De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    DFW staat bekend om de matige kwaliteig ja.

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    als je een Bluray koopt van DFW krijg je als t ware dezelfde kwaliteit als een dvd...

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  4. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb nu de THX-modus aanstaan met wat aangepaste instellingen. Het instellingsscermpje is niet echt grijs, maar heeft een wat rood/oranje waas. Als ik nou een 70% grijskaart uit de fotografie oid gebruik en daarmee vergelijk, kan ik dan icm de R G B versterkingsfactor de witbalans goed krijgen?

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bezit meerdere HD-DVD's van DFW die geweldige kleuren en scherpte hebben. Volgens mij is The Descent ook van DFW en die staat bekend als 1 van de beste Blu-rays uitgebracht.

6. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    misschien dat er dan een verschil zit in hd-dvd en bluray van dfw.. want op internet staat er genoeg over de meuk die DFW op bluray presenteert wat gewoon dvd kwaliteit is...

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    The Mist is ook behoorlijke kwaliteit, ook van DFW.

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik gebruik nu de dvd van The Incredibles, net als Tipex, en ik zie idd de drop shadow niet en ik zie ook niet alle boxen in de horizontale rijen, de drie donkersten zie ik amper en alleen is the brightness heel hoog staat. Hoe kan dat en wat moet ik daar aan doen?

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Forceer 16-235 (RGB Limited en/of YCBCR) bij je Blu-ray speler of PS3 en dan is het probleem opgelost. Bij de Xbox 360 forceer je "Standard" Reference Level en "Source" voor HDMI colour space.

Zolang je dat niet doet zal je het probleem niet oplossen.

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Het gaat in dit geval om een DVD in de Blu-ray speler, die stond al op YCBCR in het Blu-ray speler menu onder HDMI Color Setting en toen zag ik dat probleem, verder kan ik hem alleen op RGB zetten, dat heb ik ook meteen geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Bij Xbox heb ik hem al op Standard en Source staan.

EDIT: Via de Xbox zie ik wel de drop shadow.

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vermoede ik dus al, wat voor bd speler heb je? Je ziet de blacker than black en whitter the whiter signalen niet.

Als je je tv calibreerd op de xbox zou het beeld een stuk beter moeten zijn en je instellingen een stuk lager moeten zijn.

Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    grappig, 3d gifjes

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik vond t ook al zo vreemd ja. Tv afstellen mbv de xbox is de manier ja.

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    ik heb de onkyo bd 308. ik ben idd via de xbox aan t calibreren, alleen die witten blijf ik lastig vinden, ook bij de thx optimizer ik zie bij elke contrastwaarde alle tinten wit van elkaar onderscheiden, dus dat doe ik op smaak, meestal 45-48/60. Maakt het naast het calibreren nog uit dat mijn bd-speler dat niet weer kan geven?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    ja want dan stuurt die verkeerde data door. De 2 apparaten gebruiken dan n vedschillende schaal.
    Als een pixel zwart moet zijn in een scène dan moet hij aan de tv een 0 sturen.
    Hij stuurt echter 16 door en dus denkt de tv dat hij de pixel donkergrijs moet weergeven.

In t omgekeerde geval toont de tv alles onder de 16 als zwart en verlies je alle detail in t beeld.

16. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
  17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dit staat over de samsung 580 maar dat is dezelfde?

gaming

Gaming has become an integral part of our lives but in recent years, it has become difficult to find a HDTV that combines low input lag with good picture performance. Thankfully the Samsung LE40C580 excels in both regards. I was able to use the Samsung LE40C580 as a PC monitor and play FPS games without any detectable lag. I also failed to detect any lag between my Dell 2209WA monitor and the LE40C580 during side-by-side comparison. Hardcore gamers may want to stick to TN monitors or PDPs/ CRTs until the release of OLED TV, but for the majority of gamers, the Samsung LE40C580 should be an ideal gaming HDTV.

Apart from the low input lag, the Samsung LE40C580 also breathed new life into games thanks to its deep blacks and clean image. The LCD TV also disguised visible aliasing to an extent.

That said, gamers who play 60p games often may want to invest in a Panasonic NeoPDP for smear-free/ blur-free motion with ultra-low input lag, but it would be wise to factor in phosphor trailing which may annoy users who are sensitive to uneven phosphor decay

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c580-le32c580-20100728791.htm

Die Samsungs zijn echt heel mooi om te zien zeg!

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Klinkt goed! Ik neem hem. :cool:

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kies dan het contrast waar het verschil zo klein mogelijk is.

Anyway ik kan geen instelling voor die bd speler van je vinden maar test dit eens:

Zie je in je g20 in het menu "overige instellingen" helemaal onderin de optie 'dvi input instelling'? Als hij er staat dan is het waarschijnlijk als de ouput van je bd speler op 'rgb' staat maar wellicht verschijnt hij helemaal niet. Als je hem wel ziet zet de optie in je g20 dan op volledig en test nog eens.
    Snap niet waarom het niet werkt bij je... had je de hdmi kabel van je xbox al eens bij je bd speler geprobeerd of je bd speler in de hdmi aansluiting van de xbox geprikt? In elk geval mooi dat je nu weet wanneer je de blacker than blacks goed ziet.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    de c550 is in nederland goedkoper te krijgen (€520), maar weet niet of er verschil in zit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina