[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geloof ik een van de weinigen die Cowboy Bebop niets vind :$


    Wat vinden jullie van Peach Girl ?:+ Wel Shojo mja :p
    Enkele jaren geleden met veel plezier gekeken :)
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ban voor Kaasstengel! :+

    Cowboy Bebop is awesome, met name ook de muziek. Berserk is ook awesome, volgens mij buiten de standaard Dragonball etc. de eerste anime die ik heb gezien.
     
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-(:'-(

    Kopen jullie overigens ook manga? Zo ja, waar?
    Zelf kom ik regelmatig bij de Eppo in Eindhoven, hebben ze heel erg veel! :thumbs:
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb zelf ook een aantal series die ik volg en koop daar de manga van, dit doe ik dan online aangezien hier in Groningen nagenoeg niets te vinden is of het belachelijk dure prijzen heeft. En btw hoe kan je Bebop niet leuk vinden:eek:
     
  5. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar koop je ze online? Gewoon op Tokyopop en Vizmedia?

    Prijzen bij de Eppo vallen imo wel mee, tussen de €5,00 en €10
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Selexyz heeft redelijk wat toch? Heb daar al mijn Air Gears en Death Notes vandaan. 9,- per stuk oid. Air Gear is echt zooooo episch. Beter dan elke anime/manga die ik ooit heb gelezen.

    Komen nu alleen nog maar bundelvolumes van uit. Waar koop je ze online?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Lees véél meer manga dan ik anime zie, maar ik koop hem niet om verschillende redenen. Zo zit de engelse/franse (om nog maar te zwijgen van de soms nederlandse) editie telkens x aantal volumes achter (10 is geen uitzondering) en duurt het eeuwen voor er een nieuwe volume uitkomt (1x per kwartaal ofzo). Ook zijn ze meestal op één of andere manier ook nog eens gecensureerd of gewijzigd, al speelt dit een mindere rol.

    Vaak aan gedacht om een manga te kopen die ik goed vond, maar aangezien ik die toch al gelezen heb ga ik het niet snel nog eens lezen. Zou dus voor mij weg gegooid geld zijn.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    bij mij een beetje verzameldrang geloof ik, staat leuk in de kast. Online lezen vind ik ruk overigens.

    van de andere problemen die je noemt heb ik totaal geen last overigens.
     
  9. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik heb ook die verzamelingsdrang. Mijn manga collectie is het duurste wat hier in huis staat geloof ik :mad:

    Maar het klopt ook wel dat de manga's snel achter lopen. Bij FMA kwamen er maar 5 volumes uit in 2009 geloof ik. Bij One Piece was het al helemnaal erg, de Engelse versie liep 35 volumes achter op de Franse!!! Gelukkig loopt het nu vrijwel gelijk. Er kwam laatst 15 volumes per maand uit, en dat voor 3 maanden!!

    Prijzig, dat wel|:-
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wtf.... nee zoveel geef ik er niet aan uit :+

    Dan kan je beter Ebay afstruinen, worden vaak zat 2ehand aangeboden in perfecte staat.

    Heb een paar kenshins gekocht voor 1 dollar per stuk
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik doelde eerder op het verschil tussen de Japanse en de Westerse (en dan heb ik het nog niet over de aparte chapters in de magazines).

    Mijn verzamelingsdrang is ook één van de redenen waarom ik er niet aan begin. Eens ik één volume heb, ga ik ze allemaal willen hebben :+. Ook heb ik geen plaats om die dingen te leggen (komt al plaats te kort voor m'n games en filmen) 8).
     
  12. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, dat verschil moet je maar voor lief nemen :)

    Ik heb er verder ook niet erg veel plek voor maar ik koop dan gewoon een Ikea kastje :p:thumbs:


    Enige online handel die ik heb is hier op het forum. Ik geef liever een paar euro maar uit per volume dat ik zeker weet wat ik in huis haal etc :) .
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Met paypal bescherming weet je dat op Ebay ook altijd ;)

    maar waar koop jij ze dan?
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is dan ook het probleem, heb geen plaats meer voor een simpel kastje. Mijn kamer die maar 2m x 4m is zit al propvol :+.

    Anyway, zal een van de dagen eens een nieuwe startpost maken voor het nieuw deeltje. Zouden jullie eens je top 3 van anime die je moet gezien hebben willen geven?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Berserk
    Tengen Toppa
    Heroic Age
     
  16. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0

    Eppo in Eindhoven

    Top 3 animé/manga :

    1. Kimi ga Nozumu Eien
    2. FMA: Brotherhood
    3. - Battle Royale (manga)
    - Sandland (manga)
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Battle royal heb ik ook, is erg interessant en heeft ook een uniek verhaal.
    Anime dat ikzelf op dvd heb zijn voornamelijk films, Paprika, Steamboy, Spirited Away, Ninja Scroll, Vampire Hunter D Bloodlust, Millenium Actress, Akira en Ghost in the shell... Series download ik en brand ze dan.

    Dé manga serie is toch echt wel Berserk, een ontzettend goed verhaal die geweldig is uitgewerkt, dit was overigesn ook de eerst manga die ik had gelezen nadat ik erachter kwam dat de anime op de stripform was gebaseerd...zodoende.

    Voor mensen die Nausicaa of the valley of the wind kennen probeer de manga eens te lezen, het gaat stukken verder en de film liet maar een klein gedeelte zien. Tekenstijl is behoorlijk "achterhaald" vergeleken met de huidige manga/anime maar het heeft zeker z'n charme.
     
  18. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Battle Royal is echt een goed en uniek verhaal en de stijl is ook erg goed. Wel een beetje teveel 'hentai' maarja :p
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Series:

    Berserk
    FMA (Brotherhood) [allebei dus :+]
    Cowboy Bebop

    Films:

    Lupin III: Castle Of Cagliostro
    Akira
    Ghost In The Shell (2)

    Gewoon omdat het classics zijn die iedereen moet hebben gezien.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vond je Akira zo goed? voor mij typisch een geval van een film die toevallig bekend is geworden in het Westen maar verder gewoon 'goed' is maar verder niet.

    Paprika, Spirited Away, GitS 1 en 2, Ninja Scroll, Princess Mononoke, Jin-Roh etc doen me dan weer veel meer
     

Deel Deze Pagina