Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik denk dat cloud computing belangrijk gaat zijn voor de volgende generatie consoles. Uiteraard is er niemand die dat met mij deelt of zo, maar dat vermoed ik.

Hardware is een dikke pain in the ass en ik denk dat er geen bedrijf meer is die zich een dergelijk stap bij de volgende generatie kan permitteren met de kans op een fiasco.

Daarbij wil ik met klem benadrukken dat dit de belofte was van Sony, niet van Microsoft. Wij hebben vanaf het begin gezegd dat 720p deze generatie zou zijn voor games. Sony zou 2 schermen elke op 1080P aan kunnen, weet je nog??? Later hebben wij 1080p aangeboden voor met name films.

Laatst bewerkt: 11 aug 2010
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heb je gelijk in :)

Het was ook vooral Sony die zo ontzettend arrogant van de toren liep te blazen in het begin.

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Zoals dit misschien...

KLIK

Gaat de PSP en Iphone al ver voorbij! :b:

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Maar zie bijv. het raam in de spiegel, bij de PC versie zie je gewoon wat er buiten gebeurt en bij de X360 en PS3 versies niet :+

5. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Hier moet ik altijd zo om lachen, ik voel me dan zo oud. Ik speelde spelletjes op mijn vaders eerste pc's die hij voor het werk had (286), eerste jaren waren het mono kleur schermen. Groen en later oranje kan ik me herinneren. Toen VGA kwam en ik airborne ranger kon spelen waren dat al echte top graphics (in mijn belevingswereld :+).

Vele mensen verwachten nu dat alles er in games nog echter uit ziet dan in de echte wereld. Voor mij is dat niet zo belangrijk, zowel op de oude xbox, als op de nieuwe consoles heb ik mij nooit gestoord aan de graphics. Het is leuk dat het er zo goed uit ziet. Maar gameplay blijf ik veel belangrijker vinden dan de graphics. Ik speel bijvoorbeeld nog steeds een tien jaar oude pc game (Diablo 2) die ik al sinds 2003 of zo speel en die ik nog steeds meer uren speel dan welke nieuwe titel dan ook.

6. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het idee van onlive toch wel een beetje de volgende stap is. geen ingewikkelde hardware meer in huis. geen piraterij meer ( of bijna niet), games hoeven niet meer op een disc.

ik vind onlive erg aantrekkelijk en denk dat als M$ of Sony niet snel met wat nieuws komen dat meer mensen daarop overstappen.

verder vind ik het ook erg aantrekkelijk dat ik alle spellen gewoon op me HDD zou hebben staan. dat kan nu met xbox maar de spellen die je op marketplace kan kopen zijn duurder dan in de winkel, dat is natuurlijk krom.

ja ik ben te lui om op te staan en disc te verwisselen, nou en.

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb een C64 gehad, dus kan best zonder goede graphics. Ik merk alleen op dat het verschil tussen PC en de consoles al weer aardig groot is.

8. The Crow

The Crow Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Xbox 360 Slim domineert US chart
    De release van de Xbox 360 Slim heeft er toe geleid dat Microsoft domineerde in de Amerikaanse hardware verkoop van juli. De nieuwe uitvoering van Microsofts vlaggenschip liet de PS3, Wii en zelfs DS achter zich. De laatste keer dat dit gebeurde was tijdens de 2007 launch van Halo 3. De totale opbrengst lag met $313.8 miljard 12% hoger dan het jaar daarvoor. De verkoop van software lag met $403.3 miljoen 8% lager.

Hardware
    1. Xbox 360: 443,500
    2. Nintendo DS: 398,400
    3. Wii: 253,900
    4. PlayStation 3: 214,500
    5. PSP: 84,000

Software
    1. NCAA Football 11 (Electronic Arts, Xbox 360), 368,000
    2. NCAA Football 11 (Electronic Arts, PS3.), 298,000
    3. Crackdown 2 (Microsoft, Xbox 360), 208,800
    4. Super Mario Galaxy 2 (Nintendo, Wii), 193,000
    5. Lego Harry Potter: Years 1-4 (Warner Bros Interactive, NDS), 141,700
    6. Red Dead Redemption (Take-Two Interactive, Xbox 360)
    7. Lego Harry Potter: Years 1-4 (Warner Bros Interactive, Wii)
    8. Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (Nintendo, DS)
    9. New Super Mario Bros Wii (Nintendo, Wii)
    10. Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard, Xbox 360)

Bron: Xbox Only

9. haenkie

haenkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik ben dan denk ik echt van de oude stempel. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik de spullen niet zelf meer had maar elke keer naar MS store online moet. Als ik ergens voor betaal wil ik het ook zien en evt kunnen oppakken. En al helemaal niet afhankelijk te moeten zijn van een bedrijf die maar zo de regels kan aanpassen. Want wat weerhoud ze bijvoorbeeld om een spel uit de catalogus te gooien die jij ooit gekocht? Helemaal niks dan. En dan kan je zeggen: na 4 jaar speel je het toch niet meer. Maar het gaat erom dat ik ervoor betaalt heb en als ik het na 5 of 10 jaar wil spelen moet die mogelijkheid er gewoon zijn.

Of nog erger dat je jaar of halfjaar licenties moet kopen.

Dit klinkt allemaal als de volgende stap in een proces dat je maar moet blijven betalen om de bedrijven nog meer winst te kunnen laten maken.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mass Effect 2 dus naar de PS3 (Al hebben ze er niks aan als deel 1 niet op de PS3 komt). Microsoft begint wel echt veel te verliezen qua exclusives, en echt met nieuwe shit komen ze ook niet. Waar ze de eerste paar jaar vol met toffe shit kwamen liggen ze nu wel te slapen, blijft weinig van over.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ME2 naar de ps3? wtf moeten ze daar nou mee. Dat spel staat bij mij met stip op 1 qua games waarbij je de voorganger gespeeld MOET hebben

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat ze d.m.v. extra content iets met het verhaal van deel 1 doen?

Edit:

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    8) Alsof het medium wat uitmaakt

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Beetje een confirmatie van wat iedereen al roept dus.

TL;DR : Kinect developers will eventually come out with something more than casual games that mimic what we've already played before, but it will be a long struggle. In the meantime, Sony will enjoy sales of a broad slate of games for both hardcore and casual gamers. To put it simply: the company already knows how to make the car move forward.

Ok niet geheel on-topic maar dit plaatje heeft 6 personages op de achtergrond die ik me herriner van een tekenfilm die ik vroeger toen ik nog klein en vervelend was keek, iemand een naam? :+

16. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Idd, Dungeons & Dragons! 8)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Doet me ook een beetje denken aan Gauntlet haha.

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Het ís gewoon D&D. 8)

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nee, het is 100% Dungeons & Dragons. Wat was dat een epic serie. :cool:

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Nostalgie :D en zo gewoon vind ik het niet, heb het al iets van 20 jaar niet meer gezien ofzo :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina