Pro Evolution Soccer 2011

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Helemaal fout :D
    Je moet er onbevooroordeeld heen gaan!
     
  2. Gi-Joe

    Gi-Joe Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel apart dat iedereen na zo'n stukje direct zó omgeslagen is.

    Ik snap het wel een beetje; Pes stelt al enkele jaren teleur. Toch geloof ik niet wat er geschreven wordt over het dribbelen en de AI tussenkomst. Zoals er al aangegeven wordt is dit al jaren een hekel punt onder de PES fans. Zodoende zullen ze het bij Konami dit jaar (volgens hen het jaar van de waarheid) op zijn minst wel flink verbeterd hebben.

    Bovendien wordt er in elke review een parralel getrokken met fifa. Als het dribbelen echt zóveel slechter zou zijn zou het niet zo onderbelicht zijn gebleven bij de serieuze reviewers.

    But that's my opinion though... :cool:
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ha nou dan ken je Konami niet 8).
    En ik vind wel, we kunnen pas echt beoordelen als je zelf die controller in handen hebt...
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Kijk, dat dribbelen, en dat het niet 360 graden was, dat kon me in PES5 ook niet zo heel veel schelen. Als de game gewoon uitstekend is, dan boeit me dat niet zo heel veel...

    ... maar scripted wedstrijden en dus AI die 'vals speelt', daar kan ik me echt helemaal kapot aan ergeren, want een game gaat over je eigen vaardigheden, en als je verliest omdat de tegenstander gewoon beter is, so be it, maar als je verliest omdat opeens je eigen spelers geen bal meer fatsoenlijk kunnen overspelen of een tegenstander zomaar laten lopen, dan slaat dat natuurlijk echt helemaal nergens op.

    Zolang dat er nog in zit, koop ik deze game gewoon niet. Heel simpel. Het is absoluut onbegrijpelijk dat Konami op deze manier 'de spanning' en de 'moeilijkheid' in die game probeert te krijgen...
     
  5. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Nu ben ik al sinds pes4 overgestapt op fifa, maar is dat echt zo? Scripted events in een footie; die bovendien zelf zegt dat het een simulatie is?!!!??
    Behoorlijk genaaid voor al die voetbalfans die pes hebben gekocht de laatste jaren.... :):

    Ik moet zeggen dat het leek alsof ze met 2011 weer een goede weg hebben/hadden ingezet. Ik was zelfs even aan het twijfelen tussen Fifa en PES.
    Nu de release echter steeds dichterbij komt komen er weer allerlei negatieve verhalen naar boven over dingen die ze bij konami toch niet goed gedaan hebben of niet hebben aangepakt. Vind je het gek dat Fifa al een tijdje de betere voetbalgame is. Het is bij PES elk jaar hetzelfde liedje.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2010
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Wow jullie zijn wel erg gevoelig voor dingen die jullie lezen op de sites.. Alle previews zijn redelijk positief, 1 melding over geen 360 dribbling en opeens is FIFA de game. Whatever, we zien het wel bij de demo.
    FIFA heeft hét gewoon niet, geen feeling.

    @Funx: genaaid? Die scripting valt reuze mee.. Het is echt niet zo dat je opeens verliest omdat de CPU dat wil. En FIFA is ook scripted...
     
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Fifa is pas scripted ;)

    Maar goed het klint allemaal wat negatief.. ik wacht af. Heb gewoon zin in pes 2011
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Beide games zullen tot op zekere hoogte scripted zijn als je tegen de AI speelt, maar zo erg als hierboven werd gesteld is het in FIFA zeker niet. Daarnaast vraag ik me af wat mensen liever hebben:

    Scripted en vooral zelf veel controle (360 dribling etc) of Scripted en zelf ook minder controle (geen 360 dribling etc). Ik zou het wel weten.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat Asim (Godisgeek) er van zegt:

    Reviews, previews etc. geloof ik zelf ook niet, je moet het zelf ervaren. Iemand die een fifa fan is kan nooit 100% objectief naar PES kijken en visa versa.

    We zullen het zelf moeten ervaren en als Cyrax eens even opschiet, weten we zelf meer van een uber kritische PESser (dus dat nemen we maar weer met een korreltje zout.. ;))
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik heb van het begin af aan al gezegd dat ik wacht met het vormen van mijn mening tot de game uit is, en dat is dus juist omdat het de voorgaande jaren steeds precies hetzelfde liedje was: erg lovende beloftes en previews, en vervolgens is het 'ruk'.

    We wachten rustig af, maar als het waar is dat het nog steeds zo 'scripted' is, waarbij de AI dus gewoon vals speelt, dan maken al die andere verbeteringen voor mij geen fuck uit...
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Zo erg als het boven gesteld word is het ook zeker niet in PES... Maarja, tegen wie heb ik het? Jij bent een van de weinige die op het hoogtepunt van PES (deel 4, dus toen 5 uitkwam ben jij naar FIFA gegaan) overstapt naar FIFA dat op dat moment echt nog super arcade is en elk jaar wordt afgebrand 8).
    En dat van 360 dribbling is nog niet bevestigd, maar al helemaal niet ontkend. Dus nu loop je gewoon dingen te verzinnen...

    @Yi-Long: nou dan volg jij PES niet lang genoeg hoor.. Wat bedoel jij met positieve reviews? PES 2009 en 2010 zijn echt totaal niet positief ontvangen door de pers hoor.. Ja, alleen de reviewers die echt PES fan zijn vonden deze games goed, maar elk ander blad/site heeft PES2010 niet de hemel ingeprezen.
    Je kunt echt wel zeggen dat de pers dit jaar ietsjes positiever is als voorgaande jaren, dus wat jij zegt over 'hetzelfde liedje' klopt van geen kant.
     
  12. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA en PES gebruiken beiden scripting om wedstrijden spannend te houden. Bij FIFA merk je dat vooral door de boost die 1 vd spelers krijgt in de 89e minuut bij een gelijk spel of achterstand van 1 goal
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    FIFA is al even scripted: Ik heb dit jaar veel online-clubs gespeeld.
    Moet je maar eens kijken als je achter staat; dan pass je ook opeens niet meer zuiver, laten de spelers de bal bij aanname van de borst springen, enzovoorts.
    En dat is dan alleen nog tegen menselijke tegenstanders... laat staan tegen de CPU.

    Ik ben heel benieuwd naar Cyrax' bevindingen. Ik neem die uiterst serieus, want hij is een groot kenner van PES en hij kan zeer goed de zwakten en sterke punten vinden.
    Hij heeft vorige jaren ook veteld hoe het spel op gamescom was en dat bleek ook helemaal te kloppen.
    Het enige voorbehoud wat je moet maken is hoe 'af' het gespeelde spel is.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke versie krijgt hij voorgeschoteld? De preview versie of e3 code?
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    De insidegamer-versie :) Ik denk dat dat de preview versie is, maar dat weet ik niet zeker.
     
  16. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe laat laat hij een eerste indruk achter hier? Ik bedoel hij laat ons toch niet wachten op een uitgebreid verslag? Een paar regels kan wat honger stillen namelijk... ;)
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Geen idee. Kijk zo nu en dan ook even in het PES-forum op Digitaalgras.
    Ik verwacht dat hij daar de hele middag is. Dan naar huis, eten e.d. Dus misschien laat hij rond 20.00 uur iets weten...
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    So true, ik heb FIFA alleen nog voor clubs omdat dat gewoon gezellig is om te doen, maar soms mág je daar gewoon niet winnen.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Previews. Niet reviews (alhoewel PES2009 en 2010 trouwens ook nog gewoon 8-en en 9's scoorden...)

    Ik las laatst een preview in een oude GamesTM (ging over PES2009 of 2010), en dan lees je gewoon hetzelfde als wat je nu ook weer leest, dus ow alles is verbeterd en we gaan terug naar de roots en we weten dat de laatste jaren minder waren maar ...blahblahblah...

    De previews zijn dus altijd wel redelijk hoopgevend en positief. De reviews vaak ook wel redelijk positief, alleen het probleem is dat wanneer je de game langere tijd speelt, en steeds vaker de tekortkomingen tegen je neus gegooid krijgt, dat dan langzaam die tevredenheid plaats maakt voor ergernissen etc etc.
     
  20. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina