De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat je de instellingen heb gevonden die jij mooi vindt. Daar gaat het tenslotte om. Ik moet alleen wel zeggen aan de hand van je instellingen dat jij duidelijk op zoek bent naar "Zuurstok mode". Deze instellingen hebben namelijk niets met natuurlijk te maken maarja zoals ik al zei is het mooi dat jij blij bent met je aankoop.

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Maar lees nou eens dat stukje over calibratie wat ik geschreven heb, dan zie je dat volgens de calibratie van de witten(contrast) ik niet anders kan, dat heeft nog niet eens met smaak te maken, maar ook volgens de calibratierichtlijnen kom ik op maximaal contrast uit.

Daarnaast zit ik natuurlijk wel met de inspeelperiode, want max contrast is dan veel te hoog. Ik vind het wel gek dat daar niks over in de manual staat. Dat zou je dan toch wel verwachten van een fabrikant.

Laatst bewerkt: 11 aug 2010
  3. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar waarom mag je het contrast dan niet zo hoog zetten ik heb het ook gewoon op 60 staan met mijn panasonic :confused:

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Na ISF calibratie staat het contrast vaak rond 50% / 60%. Dus dat jij op 100% uitkomt wil niet zeggen dat jij het beeld niet mooi kan vinden, maar dat het niet in de buurt komt van echte calibratieinstellingen.

Net als de kleur. Warm komt het dichtst in de buurt van de natuurlijkste kleuren, maar als jij het beeld op koel (meer voor gaming meen ik) mooier vindt, moet je dat zeker pakken.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    60? Die van mij staat op 36, kijk er maar eens een tijdje naar, daarna wil je niet meer anders.

Wel grappig dat zoveel mensen hier een plasma kopen en uiteindelijk een lcd-led tvbeeld (aka zuurstok) proberen te krijgen

6. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso zal je met THX modus of Professional 1 en 2 wel makkelijk alle stappen van een THX optimizer succesvol behalen, maarja jij vindt dat flets dus...

Op de eerste bladzijde in de handleiding wordt duidelijk gewaarschuwd voor Image Retention. Trouwens 100% contrast is nooit goed, aangezien de verschillen tussen 90 en 100 IRE niet meer te onderscheiden zijn.

Mijn 50VT20 heeft er nu 400+ uren op zitten en ik heb zelf deze TV gecalibreerd op 40/60 contrast (67%) in 2D en 45/60 contrast (75%) in 3D.

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Averagegamer:

op stand ECO past de tv automatisch het beeld aan op het omgevingslicht. Overdag gaat die dan n veel feller beeld geven dan 's avonds.

24p op bluray is precies zoals het opgenomen is, namelijk met 24 beeldjes per seconde. Het verschilt per tv hoe dat getoond wordt. Enkele doen t zoals t hoort met n meervoud van dit: 72 of 96hz (het beeldje wordt 3 of 4 keer per seconde getoond.

De meeste tv's herberekenen dit naar 50 of 60hz en omdat dit niet door 24 gedeeld kan worden, onstaat er judder (hikje in t beeld).

De tv toont in de bovenhoek altijd wat hij binnen krijgt van t apparaat en nooit wat hij laat zien!
    Kijk zelf wat jij t mooist vindt: blu-rayspeler op 24 of 50.
    Hierbij moet je de juiste beeldoptie van de tv aanzetten (smooth cinema etc).

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zet eerst eens 200 uur op de teller voordat je gaat calibreren, dan is het plasma wat gestabiliseerd. Op m'n vt20 kloppen de patronen ook nog niet goeden moet ik extremen opzoeken maar bij de thx stand klopt het plaatje op het scherm vrij goed.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij heb jij dezelfde schaal op je TV als ik, hoe heb je de rest van je instellingen staan (brightness en colour met name) als je films kijkt?

10. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de VT20 een baas boven baas gevonden in de Samsung PN50C8000?

DEZE review is erg lovend over de C8000 en vindt dat deze tv zelfs meer in huis heeft dan de VT20.

De VT20 heeft een hoger contrast, terwijl Samsung punten scoort voor het design, de afstandsbediening en de internet mogelijkheden op de tv (onderwerpen die mij niet boeien). De 3d-bril van de VT20 is niet oplaadbaar en die van de Samsung wel via USB aan de pc, een punt voor de Samsung (klinkt interessant, mits waar).

Opvallend vond ik het volgende wel; (punt voor Samsung)
    Merk jij hier ook iets van Onslaught? Of is dit typisch een geval van niet goed weten hoe je de tv moet afstellen?

En de C8000 is makkelijker en beter te kalibreren?

Ben benieuwd naar meer reviews van de C8000! Of is dit gewoon de C7700 in NL?

Laatst bewerkt: 11 aug 2010
  11. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat heb jij dan als instellingen?

12. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een hoop gelul die review.

Op Avsforum.com is allang door verschillende professionele calibreurs de PNC8000 onder handen genomen en geen van allen zullen de PNC8000 boven de VT20/25 verkiezen.

13. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Even wat foto's erop zetten van mijn Samsung Syncmaster T240HD.
    Als het natuurlijk niet erg is xD

14. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Waarom meteen zo veel oordelen als je het contrast hoog zet? En waarom is dat een Led zoeken in een Plasma? Ik wordt daar echt moe van ondertussen, je wordt echt niet serieus genomen door sommigen. Maar die reageren niet hierop:

Het gaat hier dus niet om smaak, maar om calibratie met behulp van een Pixar BD.

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zou zeggen pak jouw koffers en stel jouw vraag in een forum waar de echte "experts" zitten :mad:
    ISF & HAA kalibraties

Heb het nu helemaal gehad met de hele "hoe stel ik mijn plasma in" discussie :mad:

16. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je vraagt om onze reacties op jou afstelling, maar als we dan aangeven dat het niet in de buurt komt van een ISF calibratie, dan nemen we je niet serieus?

Als jij vindt dat het beeld het mooiste is als je de tv instelt op 100% contrast, koele kleuren en nog wat instelling, dan is het toch goed? Het gaat erom dat jij er tevreden mee bent.

Maar, dit had ik in het begin ook. Toen heb ik a.d.h.v. hdtvtest.co.uk mijn 42px80 "ingesteld" op de calibratie die zij hebben gedaan. Nu zou ik nooit meer anders willen. Je moet gewoon wennen aan het "fletse" beeld volgens jou. Zeker omdat het beeld een stuk minder fel is dan veel andere tv's. Wel natuurlijker, maar niet net zo fel.

Ik heb buiten ook nooit gelopen dat ik dacht; damn! wat een spattende kleuren!!! (behalve als de zon fel schijnt op een kleurige bloem bijvoorbeeld) . Onze ogen zijn het niet gewend, maar het is wel meer natuurlijk.

Dit zijn bijvoorbeeld de gecalibreerde instellingen van de v20;

Ik zou meer van professionele calibraties uitgaan, in plaats van een hulp tool op een bluray van een film die gratis wordt meegegeven.

Laatst bewerkt: 12 aug 2010
  17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Misschien moet je je probleem ff aan Frank Doorhof voorleggen. Ik vind het raar dat zelfs de maximale stand onvoldoende is.

Heb je eigenlijk een originele dvd gepakt en die via de blu-rayspeler gedaan? Krijg je hetzelfde over de xbox? Daar kan nogal wat verschil in zitten namelijk.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.0

Het is zeker wèl zo dat je smaak een beetje "verziekt" is door de philips lcd. Echter, het beeld hiervan komt niet in de buurt van een natuurlijk beeld.
    Als ik een film kijk dan zie ik precies zoals de regisseur het heeft bedoeld (zoals ze dat zo mooi zeggen), maar jij kan iets anders mooier vinden.

Het blijft echter apart dat de max instelling niet voldoende is.

Laatst bewerkt: 12 aug 2010
  18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hahaha wat een heerlijke thread is dit 8) Heb net ff de afgelopen 5 pagina's terug gelezen en wat een gedoe (met name bij averagegamer).

Wat is er ooit gebeurd met een TV + spelert kopen, aansluiten en klaar?:D

Ik heb een HDTV, pleurde op een gegeven moment m'n DVD speler de deur uit en kocht een Blu ray speler + HDMI kabel + films en drukte op play. Been doing that ever since ^^ Prima kwaliteit. (y)

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Mwaahh deels zo, maar bijn mijn 38" LCD TV moest ik toch echt wat aan de settings doen wilde ik fatsoenlijk beeld krijgen.

Sharpness op 100 etc. Dat moet gewoon echt niet. :)

20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha oke srry, maar ik las op een gegeven moment echt zoiets:

Etc etc

Anyway, ik hobbel maar snel weer naar een andere thread :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina