Madden NFL 11

Discussie in 'Algemeen' gestart door Flix, 11 aug 2010.

1. VassiliZaitsev0

VassiliZaitsev0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zal het vandaag doen. had 2 dagen niet gespeeld

2. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag de 1e franchise game gespeeld en ik moet zeggen: Dat is er (tegen de cpu) dik op vooruit gegaan vergeleken bij vorig jaar!
    Leuke game en de AI is een stuk beter! (al speelde ze hun eerste 10 plays alleen maar op de grond) Zo is de franchise een stuk leuker!

3. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    altijd een leuke groep van gamers in NL die Madden spelen, klein wereldje...
    mijn laatste Madden was 04 (jaja), gister was er een hernieuwde kennismaking met 10 (nu alweer een koopje natuurlijk). Terwijl jullie allemaal met 11 zo weer op niveau zijn, begon ik mijn eerste potje op Rookie level. ik als NY Jets (yeah, don't ask) tegen de Giants, altijd leuk om underdog te zijn, toch?
    het begon met legio aan penalties dat ik te langzaam was (zoveel informatie, moest toch even kijken wat er allemaal aan de hand was) - maar als je bij de aftrap van de tweede helft zo met je vanger naar de overkant loopt :lol: dan weet je wel dat Rookie echt een overbodig niveau is...
    daarentegen had ik het tweede potje op Pro al behoorlijk veel moeite (wat heet, 42 - 7 verloren) en het derde potje gewonnen met 3-0, scoorde de field goal vlak voor tijd :emo:
    vervolgens ontdekte ik dat er a la Fifa ook een Ultimate Team onderdeel in zit, dus daar ga ik vanavond maar eens mee aan de slag, want plaatjes sparen is my kind of verslaving :9
    kortom: have fun met het verse spel, ik ben nog even bezig met catching uppen, wie weet ben ik bij tegen de tijd dat M11 wordt afgeprijsd (en jullie vast alweer met 12 bezig gaan ;))

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik word wel een beetje simpel van deze madden zeg...
    Je denkt ff lekker rustig een potje te kunnen spelen.
    Tussen de plays door loop je als een gek te buttonbashen om maar van die kutfilmpjes af te zijn. Alleen omdat je zo blijft bashen, is ondertussen ook al een keuze scherm tussendoor gekomen die je gemist heb. Hoeveel spelers in ondertussen wel niet uit de wedstrijd heb gehaald omdat ik als een gek op A aan het bashen was.
    Om maar niet te beginnen over dat gameflow, en welke plays je daaruit krijgt.
    Probeer het ook zoveel mogelijk te vermeiden, alleen als je die filmpjes aan het weg drukken bent, dan krijg ik vaak alsnog zo'n gameflow play:emo:

Of als het 4th down is, en je wilt er gewoon voor gaan en je drukt dan perongeluk op A. Dan krijg je een punt of fieldgoal, en er is geen mogelijkheid hieruit te komen zonder een timeout te verneuken.

Ook als je op de officiele madden forums komt, loopt eigenlijk de hele trouwe fanbase te zeiken dat het allemaal te simpel is geworden en dat het bijna niets meer te maken heeft met football zelf.

Laatst bewerkt: 19 aug 2010
  5. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook 1e wedstrijd in de franchise gespeeld en gewonnen van de saints 34-17....

ik ben ben wel Percy Harvin kwijtgeraakt (het was niet eens migraine, maar iets met zijn schouder, 4 weken weg)... balen..

6. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, willen degene die dat nog niet gedaan hebben hun franchise game spelen, dan gaan we door naar wk 2.
    Halverwege kunnen alsnog de mensen invallen die willen (vazilly schiet ook niet echt op :p)

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wat kan dit spel achterlijk frustrerend zijn zeg...
    Ik speelde net m´n franchise game tegen de bills(:emo:)
    Stil rustig 21-10 voor. Vervolgens krijg ik ff 2/3 fumbles ofzo en een pick 6 om m'n oren.
    De HB's v/d bills breken rustig 2/3 tackels per rush, terwijl mijn veel betere runningbacks niet eens voorbij een CB komen die geblocked worden door een oline.

En wtf.. zit ik in postgame de stats na te kijken, krijg ik bericht dat de EA servers niet beschikbaar zijn en dat de stats etc niet recorded zijn...
    Kan ook onder geen mogelijkheid meer connectie met de servers van EA krijgen...
    XBL heeft wel gewoon nog connectie:confused:

8. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar ik echt gek van word is die ontzetttttttende laaaaaaaaaaaaaaaag tijdens online games. De stick-skills voor defense zijn al lastig, laat staan als er nog een element als Laaaaaaaag wordt toegevoegd. Wanneer druk je op de intercept/swat-knop?? voor de snap? al tijdens het rennen? of in de actie? er is geen pijl op te trekken.... (ik weet het, ik overdrijf een beetje...), om over die punt en kick meter nog maar te zwijgen..... ieder jaar dezelfde problemen.

Toch ben ik wel blij met het spel hoor, het blijft super verslavend...

@ flix: je kan het weer goedmaken (”Kann ich es gutmachen?) hoor tijdens de 2e wedstrijd (vikings vs dolphins :)

9. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die overigens te spelen is, we zitten in week 2!

Ik heb in m'n ranked matches ( 3 ) nog geen problemen gehad.
    Wel veel lag gisteravond in teamplay en vaak last van EA servers waardoor je geen game kunt spelen.

Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  10. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraag aan onze Comish (jeast): is het mogelijk om met ieder team in de franchise te 'traden'? of alleen met de owners?

en hoe kan ik free agents "aanschaffen"?

ik hoor het wel..

11. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bij Add/drop players, moet je eerst een speler droppen en dan kan je een nieuwe huren.
    Als ik het mis heb zal Raoul wel ingrijpen, die heeft het al gedaan.

*heb het geprobeerd en zo werkt het dus*

We kunnen nu alleen met owners traden maar als iedereen voor stemt kan ik ook cpu trades wel aanzetten. (ik weet niet of dat te makkelijk gaat, anders heeft straks iemand een dreamteam waarmee hij alsnog een rating van boven de 90 haalt)

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je bent niet alleen, en het probleem ligt (zoals wel vaker) geheel bij de EA servers zelf.

Mensen met een moderate (& stricte) NAT hebben echter bijna altijd problemen om extra online features van EA games te gebruiken, en dus niet enkel bij het connecten met tegenspelers. Vroeger zeiden tegenstrijdige EA support berichten dat het kon helpen om extra poorten te openen naast de vereiste voor xbox live, maar sinds een goed jaar zijn ze daarop teruggekomen of is dit zo veranderd dat als je een open NAT hebt bij xbox live je geen problemen meer 'zou mogen' ondervinden. Indien toch problemen ligt het hoogstwaarschijnlijk in eerste instantie aan EA en is even wachten de boodschap.

Ps; Is er een nieuwe feature of gameplay dynamic die echt in het oogspringt t.o.v. Madden 10? Of is het zoals bij sportspellen wel vaker beperkt gebleven tot wat (stat/player) updates, grafische opsmuk and verder same old, same old..

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laat traden met CPU teams maar lekker uitstaan idd.
    Weet niet hoe makkelijk het is, maar straks heeft iemand een team met Randy Moss, Drew Brees, Adrien Peterson etc.
    EA heeft ALTIJD problemen met de servers bij een nieuwe game. Servers van BF Bad company 2 waren in het begin ook echt dramatisch(iedem met BC1 btw)
    Over een maandje zal het wel weer rustig zijn online waardoor de servers het wel weer aankunnen*hoopt*.

Heb nu al redelijk wat Ultimate team potjes eropzitten. Een erg verslavende gamemode zeg!
    Je moet er ook echt veel bij nadenken en het tactisch aanpakken.

14. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als Flix en C47 hun potje willen spelen, kunnen we weer naar week 3.

Ik heb verloren van de cowboys iig, wat een potje was dat. Ik kwam er niet bepaald in. Miste zelfs een PAT.

15. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de C47 staat er klaar voor om wat lange bommen te droppen... :D

@flix, wanneer gaat die wedstrijd plaatsvinden wat jou betreft?

16. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maak ook ff wat highlights jongens, altijd leuk voor op de franchise site ;-)

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sorry, helemeala geen tijd gehad afgelopen week.
    Zal vanaf vrijdag ook wel weer druk gaan worden omdat de echte studie dan weer begint.
    Ik heb nu wel ff tijd, alleen Dakoota is niet online...

18. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb net tegen flix gespeeld en "gewonnen" (28-21), ware het niet dat 20 seconden voor het einde en na mijn winnende interceptie de verbinding plotseling uitviel ...... op deze manier hoeft het voor mij niet meer. Daarbij beschuldig ik flix niet.. maar als het aan EA ligt heb ik er ook geen zin meer in... dus ga week 2 maar zonder mij door... ik speel liever tegen de computer, dan heb geen rare connection fails...

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd heel frustrerend zo. Ik kreeg zoals wel vaker ineens de melding connection to peer has been lost of iets in die richting...
    Met nog 40 sec te spelen ofzo stond het 21-28.
    We kunnen het of binnenkort nog een keer proberen, alleen ik heb gewoon niet zoveel tijd hiervoor. Denk dat het het eerlijkste is om deze wedstrijd gewoon te simmen gezien de kans dat de Vikings winnen groot is.
    En wat is Adrian Peterson te achterlijk goed in dit spel zeg.... Je kan er gewoon niets tegen doen want hij pakt toch wel 5-8 yards per carry.

Wie van jullie speelt trouwens nogmeer die Ultimate team mode?
    Heb daar nu een aantal potjes in gespeeld en vind vooral het tactische aspect ervan erg boeiend.
    Ook kom je allemaal spelers te leren kennen waar je anders nooit van zal horen. Grappig is dat als je nu ook preseason wedstrijden kijkt, je sommige van die spelers ook tegenkomt.

Had vanavond echt een briljante play tijdens zo'n wedstrijd. Helaas kon ik 'm niet via madden zelf uploaden, dus heb ik het maar primitief via m'n mobiel en youtube gedaan
    [yt]4GYyJYLDpuw[/yt]

20. dakoota1

dakoota1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vette play inderdaad :D

ik was net ff gefrustreerd... mij maakt niet uit wat er wordt gedaan met de franchise.. ik laat het aan de commish over..

Deel Deze Pagina