[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Die 10 sec-einde van deel 2 vond ik ook echt niet zo epic hoor.

    Vond het einde van deel 1 (gevecht) zowieso veel meer epic dan bij deel 2....
     
  2. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vond ik dus ook.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Dat van deel I vond ik ook meer epischer. Alleen die laatste 10 seconden van deel II geven je misschien gewoon een boost voor III ofzo. Ach, iedereen weer het nu wel, dus laat ik het maar zitten. :+
     
  4. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook maar eens Mass Effect Revelations gekocht, moet me zelf in de hand houden om 'm niet in één keer uit te lezen (hij is maar 300 pagina's).
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Tof boek (Nouja, boek. Hij is zo uit :+) is dat, Saren is episch _O_
    Zonder twijfel voor mij de beste badguy in een game ever.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Het is dat ik het weet en nieuwe spelers het niet kunnen weten, maar anders was dit een spoiler. :+
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hoofdverhaal ( al ) uitgespeeld. Vind het aan de korte kant. Heb er nog geen 20 uur opzitten. Nou de rest van de quest gaan spelen en ME 2 gaan kopen.
     
  9. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit ligt echt puur aan jezelf hoor. Als je zelf alle zij-missies overslaat, als een sneltrein door het verhaal gaat en dan zeurt dat het te kort is dan wordt je klacht echt niet serieus genomen.|:-
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    20 uur, dat is lang man. Ik doe over het verhaal, zonder zijmissies, 8 uur of zoiets. :+
     
  11. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Jullie hebben niet stilgezeten terwijl ik op vakantie was hè? Bijna elke dag weer een nieuwe pagina8)

    Retribution heb ik vanochtend uitgelezen (gisterenavond mee begonnen:+) en het verhaal is best wel interessant moet ik zeggen. Het ligt meer in lijn met het verhaal van de spellen dan de andere twee boeken.

    Een aantal dingen die interessant zijn voor de mensen die niet van plan zijn het te lezen, maar die wel het verhaal van de games volgen:

    Spoilers over ME: Retribution en daarmee het verhaal tussen ME2 en ME3!
    -De Turians hebben (met de hulp van Anderson) Cerberus een harde klap gegeven. Veel hooggeplaatste Alliance-mensen die eigenlijk voor Cerberus werken zijn gearresteerd, een aantal belangrijke trainings- en onderzoekbasissen (en daarmee veel technologie/kennis/mensen) van Cerberus zijn vernietigd en een groot deel van de bedrijven waardoor Cerberus geld kreeg zijn opgedoekt.

    - Udina houdt Anderson verantwoordelijk voor de politieke rompslomp die ontstaan is door de arrestaties. Anderson neemt vervolgens ontslag.

    - De Illusive Man heeft Reaper-technologie (afkomstig van de Collectorbase) in een man geïmplanteerd om de Reapers te bestuderen en zo hun zwakke punten te ontdekken. Die man werd daardoor steeds meer overgenomen door de Reapers. In het begin had hij nog de controle over zijn lichaam, maar de Reapers werden steeds sterker. Ze namen zijn lichaam over, lieten machines groeien in zijn lichaam (waardoor hij uiteindelijk meer machine dan mens was) en zijn krachten werden een heel stuk groter, waardoor hij o.a. plotseling een zeer sterke biotic werd. Hijzelf zat gevangen in zijn eigen lichaam, maar bestuurde die niet meer. Hij was een toeschouwer, maar kon heel af en toe nog zijn lichaam beïnvloeden. Dit alles is precies hetzelfde als bij Saren. Uiteindelijk doodt Anderson hem.

    - De Reapers hebben een grote interesse in menselijke biotics.

    - De Illusive Man krijgt aan het einde de informatie die het onderzoek naar Grayson (de man die werd overgenomen door de Reapers) heeft opgebracht. Hij is niet de enige, ook Aria T'Loak (de 'baas' van Omega) heeft de informatie.

    - Anderson start aan het einde een eigen missie om de Reapers tegen te houden. Hij is van plan om niet bij de Alliance aan te kloppen (hij denkt dat ze nog steeds niks gaan doen), maar gaat zoeken naar mensen die wel met hem willen werken.

    - Van Shepard hebben zowel de Illusive Man als Anderson niks meer gehoord na ME2.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Dat laatste: NEEE!!! :+:'-(
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Mhm, shit quote ik je post en zie ik nog de spoiler. Nouja, pech gehad. Interessant dus, maar moet nog eerst Ascension kopen. Dat maar eens doen binnenkort.
     
  14. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat ze niks van hem horen betekent toch niet gelijk dat het slecht is? Ik denk zelf dat hij genoeg heeft van andere mensen die bepalen wat hij doet en dat hij nu eens het heft in eigen handen neemt. Met andere woorden: hij begint een eigen missie om de Reapers tegen te houden. Het einde van ME2 hint daar ook wel naar vind ik. (Je ziet hoe zijn team iets aan het doen is en kijkt vervolgens data waarop een Reaper te zien is)
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmz een spoiler voor vijf seconden ofzo. vijf seconden nadat je hem ziet schiet hij al nihlus verrot. Sommige spoilers zijn dus niet zo groot!
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dit ben ik met je eens, vind het op zich ook juist wel vet, maar ik denk echt dat je dat hele gedeelte in spoiler moet zetten.
    Bovendien Mass Effect zonder Shepard is geen Mass Effect. (Als game tenminste, zeker niet het afsluitende deel in de trilogie.)
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  17. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, deze spoiler is ongeveer even groot als de 'vliegveld scene spoiler' in mw2.

    En ik heb een probleempje denk ik: (geen grote spoiler, side quest)

    Ik zit op de sidequest 'Investigate Facility' en kennelijk moet ik scientists van Cerberus daar tegen komen, maar die zie ik dus niet:+ Ik heb alle gebouwen (of tenminste, 2 civilian structures en één science lab) al doorzocht maar daar zijn ze niet.

    Iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  18. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zit je op de verkeerde planeet. Voor Investigate Facility moet je naar Nodacrux, daar is maar een gebouw en zijn er geen civilian structures of science labs. Ik denk dat je de rest dan vanzelf wel vind...
     
  19. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dat kan het misschien wel zijn:+ Ik ga dat maar eens even checken!
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Oke misschien moet je eens leren lezen. Ik zeg nergens dat ik alle side quest heb overgeslagen, in feite heb ik meer dan 50% ervan zelfs al gedaan + nog eens de main quest en dat in allemaal zo'n 19 uur.
    Voor een game in dit genre is dat niet erg lang.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina