@ Frangster;
Ik deel zeker je mening wat betreft het releasen van een demo. Het is mij dan ook een vraag waarom dat ze dat uberhaubt gedaan hebben. Misschien vanwege druk van derden?.
GTA 4 was en is grafisch een waanzinnige game. Zelfs 2 jaar na release ziet het er met alle detail en physics in werking nog indrukwekkend uit. Wel heb ik me vooral in het begin een beetje geërgerd aan de ''soft-focus filter'' die over de game heen lag, om detail dat niet in je directe omgeving was een beetje te verbloemen, maar na een tijdje er aangewend te zijn viel het niet meer zo op.
Dat er mensen zijn die roepen dat ze nu 2 jaar naar GTA 4 wel wat grafische verbeteringen in een sand box game willen zien snap ik niet zo. Zijn zij toevallig ook werkend in de game industrie en hebben ze om die reden verstand van de XBOX 360, in dat opzicht dat ze in kunnen schatten hoeveel de XBOX aan capaciteiten benutte ten tijde van GTA 4?. Ikke niet in ieder geval. Misschien zat de XBOX toen al zowat aan de max, het beestje is inmiddels ook al 5 jaar oud..
Iemand gaf nog commentaar op de graphics van Mafia 2 demo, waarin hij zich ergerde aan het gras, en noemde de graphics dan ook ''dramatisch slecht''. Sorry hoor, maar werkt die bewuste persoon in de games industrie?..... En heeft hij daarom een goed oordeel over de afwegingen die je dan moet maken als ontwerper, als het dan aankomt in het creëren van een soepel lopende game?
Ikke (weer) niet in ieder geval. Al kan ik me dan nog wel voorstellen dat het voor de makers tijdens het afwegen andere dingen en details belangrijker waren dan super realistisch gras.
En dan nog, voor mij zijn ''sand box games'' ook niet allemaal hetzelfde. Just Cause 2 en Red Dead Redemption zijn grafisch ook schitterende games, maar in totaal andere contexten, met ieders hun eigen punten van belang als het op de graphics, detail en interactiviteit aankomt.
En op die manier kijkend naar filmpjes en de demo heb ik, vooralsnog op dit moment, er meer dan genoeg vertrouwen in dat het met Maffia 2 in die opzichten ook wel goed zit.
Met uitzondering natuurlijk voor de PS 3 versie, want dat vind toch wel een schande.
Edit; lees net dat die persoon reageerde op graphics van de PC versie.
Laatst bewerkt: 18 aug 2010