alles weer via de receiver aansluiten en kijken of de problemen met BD-speler en Xbox niet terugkeren.

Verder hoop ik dat jullie dit nog eens willen bekijken. Hoeft niet nu meteen, maar dat het niet tussen alle berichten (sorry _0/) wegvalt.

EDIT: Ik heb alles weer via de Receiver aangesloten en alles werkt nu naar behoren! Net werd het beeld ineens donker bij UP, mss door de Ecomodus. Nu ik alles weer aangesloten heb en de BD van Up er weer in heb gedaan vind ik het beeld echt fantastisch mooi! Maar wel met contrast 60/60, Helderheid in het midden, op 0, Kleur 35/60, Scherpte 3/10, Kleurtemperatuur Koel, Levendige kleuren aan en Eco Mode uit. Wauw wat een geweldig beeld!! Wel nu in een volledig donkere kamer en dus met contrast op max.

Ik ga in ieder geval nog wel wat proberen met die instellingen, want heb nog niet verder gekeken naar de andere instellingsopties, ook niet van alle audioinstellingen of de audio en beeldinstellingen op de externe apparaten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina