De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    Misschien leuk om dan het calibratie rapportje met ons te delen, ik ben wel benieuwd naar de waardes van zo'n nieuwe panasonic na een isf-behandeling van Frank_O_

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb het weer geprobeerd, eerst de oude opstelling, via Xbox de dropshadow, maar moest nu wel de brightness wat boven nul gooien om hem te zien, mss door lichtinval in de kamer tov donkere kamer vorige keer. Via BD-speler amper dropshadow, pas bij +20 Brightness ofzo ipv rond de 0 en dan nog amper te zien, maar wel heel onduidelijk zichtbaar, geldt ook voor de donkerste vlakken, maar zo hoog staat je brightness never nooit natuurlijk.

Heb ook de setting naar RGB gezet in het Bd-speler menu bij HDMI Color setting, maar hetzelfde resultaat. Toen de BD-speler op de Receiver aangesloten met de HDMI-kabel die normaal de Xbox aansluit op de receiver en ook op de HDMI port waar normaal de Xbox opzit, nog steeds met instelling RGB, maar ook dat maakt geen verschil.

Bij dit scherm in het calibratieprogramma van de THX Optimizer staat er ook bij dat niet alle spelers dat weer kunnen geven en dat je dan naar het 7e donkerste vak moet kijken.

Maar wat betekend dit nu feitelijk? Dat mijn BD-speler niet alle waarden weergeeft en het dus eigenlijk niet genoeg kwaliteit levert? Of is er iets anders aan de hand of wat ik kan doen?

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat is daar slecht aan dan? Knappe vent die met t blote oog de 100 en 50hz tv's kan aanwijzen ;)

Bovendien zijn er verschillende vormen van 100hz zoals t 2 keer tonen van de 50hz frames of t berekenen van tussenframes.

Gewoon t beeld goed checken op ghosting

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb bij It's een 50hz en 100hz naast elkaar gezien met dezelfde beelden (was volgens mij wel LCD, weet niet of dat uitmaakt), maar dat was echt wel duidelijk te zien hoor. De ene beweging ging veel vloeiender en de andere veel meer haperend.

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik ben er uit denk ik. Het gaat hoogstwaarschijnlijk de Samsung plasma C550 (50 inch)worden.

Moet alleen nog even opzoeken hoe die het doet met gaming enzo, maar verder lijkt het me gewoon de beste keuze, en redelijk voordelig, vergeleken met bijvoorbeeld de 42 inch G20.

Nu even wachten tot een fatsoenlijke webshop hem weer voor onder de 700 euro weet aan te bieden, en dan bestel ik hem waarschijnlijk.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Gefeliciteerd met het maken van de keuze! :thumbs:

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    een plasma doet t altijd goed met gaming

Averagegamer: heb je hetzelfde probleem wanneer je de blu-ray aansluit zowel via de receiver alsook direkt op de tv zelf?
    Ook wanneer je een andere hdmi ingang van de tv gebruik?

Zo ja, kijk s of je de speler kunt ruilen tegen n ander model of gewoon n hele andere.

Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik zal het later even proberen, het is nu zo fel zonlicht recht op mn kamer en mn gordijnen zijn nog niet klaar. Het zou wel apart zijn als het verschil zou maken, aangezien de Xbox het wel goed doet en die ook via de Receiver loopt en op dezelfde HDMI-poort van de tv zit, maar wie weet.

9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Thanks. Nu hopen dat ik hem binnenkort dus kan bestellen. En hopen dat ik niet weer begin te twijfelen over de alternatieven (S20 en G20)

Daarom keek ik ook uitsluitend voor een plasma natuurlijk, maar er blijkt toch wel iets van verschil tussen te zitten per model. De S20 schijnt heel snel te zijn qua input/response tijd (1 van beide), en van de C550 weet ik dat dus nog niet, dus daar ga ik de komende dagen nog een beetje naar op zoek.

En het kan zo maar gebeuren dat er de komende 2 weken nog een mooie deal ofzo langskomt van een ander model (bijvoorbeeld de C6500 of de G20 ofzo), dus tja... dan ga ik ook weer twijfelen natuurlijk :p

Zo moeilijk :)

Maar zoals ik al zei, als de C550 nu langskomt voor een mooi prijsje, dan pak ik hem...

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dit is denk ik nu de goedkoopste plek in Nederland: http://www.modern.nl/winkel/product... tv-SAMSUNG-PS 50C550&utm_campaign=Kieskeurig

Ik heb nu opnieuw een paar tests gedaan en ik begrijp er niks van.

1. DVD in Xbox, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie de dropshadow (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen. Dropshadow valt weg op +2 Brightness, maar letters dan erg donker ).

2. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie wederom de dropshadow! (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen). Dus het ligt ook niet aan de Bd-speler.

3. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

4. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 1 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

5. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

Iemand die er nog iets van snapt?

EDIT: Ik heb trouwens nu wel erg vaak mn HDMI-kabels in en uit gedaan, ik hoop dat ze nog goed zijn.

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat snap ik ;) , maar vorige week was ie geloofik nog onder de 700 euro, en ook bij de reviews staat dat iemand hem bij de MM meekreeg voor 699, dus ik wacht even tot ie weer onder de 700 duikt. En sowieso wacht ik minstens tot maandag en misschien zelfs nog even tot 1 september, om te zien of er dan nieuwe acties worden aangekondigd.

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor die 3 tientjes zou ik hem gewoon nu kopen, je bent al zo lang aan het twijfelen, en straks zie je weer wat anders, nieuws of goedkoops en twijfel je weer ;)

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @average: gaat goed bij je :) Maar inderdaad vreemde uitslag maar wellicht kunnen we een paar conclusies trekken.

BD speler geeft signaal soms goed door, die lijkt dus ok.

Kabel 2 werkt in beide tests niet, die kan wel eens niet goed zijn, mocht hij het wel met je xbox doen gebruik hem dan voor de xbox, anders vervangen.

Gebruik je bd speler zoals in test 2 en kijk dan of je je xbox nog goed kan krijgen al dan niet met vervanging voor kabel 2.

14. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft niets met zijn HDMI kabel(s) te maken maar met zijn instellingen.

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dat kan niet, want dan loopt de BD-speler rechtstreeks naar de tv en die moet via de receiver. Dus ik weet echt niet meer hoe ik het nu aan moet pakken.

Ja, dat is lekker, maar vertel mij dan maar eens wat ik anders in moet stellen, want ik heb voor zover ik weet alles geprobeerd en snap er niks meer van =(

16. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Welk merk, type Bluray speler is het? Heb je al gekeken in de handleiding?

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Het is de Onkyo BD SP308. Ik heb inderdaad in de handleiding gekeken. Maar wie zegt dat de BD-speler het probleem is? Het rare is, de tv kan het weergeven, maar doet het niet op elke bron. De BD-speler kan het weergeven, maar tot nu toe alleen rechtstreeks op de TV. De Receiver kan het probleem niet zijn, want de Xbox geeft het ook weer, via de Receiver. Ik heb de BD-speler met de kabel van de Xbox en op de poort van de Xbox geprobeerd en dat werkt ook niet. Dus elke functie heeft situaties waarin het wel werkt en waarin niet. Bij de ene zie ik de dropshadow en donkerste vlakken heel duidelijk en vlak boven het nulpunt van de brightness, bij de andere situatie amper en alleen bij hoge brightness.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    er staat toch niks verkeerd ingesteld oo de tv, aangezien deze de instellingen per source opslaat.

Probeer sowieso eerst n andere calibratie dvd en als dat niet helpt n andere blu-ray speler.

we komen er wel uit en anders wordt t isf calibratie. misschien iets voor jou onslaught als hij Frank te duur vind.

ik zou trouwens je probleem s aan Frank Doorhof voorleggen als ik jou was

19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem waar jij vanuit jouw omschrijving duidelijk last van heb is dat de TV enkel werkt op 16-235 terwijl de Bluray speler op 0-255 uitstuurt. Dit is de rede dat er geen onderscheid is tussen 0 en 10 IRE (de eerste 2 zwarte blokjes) en 80, 90 en 100 IRE (de laatste 3 witte blokjes). Zoals ik dus al eerder zei is het een instellings probleem van de Bluray speler niet de Receiver of de TV. Als het in de Bluray speler niet op te lossen valt probeer dan een andere Bluray speler of indien mogelijk ruil je huidige speler om voor een andere.

Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou het ook niet werken als hij de bd speler direct aansluit op z'n tv en dan werkt het wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina