Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de screenshots bijzonder goed .. zo mooi dat ik er eentje als bureaublad-achtergrond voor op m'n pc heb gezet :)

Ik ben van nature heel geduldig, maar o wat zou ik de nieuwe Gothic game graag nu al willen aanschaffen (LOL, nu ben ik net een klein kind dat persé een ijsje wil :p !)...
    Maar goed, nog "slechts" een dikke 2e en een halve maand en 't zover ! :thumbs:

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    _O_

Ik kan nie-hie-hie wachteuuuuuuuuu! :)

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoop echt heel erg dat deze game slaagt, ik vind het helemaal geen ramp als de combat niet 100% top is, en als er wat framedrops zijn. Maar als het een vet verhaal heeft, toffe missies, goeie sfeer en alles...dan ben ik blij. Gothic was zo vet op PC, hopelijk komt dat gevoel echt weer terug :)

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Waar zie jij aan dat de 360 versie goed wordt dan?

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hij zegt ook 'Laat de 360 versie goed zijn' hij hoopt dus dat die versie goed is, en dat hoop ik ook. Heel heel erg, want ik heb echt zwaar zin in een RPG als deze. Deze video is hier al gepost volgens mij trouwens, het is gewoon die Gamescom trailer, verbazingwekkend weinig/niks gameplay footage van GC verder nog .

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik hoop inderdaad dat de 360 versie goed is. Maar de 360 is het hoofdontwikkelplatform geweest voor deze game, dus dat zou goed moeten komen!

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
  10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ah relaxt, dan wacht ik even die demo af en als het bevalt bestel ik 'm.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Is dit echt zo? Want de vorige Gothics waren PC only, waarom zouden ze ineens 360 als hoofdplatform kiezen? :) Niet dat ik je niet geloof, maar ben wel benieuwd naar de bron. :thumbs:

Demo is altijd goed, uitproberen die hap, god ik hoop zo dat deze slaagt.

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Bron zijn de dev's zelf. Hebben ze in verschillende interviews gezegd. Is ook in verschillende filmpjes tezien geweest. Doelstelling is een echt Gothic game te maken (qua verhaal, openheid, sfeer, diepte, etc), maar tegelijkertijd de game toegankelijker maken voor het 'oblivion' publiek.

Daarom is er in de options veel in te stellen, bijvoorbeeld of je wel of niet wil zien waar je naar toe moet voor een quest. Voor de amerikanen zit er een optie in om de game kleurrijker te maken, ze schijnen niet zo te houden van de grauwe Gothic style. Je kunt dus zelf keizen of je meer hardcore wil spelen of meer mellow :)

Wat ik wel jammer vind is dat ze het stricte guild systeem loslaten. In Gothic kon je slechts lid zijn van een van de guilds en de andere waren dan wat vijandiger. Nu is het allemaal iets minder strict en kun je quests doen voor alle guilds. Uit oogpunt van toegankelijkheid wel begrijpbaar...

En om van nog meer Gothics te kunnen genieten in de toekomst is het wel noodzakelijk dat er genoeg verkocht worden...

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nog een reden om 'm te halen :p

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dit wist ik allemaal niet, klinkt heeeeeel goed man, zeker weten _O_

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Van het JoWood forum:

Beantwoord door: EDL / Spellbound AG / Community Manager

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, dat is weird. Ze hebben toch echt meermalen gezegd dat de 360 hoofdontwikkelplatform was .... :eek:

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, na wat googelen vind ik ook uitspraken van JoWood Marketing Manager dat 360 lead platform is. Die uitspraken zijn recenter.

Edit:

No it's not. They are developing most of all three versions together and then split off for the individual platform. There is not really a lead platform.
    The one time it was said was a mistake and there's been at least one interview after that already in which above development description was given.

bron

Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk zou enkel de meest recente uitspraken aannemen als waardevol!
    Het www staat bol van oude vervallen informatie (lees: foutieve misleidende info).

Ik wacht gewoon af en ben héél benieuwd of ik dan eindelijk eens een RPG voor op de Xbox kan spelen die minstens even intuïtief in aanleren van de controls is als bij Divinity II Ego Draconis !! Risen is in mijn ogen op dit vlak prutswerk en zelfs Oblivion vind ik minder intuïtief in aanleren, hoewel Oblivion me wel heeft kunnen overtuigen wat betreft het "handelen met die Xbox controller" en het zal ook wel aan 't manneke liggen (ik dus) :p ...

Wat het ook zijn mag, ik hoop dat gothic IV voor op de Xbox heel fijn en aangenaam speelbaar is! Dit in combinatie met een sterke gameplay maakt dat ik een RPG waardeer !!

Een sterkte/toffe gameplay voor mij is: veel quests, veel gebieden om te verkennen en verstopte items om te vinden en goed "handel drijven"-systeem, vrij kunnen kiezen tussen skills (zoals in Ego Draconis, Divinity II), leuke variatie in soorten upgrades van de uitrusting (gear) van m'n held, veel lastige monsters om te bevechten, humor en mooie muziek !

Veeleisend? Misschien wel ja! :p
    Sinds ik Divine Divinity speel wil ik voornamelijk net als in DD een sterke gameplay die lekker verslavend werkt! Een game die ik telkens opnieuw wil spelen (herspeelbaarheid!) is voor mij zeker een geslaagde game !

Qua grafische vormgeving ben ik niet (zo) veeleisend. Ik vind Ego Draconis (Xbox) helemaal oké op dit vlak.

Een vergelijking (wat de Xbox betreft!): ik heb op dit moment wel nog de zin om Oblivion te herbeginnen (of verder te spelen), maar heb niet meeteen de neiging om Risen opnieuw te gaan spelen. Ego Draconis wil ik altijd wel opnieuw spelen :) !

Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Divinity? Mijn god....de demo vond ik werkelijk een ramp eigenlijk. Een zwaar triest combat systeem, rare slowmo animaties, graphics wel ok opzich. Maar verder....deed me echt niks.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Is toch echt een erg leuke en uitgebreide rpg! Alleen niet zo mainstream, ff doorbijten in het begin dus!

Deel Deze Pagina