Hm, demo valt mij ook een beetje tegen. De camera in huis zit erg dicht op het personage, dat hij dan ook nog rent vind ik echt irritant. Daarnaast vind ik het zonde dat Vito niet standaard loopt en dat je door een knop in te drukken kan rennen (denk GTA/RDR). Dat draagt IMO veel bij aan de sfeer / beleving van het spel. Ik denk dat dit voor Mafia II erg belangrijk wordt, met het spelen van deze demo heb ik niet het idee dat er heel veel te doen is naast missies.
Ook vind ik de wereld niet echt levendig. Als ik een pistool op iemand richt, midden op straat, gebeurt er tientallen seconden (!) niets, tot opeens een agent naar me toe komt. Zelfde geldt voor het kapen van een auto, ik richt het pistool op de bestuurder, rijdt gewoon door. Ik schiet de bijrijder dood, stap zelf in de auto en rijd er mee weg, niemand die er wat van merkt, ook niet als ik even ga tanken.
Dit was in GTA IV ook niet zo, maar dat spel is alweer een tijdje uit. Ik had nét iets meer verwacht van het spel, en de demo laat precies die dingen zien die mij een beetje tegenvallen.
Wél ziet het spel er leuk uit en is alles mooi aangekleed. Zo vind ik het geweldig dat er een speed limiter op zit, hoewel die zich niet aanpast aan het verkeer voor me, wat dan weer jammer is.
Besturing is tof, leuk dat je in het huis nog wat dingen kan doen, dat je winkels écht kan beroven en dat de radiostations zo leuk zijn.
Klik om te vergroten...