Mwoah zo groot vind het verschil eerlijk gezegd nu ook weer niet. Ik vind GoW en Uncharted 2 erg mooi maar heb niet het idee dat er een wereld van verschil met bijv Gears of War 2 of Mass Effect 2 (qua stijl wel uiteraard).MGS4 heeft bijvoorbeeld wel degelijk een aantal behoorlijk matige textures
Die zaken die jij noemt, animaties/kleuren/belichting moet je ook voor een heel groot deel op het conto van Naughty Dog en Sony Santa Monica schrijven. Dat zijn gewoon top studios die een prachtige eigen stijl maken in een eigen engine die optimaal gebruik maakt van het platform
In de meeste middleware doet de 360 qua post processing en belichting helemaal niet onder voor de ps3 (juist het tegenovergestelde)
De xbox heeft natuurlijk wel als voordeel dat het vaak het hoofd platform voor multiplatforms is waardoor de ps3 versies vaak minder goed uit de verf komen maar om de schuld daarvan bij de 360 te leggen vind ik wat ver gaan.
Matige (of zelfs slechte) ports zoals Bayonetta en in mindere mate Red Dead Redemption komen volgens mij toch vooral voor uit aan de ene kant onkunde/onwil aan de kant van de developers en aan de andere kant de complexiteit van de ps3 als platform.
+1 , voor mij kan de nieuwe hardware niet snel genoeg komen.
Al zouden ze maar een 360 en ps3 deluxe uitbrengen waarop ik dezelfde spellen als nu op 1080p 60fps kan draaien
Is toch eigenlijk van de gekken dat we allemaal een dikke HD tv hebben staan maar ik op Wipeout HD na eigenlijk geen spel kan bedenken wat er gebruik van maakt..
Laatst bewerkt: 11 aug 2010