De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De THX mode benadert volgens mij een ISF calibratie, wat voor de meeste mensen voldoende is. Wil je echter alles uit je tv halen dan laat je 'm calibreren.

Toen ik mijn tv heb laten calibreren moest ik in 't begin ook erg wennen aan de beeldkwaliteit, maar dat komt omdat je gewend bent geraakt aan de onnatuurlijke beeldkwaliteit. Probeer dus gewoon de THX mode eens een aantal dagen uit. :)

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dat ga ik doen, is in deze THX mode ook de extra settings, onder ISFccc, geoptimaliseerd? Ik heb ook nog een professional 1 en 2 setting, waar zijn die voor? Wat voor soort scenes moet ik gaan bekijken om te zien wat een THX of ISF beeld voor voordelen geeft en sterke punten heeft?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat je juist niet moet gaan zoeken naar specifieke scenes maar gewoon eens een paar films (in hoge kwaliteit) moet gaan kijken om er aan te wennen.

Hoe mooier hoe beter natuurlijk dus als je een bluray van Avatar of the dark knight ofzo hebt zou ik daar eens mee beginnen :)

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Heb een Blu-Ray van Avatar (de eerste en enige tot nu toe) maar heb die net gister weer gekeken beneden op de tv ;) Ik ga wel ff langs de videotheek :) Ik vind trouwens dat Dvd's er ook erg mooi uitzien met de upscaling van de bd-speler op de pana plasma! Ik heb wel aardig wat dvd's en koop die ook regelmatig voor een paar euro per stuk. Blu-rays ga ik wel huren, die vind ik nog te duur, of het moeten echte toppers zijn die ik echt graag wil hebben.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Oeh, dat zou ik niet weten!

In principe heeft de THX mode of ISF gecalibreerd beeld bij elke film natuurlijk een voordeel.

Kwam dit plaatje tegen op het avsforum m.b.t. een Pioneer 508XD:

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dark knight is een goeie test bluray, veel donkere scenes waarbij je flink wat detail kunt missen. Daar mis ik naar mijn idee nog teveel details met thx en die wil ik graag hebben.

Service menu staat los van isfccc optie. Service menu kom je door -V op de TV ingedrukt te houden en 3x op 0 te drukken. Hier kun je echter beter niet gaan klooien.

7. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb toch niet je gamma op 2.4 ingesteld staan he?

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nope, zowel de bron mac mini met plex en de tv staan op 2.2, maar heb het ook bij me ps3 met blu-rays en games. Details worden te vroeg naar zwart afgekapt heb ik het idee.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dat wist ik niet, maar gaat zo'n ISF-calibratie dan wel dat servicemenu in om af te stellen? En heeft de THX mode qua settings ook invloed op de instellingen in dat servicemenu of de opties die horen bij de ISFccc optie? Ik heb net een oudere dvd zitten kijken en heb m op THX-mode gezet. Ik vind het nog niet echt mooi ofzo, maar ik ben er wel al redelijk aan gewend dat het er vrij normaal uitziet. Maar ik vraag me wel steeds af hoe het eruit zou zien als ik mn "eigen" instellingen gebruik. Ik zal het ook met een Blu-ray gaan testen.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschilt per toestel of daar gerommeld moet worden,wellicht niet nodig met de pana's, wellicht is het voldoende om met de settings te spelen die standaard beschikbaar zijn en degene je door isfccc aan te zetten activeert.

Ik begin me wel steeds meer af te vragen waar je naar gekeken hebt voor je de pana had :) Ik zou wel eens een foto willen zien van wat jij mooi vind en wat thx er op jou toestel van maakt. Maar maak eerst die drie dagen maar af.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wat doen jullie eigenlijk als het bronapparaat ook zn eigen kleurinstellingen heeft?

Ik bedacht me gister dat mijn mediaspeler zelf ook een contrast/brightness/hue/saturation heeft.

Zet je die dan op relatief dezelfde instelling als de tv of laat je die op de bron op 50% staan en regel je alles op de tv?

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Bij de calibratie van mn Pioneer was ik binna vergeten dat de Pio de beelxinstellingen van ieder aangesloten apparaat apart onthoudt, zelfs als die aangesloten zijn via de receiver.
    Toen de tv was gecalibreerd via de ps3, moest hij de xbox apart instellen.

Voor de liefhebber is €225 het geld dubbel en dwars waard. Zelfs oo de Pioneer moest nog t nodige worden bijgesteld, terwijl bekend is dat de KRP's al erg goed staan.
    Ieder moet voor zichzelf bepalen of hij dit er voor over heeft.

dvd's zou ik sowieso niet gebruiken om instellingenop aan te passen, omdat daar veel verschil in kwaliteit in zit. Sommige dvd's hebben n beroerde beeldkwaliteit. Bij blu-ray heb je minder verschil daarin.

Bovendien zijn dvd's SD en daar heb ik geen hdtv voor gekocht!

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kijk nog veel dvd's hoor, Blu-rays zijn nog erg duur, die huur ik alleen af en toe, dvd's zijn met upscalende player en plasma ook erg mooi en je kan wel verschil zien tussen thx en de andere settings.

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een Blu-ray betekend niet automatisch dat het beeld ook beter is van een dvd.
    Heb een aantal blu-ray's waarvan de beeldkwaiiteit zeer slecht is.

Van de Blu-ray Robocop lijkt het wel dat deze rechtstreeks van een videoband is overgezet :mad:
    De dvd versie ziet er namelijk veel beter uit.

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, das wel apart idd. Ik vind sommige dvd's idd ook erg mooi om te kijken en de kwaliteit is wel goed genoeg om te wennen aan een nieuwe instelling. Ik vraag me nog steeds wel af wat die 225 euro dan aan meerwaarde oplevert tov van deze THX instelling en ook of THX nu ook iets aan de ISFccc instellingen doet.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beeld via m'n ps3 is inmiddels gefixed door de display settings van rgb full op rgb limited te zetten.

17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Daarom moet je ook kijken naar de instellingen van t aangesloten apparaat, zoals op de vorige pagina werd gevraagd inderdaad.

ik weet dat mn PS3 bij n beeldinstellingoptie staat op deep black. weet niet meer hoe de optie heet, maar als ik die zou uitzetten, klopt mn calibratie niet meer.

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem zit hem meer in full rgb of limited rgb. Ik ben er wat meer in gedoken en ik snap het nu ook precies, die instelling was me nooit duidelijk.

Computers werken voornamelijk met kleur levels 0-255 (full rgb), tv's e.d. werken met kleur levels 16-235 (rgb limited) en dvd's en blurays worden hier ook naar gemixed. M'n vt20 ondersteund alleen limited rgb maar de ps3 stond dus op full rgb vandaar dat de test patronen niet klopten en ik details miste. De 16 donkerste waardes (0-15) werden compleet genegeerd.

@Average: Omdat jij extreme waardes moet gebruiken bij een calibratie heb je wellicht een vergelijkbaar probleem, wat gebruik je om films te kijken en hoe heb je deze ingesteld?

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap niet precies wat je bedoeld? Ik had eerst mijn eigen instellingen mbv een calibratietool en nu staat ie op THX, dat is een preset met instellingen.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij bedoelt dat het misschien aan je bron apparaat ligt dat je zulke extreme contrasten op de tv in moet stellen om het mooi te vinden.

Hij had zelf een optie op zn ps3 verkeerd staan (rgb full) waardoor de calibratie op de tv niet helemaal goed uit de verf kwam.

wat gebruik je als bronapparaat als je aan het tweaken bent en heeft dat apparaat zelf ook instellingen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina