De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Vroeger kocht je inderdaad een tv, zette m aan en dacht je niet aan de beeldinstellingen.
    Nu gaat dat anders ja.

Als jij je tv nog op de instellingen hebt staan waar die op sprong toen je m voor het eerst aanzette, dan zal het voor jou prima kwaliteit zijn.

Prima is niet iets waar ik genoegen mee neem ;)

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Doe ik nog steeds, kijk alleen maar naar inputlag en de rest boeit me niet echt, als het beeld er maar mooi uitziet tijdens het gamen. :+

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als de beeldinstellingen perfect staan, kan je meer detail zien in het beeld.

Laten we zeggen dat je een shooter aan het spelen ben en er staat een enemy in een donkere deuropening. Bij een fout afgestelde hdtv zal jij deze persoon niet kunnen zien. Hij is net zo zwart als de achtergrond, omdat de brightness te laag staat.

Iemand met een goed afstelde tv kan nog wel net deze persoon zien en m kunnen killen. ;)

4. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Ik heb een aantal dagen de samsung c654. Op t 1e gezicht ben ik erg tevreden over de beeldkwaliteit, de internet/netwerk/usb/mogelijkheden en t geluid valt me ook niet tegen.

-5- vragen/opmerkingen

-1-Ik merk een soort van waas, naslepend beeld. Ik bedoel daarmee dat t bij rustig beeld niet opvalt, maar wel bij bewegend beeld. Ik heb alle dynamische en automatische instellingen uitgezet en vervolgens ook maar de motionplus uitgezet.. maar toch lijkt t niet weg te gaan. Dit is bij gewoon tv kijken en film kijken, niet bij gamen

-2-Bij de popcornhour heb ik de tv op filmmodus staan, maar ik las op tweakers.net(link=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1389100/17) dat je in de pch je beeld settings kan veranderen. Ik snapte alleen niet waarom, want bij mijn oude tv zette ik t gewoon op auto en geen probleem, nu lijkt het alsof de tv teveel wil bijwerken.

-3-Daarnaast word er daar het volgende uitgelegd, 1080p mkv is vaak 23.975 hz, als je de pch op 60hz zet komt t signaal verkeerd binnen wat vertraging/hapering kan geven. Maar als hij op auto zet pakt hij zelf de juiste stand. Dat is dus niet zo. Als ik namelijk kijk naar een bestand waar de pch aangeeft dat t 1080p@23.975hz is en ik zet de pch op 23.975hz dan gaat de tv op 24hz. Als ik de pch op auto zet dan geeft hij ineens 60hz aan.

-4-En waar ik erg aan twijfel, en ik kom er maar niet achter. Als je motion plus uitzet, zet je dan ook 100hz uit?? Ik heb 5 jaar geleden een 100hz dikke kont gehad en dat was volgens mij gewoon standaard 100hz, geen aan-uit functie..

-5-Iets anders over motion plus op hdtv.com hadden ze deze tv getest, en gaven ze als tip mee om de motion plus bij film uit te zetten en bij video de motion plus op 100%blur en 0%schok te zetten. Waarom?

5. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Is 60 bij jou ook het maximum dan? Heb je dat al vanaf het begin? En heb je geen last van image retention?

Ik probeer niet een LCD-beeld te krijgen, ik ben op zich heel erg blij dat ik Plasma heb gekozen en ga hem ook niet inruilen, want ik vind het beeld erg mooi, natuurlijk en vloeiend, alleen zit ik gewoon te spelen met instellingen. Wat vind ik zelf mooi, wat geeft de calibratie via de PIXAR Dvd aan.

THX Optimizer? Ik heb gewoon de calibratie van een PIXAR BD gebruikt, ik heb wel een THX stand, maar die vind ik echt niet mooi, maar ik zal s proberen op die stand de calibratie te doorlopen en kijken of hij dan klopt.

Hoe weet ik of mijn tv 24p op de juiste manier weergeeft? Is dat een kwestie van zelf kijken of kan ik dat ergens nazoeken? Wat bedoel je met Smooth cinema etc? Ik kan daar nergens iets over vinden. Ook zie ik een instelling isfccc die uit staat, moet die aan of heeft dat niks met de isf calibratie te maken?

Jullie zijn degenen die zo hameren op goede instellingen etc, ik probeer daar wat mee te doen en ben erg blij met jullie kennis, ervaring en hulp.

Ik las hier dat zo'n tool voldoende was, maar hoe kom ik dan aan een officiele ISF-calbratietool? En zal dit erg veel afwijken van de THX-stand die ik heb? Ik vind het beeld van Plasma erg mooi, maar alleen qua contrast, felheid en lichtheid is "natuurlijk" zoals jullie het noemen lelijk naar mijn smaak, maar ik zal wel proberen of ik er een beetje aan kan wennen of dat ik een middenweg kan vinden.

Zie reactie hierboven: Ik las hier dat zo'n pixartool voldoende was, maar kan ik dan beter een officiele ISF-tool gebruiken en hoe kom ik daaraan? Kan ik dit zelf, of moet ik iemand inhuren? En zal dit erg veel afwijken van de THX-stand die ik heb? Ik vind het beeld van Plasma erg mooi, maar alleen qua contrast, felheid en lichtheid is "natuurlijk" zoals jullie het noemen lelijk naar mijn smaak, maar ik zal wel proberen of ik er een beetje aan kan wennen of dat ik een middenweg kan vinden.

Zoals al eerder gezegd levert dat niet het meest optimale beeld op, maar als jij er tevreden mee bent is dat prima natuurlijk :)

Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik geloof dat ik ook ooit zoiets heb gevonden, overgenomen en klaar :+

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik had ook net gevonden wat die ISFccc optie was. Ik zag niks aan het beeld veranderen, maar las later dat je dan extra instellingen krijgt ;) Maar zo'n calibratie zal voor elk type anders zijn denk ik en misschien zelfs ook per exemplaar van dat type.

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Settings overnemen van een site is nutteloos, elk toestel en elke omgeving waar deze in staat is anders.

@average: reset je tv naar de fabrieksinstellingen, zet hem op thx en het enigste wat je de komende drie dagen mag gebruiken is de eco modus in verband met de licht inval. Zoals gezegd moet je wennen, je bent al die tijd gewend geraakt aan iets wat niet natuurlijk is en dan wen je niet in 10 minuten aan wat anders. Na m'n eerste isf dacht ik wtf, is dit het nou maar eenmaal gewend dan wil je niet anders.

Zijn je bevindingen gebasseerd op een verlichte kamer met je raam of ook verduisterd?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je er helemaal kapot op staren ook. Dan wordt je helemaal para O-)

de settings die ik vond waren voor mijn model in een donkere kamer. Prima zo

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je het ook aan een professional overlaten, anders is het nutteloos, je weet toch als leuk niet waar je op moet letten en hoe de ene instelling de andere beinvloed. Aan isf zit een serieuze training vast, dat gaat vele malen verder dan een calibratie dvd-tje.

Nogmaals geen tv is hetzelfde en de settings zijn afhankelijk van het aantal uur op je tv en hoe het plasma is gebruik tot die tijd. Je kunt twee dezelfde types auto hebben maar eentje die is afgeragd moet je anders behandelen als die van een oud omaatje

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Settings overnemen is niet nutteloos. Het is een goede richtlijn voor de afstelling van je tv, en misschien zelfs wel een hele goede richtlijn. Al werkt het niet, dan zet je je instellingen gewoon terug hoe ze eerst stonden.

Baadt het niet, schaadt het niet (ofzo). Elk toestel is compleet anders idd, maar als bij 90% van de toestellen het toestel op een manier gekalibreerd wordt, is de kans heel groot dat het voor jou toestel ook werkt :).

Als ik een nieuwe tv ontvang, zoek ik na 200 uur meteen een ISF-afstelling op voor dat toestel. Misschien tweak ik het nog wat, maar het is nu al 2 keer heel goed geweest en heb ik een paar hele kleine aanpassingen moeten doen (PX80 en G10 van me broer).

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De ellende is dat je dus niet weet of het goed is want je hebt geen referentie of het eindresultaat klopt. Het kan er voor je gevoel prima uitzien, wat alleen maar goed is natuurlijk, maar of het optimaal is?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij zijn de meningen over een callibratie en het nut er van ook nog behoorlijk verdeeld toch?

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het nut ervan is denk ik wel duidelijk, haal het beste uit je tv/projector, het is meer de vraag of je het er voor over hebt. Voor sommigen klinkt een mp3 op speKersetje van 10 euro prima, een ander neemt alleen genoegen met het beste. Volgens mij hoor je van de mensen die er eentje hebben laten doen door een erkende isf-er dat ze erg tevreden zijn, op het htforum staan bijna 50 paginas vol met bijna allemaal tevreden mensen.

Er zijn altijd mensen sceptisch, zeker als het geld kost en mensen niet snappen wat er gebeurd. Maar de positieve reacties spreken voor zich denk ik.

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik zal hem op THX zetten en dat een tijdje uitproberen, analoge tv is natuurlijk niet echt nuttig, maar ik zal het bij games, dvd's en blu-ray's testen. Mijn bevindingen zijn gebaseerd op een verduisterde kamer, in een verlichte kamer is het allemaal nog minder.

Als je het hebt over een professioneel en over dat elke tv en situatie anders is, heeft die thx-setting dan wel nut om te gebruiken?

Moet ik ook iemand langs laten komen om het in te laten stellen? Of ga ik die setting wss niet mooi vinden met mijn smaak? Hoeveel verschilt het met de THXsetting, wat wordt er dan allemaal nog meer ingesteld dan je zelf al kunt met een calibratietooltje, wat kost het en wie kan ik daarvoor benaderen? Of is die gast van dat andere forum de enige?

@Delphiki: Hoe bevalt jouw tv nu? Wat zijn je ervaringen met de beeldinstellingen? Hoe heb je het nu ingesteld en met behulp waarvan? Heb je er naarmate je de tv langer hebt nog veel aan veranderd?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mijn TV bevalt prima.

Ik heb het nu ongeveer net zoals Kevf ingesteld
    contrast 34 (op een schaal van 1 tot 60)
    brightness +2 (op een schaal met 0 in de midden die 30 stappen beide kanten op kan)
    colour 28 (op een schaal van 1 tot 60)
    sharpness 0 (behalve bij non-HD digitale tv, daar staat de shaprness op 5 van de 10

Ik heb een paar van die calibratie DVD's geprobeerd maar bedacht me achteraf dat dat een beetje zinloos is als de tv nog geen 100 uur aan heeft gestaan :+

Dus ik hou t nu lekker even een paar weken zo en dan zien we dan nog wel verder.

Ben eigenlijk al best tevreden met met name het beeld van de mediaplayer en de ps3. Xbox is nog wat lastiger, kan wel zijn omdat die met component is aangesloten. (of omdat ik natuurlijk heeeel erg gewend was aan een bepaald soort beeld bij MW2 en ik maar lastig aan iets nieuws kan wennen)

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De thx stand zou in een verduisterde kamer al aardig in de buurt van de werkelijkheid moeten komen (80%). Voor isf moet je iemand langs laten komen jah, je kunt je op htforum opgeven voor een tour, dan worden de kosten gedeeld, maar het kost je nog steeds 225 euri. als je na drie dagen die thx stand nix vind dan wordt het zeuren denk ik :) Beetje afhankelijk van de tv worden er tussen de 25 en 100 instellingen aangepast al dan niet in het service menu. Alles wordt ook met profi spullen op jou tv nagemeten zodat je zo dicht mogelijk bij de optimale waardes komt. Belangrijkste is daarbij de kleurtemperatuur / greyscaling. Alles kun je teruglezen op het isf gedeelte van htforum.nl (ondetaan de lijst van forums)

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, bedankt. Nog geen behoefte aan iemand die ISF calibreert? Of kan dat ook pas na die 200 uur? (Hou je dat precies bij of is dat een schatting?)

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Neuh, ik heb niet zo'n behoefte aan een professionele kalibratie denk ik.

Ik ga na die paar weken eens klooien met deze kalibratie disk

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3475913/Digital-Video-Essentials-HD-Basics/Product.html#

en dan zien we dan wel verder.

Ik ga in ieder geval niet zelf in het service menu klooien.

Heel misschien dat ik nog eens met mn tv naar Emmeloord rijd (daar kun je hem als je zelf langskomt voor 100 euro laten kalibreren) maar ik ben eigenlijk al best tevreden zo :)

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Wat bedoel je met zeuren na 3 dagen? 225 euro? :eek: Dan laat ik het sowieso niet doen, ik heb er best iets voor over, maar dat vind ik echt belachelijk veel voor die paar procent verschil.

@Delphiki: Je bedoelt met die ISFccc instellingen? Nee, die laat ik ook lekker staan, alhoewel je ze altijd weer terug kan zetten natuurlijk.

EDIT: Wat mij tegenstaat bij die ISF calibratie is dat het zoveel geld kost. Daarnaast vraag ik me af of die calibratie veel verschil gaat maken met de THX-instelling, die als het goed is ook al getest is. En ook of ik die ISF-calibratie wel mooi vind gezien mijn smaak qua beeldinstellingen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina