Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    nadat ik bij mn X11 de mic heb bevrijd van het kussentje, t chatvolume hoog heb gezet en de mic heel dicht bij mn mond heb gedraaid, was de mic monitoring ineens erg goed! :)
     
  2. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    geloof mij je hebt geen domme pech ik heb er stage gelopen het bedrijf is nogal amateuristisch en er ging van alles fout( het werd bijna praktisch gerund door stagaires) dit is al wel ff geleden maar lees hier nu dit, blijkbaar hebben ze nog steeds niks geleerd.
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb gister mn Audio Dongle binnen gekregen via DealExtreme, heeft ongeveer 2 weken geduurd ;)

    Maar ik zit nog wel met een vraag: Ik heb nu de Xbox met HDMI aangesloten via de receiver naar de tv, zodat het geluid via de receiver naar de speakers loopt. Maar ik heb die Audio Dongle aangesloten op de Xbox, vandaar een TOSlink naar het kastje van mn headset en vanuit het kastje een stekker naar het stopcontact en een kabel naar de headset zelf, maar ik krijg daar geen geluid uit, het blijft via de speakers lopen, hoe kan ik dat omswitchen?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  4. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Check de foto's op oldskool:

    Enne, ja het is wat.
    In eerste instantie lijkt het niet z'n groot verschil, op het isolerende vermogen na dan.
    Want hij isoleerd het omgevingsgeluid praktisch helemaal weg\o/

    De chat is duidelijk, de voice-feedback had wat meer gemogen.
    Maar "de rijkheid" of hoe ik ook mag noemen, is wel een stuk beter.
    De details in het geluid, en daardoor de postionering is een stuk beter. Ook de bas is gewoonweg goed. Als er een bom ontploft, een chopper overvliegt of als je op een claymore loopt dan hoor je een diepe, pompende bas, zoals het hoort.

    Maar ik heb dus dinsdag gehele avond met de qpad gespeeld, was toen wel tevreden. Donderdag heb ik de hele avond met de astro gespeeld.....en dan hoor je het verschil wel.

    Het is net zoiets als de digitale zender ned1 van upc en de HD ned1, een leek ziet het niet, maar de helderheid en scherpte is wel degelijk een stuk beter op HD. Zo zou ik ook die qpad kunnen omschrijven.
    Het is geen revolutie, maar de fine-tunning is geweldig:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  5. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi!! Foto´s gezien.. toppie zal hem wel even testen op de LAN
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Of zou er iets mis zijn met mn headset? Tis namelijk al een oudje. Als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik denk ik voor die nieuwste Xtatic 5.1 gaan. Te koop voor 100 euro en toch volgens mij goed surround geluid en een aardig design.
     
  7. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb twee maanden geleden een Sharkoon X-Tatic 5.1 gekocht voor mijn verjaardagsgeld. Werkte allemaal heel goed, mooi geluid, mic werkte fijn.

    Alleen nu doet de microfoon het niet meer goed. In een party zie je wel zo'n luidspreker icoontje, maar als ik praat doet ie het niet. Als ik een bericht opneem en dan terugluister hoor ik mezelf wel heel zacht als ik het geluid heel hard zet. Ik gok dat de microfoon gewoon kapot is en ik heb al een mailtje naar sharkoon gestuurd, maar mischien is iemand hier bekend mee en weet een oplossing? Alvast bedankt!
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Is er iemand die dit weet?

    Welke X-tatic heb je? De nieuwere V3? Of de oude?
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Had ik ook, was hem 2 maanden kwijt voor reparatie. :+
     
  10. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    De V3, is het bekend dat daar problemen mee zijn of iets dergelijks?

    Was de headset stuk of alleen dat microfoon stukje?
     
  11. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Sharkoon is prut.. Welbekend issue microfoonkabeltjes zijn erg n gevoelig tegen buigen en zo..

    @Jepzel je hebt toch gewoon garantie neem ik aan..?
     
  12. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    In dat prijssegment is dat de kwaliteit die je hebt.
    Niets mis mee met de headset maar kwalitatief dus met gebreken.
    Beter wat meer uitgeven dan geklooi is mijn opvatting
     
  13. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb nog gewoon garantie, ik heb hem gekocht bij www.redcoon.nl.

    Wat bedoel je met microfoon kabeltjes? Dat draadje naar de controller, of intern?

    Voor 100 euro mag ik toch wel verwachten dat de microfoon het langer dan 2 maanden volhoud :+
    En ik ben 15 dus ik heb niet zoveel geld te besteden aan een headset als ik ook nog af en toe een game wil kopen of naar de bios bijvoorbeeld.

    Welke headset raad jij dan aan?
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  14. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vallen allemaal zwaar buiten jou budget.. Ik vind dat je het al goed doet met Sharkoon als je 15 bent..

    De draadjes van de headset zelf.. zijn vaak brak of kunnen weinig hebben.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb dezelfde setting met receiver/hdmi/optisch/surround headset, maar natuurlijk zet je dan de receiver gewoon uit! ;)

    De xbox stuurt het geluid door beide kabels tegelijk.
     
  16. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb nu reparatie aangevraagd en ze komen hem dinsdag ophalen. Hopelijk houd ie het daarna langer vol.

    Het rare was ook dat ie het voordat ik op vakantie ging nog gewoon deed en toen ik terug kwam deed hij het niet meer.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Als ik de receiver uitzet heb ik geen beeld meer, dat had ik al geprobeerd. Xbox loopt via Receiver naar TV heh. Mijn receiver heeft blijkbaar niet die functie dat signalen gewoon doorstuurt als ie uitstaat. Hoe kan ik dan geluid krijgen van de Xbox via de Headset en toch beeld via de receiver met HDMI? Want ik hoor sowieso niks via de headset, ook niet als de receiver aanstaat.

    Sharkoon is idd totaal niet degelijk. Geluid is goed, niks mis mee, maar draadjes en verstelstukken gaan erg snel stuk. Belachelijk slecht voor het geld.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  18. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Tuurlijk is 100 euro veel geld! Ook al ben ik 36. Maar een complete 5.1 geluidsinstallatie met boxen en microfoon en nog eens op en top kwaliteit is natuurlijk ook niet overal te vinden
     
  19. stilwater2

    stilwater2 Saw player

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb zoo een draadloze headset van microsoft en die werkt erg goed. Ik had em gekocht omdat ik niet goed kom horen wat iedereen zij maar zoo vaak gebruik ik em niet want ik kan me niet echt goed concentreren als ik aan het praten ben met mensen.
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het ligt eraan met welk doel je hem koopt natuurlijk, chatten tijdens de game, of vooral ook 5.1 surround sound op je koppie voor mooi geluid en nauwkeurig kunnen plaatsen van geluiden om je heen. Eigenlijk is het een soort 3D, maar dan met geluid.
     

Deel Deze Pagina