Apple / Mac [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is die blijvend groen? Je zou een lazy pixel video tijdje kunnen runnen.
    Een filmpje dat de RGB kleuren en zwart en wit in rap tempo afwisselt. Helpt niet altijd, maar is het proberen waard.
     
  2. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik moet denk ik toch voor de mini gaan. School begint binnenkort, en dan heb ik een fatsoenlijke pc nodig.
    En 800 krijg ik net bij elkaar, ik zou niet weten hor ik in een snel tempo nog is 500 moet krijgen.

    En de mini is toch ook niet slecht..? Ik heb al een monitor, en ik koop via het tetugvragen van de btw de muis en tobo( van apple)

    Dan kan ik beter over een jaar ofzo kijken naar de imac, als ik weer vakantie heb, en misschien wat meer heb gespaard.
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarom wil je persé een Mac eigenlijk?
     
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ferron, dat is gewoon iets wat je uiteindelijk krijgt. Als je de 'stijl' van Apple tof vind, dan moet je gewoon meer hebben. Same met mijn iPhone. Wil ook dolgraag een Macbook Pro, kreng is alleen 1650 ( Wil geen 13'' omdat het beeldscherm te klein is ).
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Gewoon een externe display aanhangen, werkt prima :)
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Omdat mijn ipad en iphone zeer goed bevallen;)


    En ik ben eruit:
    Ik koop een mac mini met 4 gb ram. Al het geld wat ik over heb, gaat naar de accesoiries als een trackpad,externe hdd's,etc.

    Yezz!:D
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm..

    Je zet me wel aan het denken man.
    Maar 13'' lijkt me echt zo klein. 15'' lijkt me prima.

    Wat is jouw ervaring ?
     
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf een 15 inch (2,53 ghz i5) en die vind ik persoonlijk perfect. Heel mooi helder scherm. Ik koop een macbook pro om mee te werken via het scherm, niet om hem aan een extern scherm te hangen.:)

    Daarnaast heeft de 15 inch ook een iets betere videokaart en processor e.d.
     
  9. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.843
    Leuk Bevonden:
    49
    Ik wil een iMac kopen. Alleen nu wil ik ff wat tips voor het kopen.

    Ik ga hem alleen gebruiken om te internetten, veel films en muziek downloaden en films bewerken. Ik ga hem niet gebruiken om te gamen.

    Wat raden jullie aan?
    Het word zoiezo een 21,5 inch beeldscherm, een 27 inch is me echt te groot.

    Processor:
    3,06 ghz. of 3,20 ghz ? Is hij snel genoeg om normaal films te branden en te internetten met 3,06 ghz?

    Geheugen: 4GB of 8 gb? Heb nu 2 gb en heb daar eigenlijk geen problemen mee.

    Schijven: dat word zoiezo 2 TB.

    Mouse en magic trackpad?:
    Denk dat ik aan de magic mouse genoeg heb toch? Die trackpad zie ik nog geen waarde in maargoed kan ik altijd bijkopen later.

    Apple Keyboard:

    Dat word de keyboard met numerieke toetsenbord.

    Vraagjes:
    1) kan je dual layers branden met een mac?
    2) zit er in het toetsenbord en de muis batterijen of is er ook een accu ofzo voor verkrijgbaar?
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    4GB geheugen is ruimschoots genoeg, 8GB is gewoon luxe en lekker.
    Je moet afstappen van de Windows-gedachte. Mac OS X heeft namelijk veel minder specs nodig om goed te draaien dan Windows.

    3,06Ghz is ruim voldoende voor je doeleinde.

    Met de iMac kun je gewoon Dual-Layer DVD's branden en het toetsenbord, Magic Mouse en Magic Trackpad werken op 2x AA batterijen. Heb zowel de Magic Mouse als Magic Trackpad en de Magic Mouse ligt sinds ik de Magic Trackpad heb, werkeloos op m'n bureau. :+
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb ook de Magic Trackpad besteld, is inmiddels onderweg.

    De magic mouse vind ik ergonomisch echt een onding, terwijl de functies die erop zitten wel degelijk werken.

    De magic trackpad gaat zeker bij de muis vervangen, echter voor ''delicate'' werkzaamheden (ps,id) doe ik echt wel de muis weer aan.
     
  12. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Lol, je twijfelt of 3.06Ghz genoeg is om te internetten en branden. :+ Die taken gebruiken zowat niets van je processor.
     
  13. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.843
    Leuk Bevonden:
    49
    Kan je zelf ( laten doen ) uitbreiden met geheugen? Zie op marktplaats dat er mensen zijn die dit kunnen. Is dit verstandig? Zijn er poorten vrij in de mac om uit te breiden? Is dit in alle macs= In dat geval kan ik beter de mac kopen met 500 gb geheugen en er zelf nog 2 TB ofzo bij plaatsen. Dat scheelt me veel geld. Enigste verschil is dan dat de grafische kaart, die is dan
    ATI Radeon HD 4670 met 256 MB in plaats van ATI Radeon HD 5670
    met 512 MB.
    Maakt dit veel uit? Gebruik hem toch niet voor te gamen?
     
  14. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Nee, grafische kaart is sowieso goed. Vooral als je geen games gaat installeren maakt het geen verschil.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zou ik zelf niet doen. Laat het gewoon doen.
     
  16. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.843
    Leuk Bevonden:
    49
    idd snap ik maar is het mogelijk om buiten apple uit te breiden? en zoja is er in elke mac een poort vrij om bij te plaatsen? Ook in die mac met maar 500 gb? Want als je op de site er 1 wilt bestellen is er geen mogelijkheid uit te breiden met harde schijf.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Werkgeheugen kan je zelf makkelijk uitbreiden (klepje openen en klaar), daar zijn nog 2 sloten voor vrij.
    Hardeschijf vervangen kan in principe ook, maar dan moet de hele glasplaat er af en vervalt volgens mij je garantie. En dan moet je dus de oude vervangen, er zijn geen extra aansluitingen.

    Je kan ook via firewire een externe hdd erop aansluiten, net zo makkelijk.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geheugen uitbreiden is hartstikke simpel. Kwestie van een klepje openschroeven en klaar. Valt gewoon binnen garantie en wordt door Apple zelfs uitgelegd.
    Videokaart/hardeschijf vervangen is iets ingewikkelder. Je moet dan namelijk de complete glasplaat van de iMac halen met zuignappen en dat komt iets secuurder.
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Dat is inderdaad een van de beste oplossingen. Sowieso een stuk veiliger voor je bestanden. Ik heb er ook een extra 250gb schijf aan hangen. Iedere keer als ik een project afrond gaat hij op cd en op de schijf als backup. Zo houd ik mijn apple schoon en backup meteen alles. Nu nog eens denken over een iets grotere schijf.
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hmm bestaat er eigenlijk een examen over OSX..? Lijkt me welleuk om te halen namelijk;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina