Mafia II [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Qua sfeer stond Maffia 1 gelijk aan GTA Vice City, beide heerlijke sfeervolle spellen.

2. smisser

smisser Girlpower!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had is een keer een bug xD
    Ik had toen 12 minuten en 12 seconden :p best wel lol.
    Ik ga deze game echt wel haluh =) Kan niet wachten!!!

Zit er trouwens een multiplayer feuture in?

3. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog steeds niet overtuigd. Met de aankomende toptitels die binnen 3 maanden gelaunched worden vind ik Mafia II niet boven de rest uitsteken. Ik denk dat ik hem oppak als hij voor 25 euro te halen is.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Welke toptitels? Ik ken alleen Halo als toptitel. :confused:

5. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fable 3 en Medal of Honor (denk ik) (of CoD black ops/Fallout New Vegas)

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, demo valt mij ook een beetje tegen. De camera in huis zit erg dicht op het personage, dat hij dan ook nog rent vind ik echt irritant. Daarnaast vind ik het zonde dat Vito niet standaard loopt en dat je door een knop in te drukken kan rennen (denk GTA/RDR). Dat draagt IMO veel bij aan de sfeer / beleving van het spel. Ik denk dat dit voor Mafia II erg belangrijk wordt, met het spelen van deze demo heb ik niet het idee dat er heel veel te doen is naast missies.
    Ook vind ik de wereld niet echt levendig. Als ik een pistool op iemand richt, midden op straat, gebeurt er tientallen seconden (!) niets, tot opeens een agent naar me toe komt. Zelfde geldt voor het kapen van een auto, ik richt het pistool op de bestuurder, rijdt gewoon door. Ik schiet de bijrijder dood, stap zelf in de auto en rijd er mee weg, niemand die er wat van merkt, ook niet als ik even ga tanken. 8)
    Dit was in GTA IV ook niet zo, maar dat spel is alweer een tijdje uit. Ik had nét iets meer verwacht van het spel, en de demo laat precies die dingen zien die mij een beetje tegenvallen.
    Wél ziet het spel er leuk uit en is alles mooi aangekleed. Zo vind ik het geweldig dat er een speed limiter op zit, hoewel die zich niet aanpast aan het verkeer voor me, wat dan weer jammer is. :+ Besturing is tof, leuk dat je in het huis nog wat dingen kan doen, dat je winkels écht kan beroven en dat de radiostations zo leuk zijn.

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Vito kan rennen dmv de linker-button... ;)

Maar goed, het is 2,5 jaar na GTA4, en ik vind Mafia 2 nu niet bepaald een technische of grafische vooruitgang, behalve de uitstekende gezichten.

Niet dat het me daar om gaat. Als het verhaal en de gameplay gewoon is, zal het me verder een worst wezen, maar het is wel ietwat teleurstellend natuurlijk.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat weet ik, maar jij snapt mijn post niet. :+ Ik zou willen dat je in Mafia II standaard loopt, in plaats van dat joggen. Denk aan hoe je personage loopt in GTA4/RDR. Daar moet je rennen (of sprinten) door het in te drukken van de A-knop. Zoiets zou ik liever ook in Mafia II zien.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Maar daar is de game ook helemaal niet naar gemaakt en ik snap ook niet dat mensen daarover zeuren. Crysis is ook al jaren oud, maar bijv. Call Of Duty Blackops is totaal geen grafische of technische stap vooruit, zelfs achteruit. Maar daar hoor ik niemand over. :eek:

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dan heb je wellicht een playboy magazine gevonden, want als het goed is krijg je dan tijd erbij :). Geen MP nee.

Kane & Lynch 2: Dog Days
    Enslaved
    Halo:Reach
    COD:Black Ops
    MOH
    Fable 3
    Castlevania: LOS
    Fallout : New Vegas
    Star Wars: TFU II
    AC: Brotherhood

Het hoeven niet allemaal toptitels te worden, maar de kans is wel groot. Één ding is zeker, genoeg topgames dit jaar nog. :)

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    *nvm, zat niet op te letten. 8)

12. James Pond

James Pond Guest

Natuurlijk past die speedlimiter zich niet aan op het vervoer voor je, dat maakt het wel erg makkelijk nietwaar? De speed limit is gewoon 40, dus daar blijft die op.

Voor de rest zijn de controls gewoon digitaal, wat betekend dat je zachtjes de stick in kunt drukken en Vito zachtjes gaat lopen. Gooi je hem helemaal naar voren dan gaat die al wat harder lopen. Druk je de LB in dan gaat hij rennen. Wat is hier precies mis mee? Perfect toch? Voor de rest ben ik het met je eens dat er weinig interactie is met de AI op straat, maar daar is dit toch niet echt de game voor.

Natuurlijk kun je lekker rondkutten in de stad als je geen missies doet, maar ik kan je wel vertellen dat daar niet de focus op ligt of heeft gelegen bij de developers. Deze game is eigenlijk volledig gefocust op de verhaallijn, daarom heb je ook geen missies van verschillende mensen op hetzelfde tijdstip.

Ik vind het bij GTAIV zwaar irritant dat je niet standaard sneller kunt rennen door de stick verder omhoog te duwen, ben blij dat dit bij Mafia 2 niet het geval is. Rennen naast langzaam wandelen is perfect.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2010
  13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Lijkt mij juist erg realistisch....:confused:

14. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    veel verschillende meningen over deze game zo te zien ...

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Digitale besturing is toch ook gewoon normaal. Elke game zonder is gewoon technisch achtergesteld. Sinds 1996 is het gewoon de way to go.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als het sinds '96 the way to go is hoor je te weten dat het analoog genoemd wordt. Digitaal is juist het tegenovergestelde. :+

Maar zoals James Pond vraagt
    Absoluut niet. Analoge besturing gebruik ik alleen om mee rond te klooien (eens zien hoe traag ik em kan laten lopen en wat de animatie dan is), maar ik zal het nooit écht gebruiken. Geef me dan maar de RDR style van je personage sneller te laten lopen.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Ja, ok. Het is analoog, maar ik reageerde op zijn verhaal, waardoor ik in de war ben.

En waarom niet? Het is uiterst precies en werkt geweldig. Denk maar aan SMG. ;)

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het werkt, maar ik vind het zelf niet zo fijn. Ik gooi onbewust altijd direct die stick helemaal naar voren, dus als ik niet beter wist zou iedere game digitaal zijn. :p Nee, geef mij maar een apart knopje om je personage te laten rennen / sneller laten lopen.

Ook in SMG vind ik het niet fijn. ;)

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik mag hopen dat je analoog bedoeld , digitale besturing voor beweging is van voor de analogue sticks :+

serieus? Ik vind dat echt ruk, gelukkig gebruiken niet zoveel spellen het meer. De laatse die ik me kan herinneren was Arkham Asylum

20. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gedoe over hoe die besturing heet. Als je je pookje half naar voren doet zodat ie langzaam loopt werkt inderdaad het fijnst bij de meeste games. Nu is het helaas zo dat ik het bij Mafia 2 niet helemaal lekker afgesteld vind. Nu ren je imo te snel (halverwege).

En over dat free roam gedoe: Mafia 2 moet je zo niet spelen. Het is niet bedoeld om rond te kloten in de stad. De mafia deed dat ook niet. Ze beroofden niet zomaar mensen of stalen auto's. Ze hielden zich bezig met 'missies' en de mensen die over straat liepen hadden daar niets mee te maken. Afijn, jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina