De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Huh? Het gaat niet over een verwachtingspatroon, maar over een feitelijk technisch defect, het is toch logisch dat je dat wilt verhelpen? Ik snap niks van zo'n reactie.

Ja, sorry, maar dat heb ik nu dus al 3 a 4 keer gepost. Zo simpel is het dus niet, dat is ook het probleem, dat zijn dingen die ik allang geprobeerd heb en meerdere keren gepost, nog maar een keer dan:

1. DVD in Xbox, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie de dropshadow (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen. Dropshadow valt weg op +2 Brightness, maar letters dan erg donker ).

2. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie wederom de dropshadow! (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen). Dus het ligt ook niet aan de Bd-speler.

3. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

4. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 1 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

5. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

Het rare is, de tv kan het weergeven, maar doet het niet op elke bron. De BD-speler kan het weergeven, maar tot nu toe alleen rechtstreeks op de TV. De Receiver kan het probleem niet zijn, want de Xbox geeft het ook weer, via de Receiver. Ik heb de BD-speler met de kabel van de Xbox en op de poort van de Xbox geprobeerd en dat werkt ook niet. Dus elke functie heeft situaties waarin het wel werkt en waarin niet. Bij de ene zie ik de dropshadow en donkerste vlakken heel duidelijk en vlak boven het nulpunt van de brightness, bij de andere situatie amper en alleen bij hoge brightness.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nu begrijp er helemaal niets meer van :confused:

Wat is nu eigenlijk de oorzaak van jouw "problemen" ??
    Wordt het veroorzaakt door een verkeerde instelling of door een technische defect.

Je bent nu al >1week bezig met verschillende instellingen en hebt de kabels nu al tientallen keren verwijderd en je bent daar blijkbaar niets mee opgeschoten.
    Hoe lang wil je nog blijven klooien voordat je eindelijk een expert erbij gaat halen.

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Hoe moet ik nou weten wat de oorzaak is? Er is iets mis en ik probeer de oorzaak te achterhalen, en dan zeggen sommigen, ja, je moet niet te kieskeurig zijn :confused: Dat begrijp ik niet. Er zijn hier mensen die meedenken over de oplossing en ik hoop daar verder mee te komen. Ik heb het ook op het HT-forum gevraagd op aanraden van Ferry.

4. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    averagegamer, ik heb de oplossing voor jou....

de hele handel verkopen, en n nintendo ds kopen
    dan ben je overal van af

Laatst bewerkt: 22 aug 2010
  5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Die reactie was een keer te verwachten 8)

Persoonlijk had ik er allang iemand bij gehaald die er wel verstand van heeft.
    Je kan wel blijven klooien maar daar schiet je helemaal niets mee op.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ALs je nou op 1 of andere manier de tv de schuld kan geven kun je toch een reparateur van panasonic langs laten komen? die hebben reparatie aan huis

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik blijf niet klooien, ik probeer een probleem op te lossen waar ik niks aan kan doen en wat moeilijk op te lossen is, ik moet het alleen steeds opnieuw uitleggen omdat naar de bekende weg gevraagd wordt. Begin er zelf ook moe van te worden. Kennelijk weten jullie de oplossing ook niet, zeg dat dan gewoon ipv flauwe of nutteloze opmerkingen te maken.

@Delphiki, ik zal wel eens met wat klantenservices gaan bellen, maar ze wijzen toch allemaal met de vinger naar een ander. Er wordt hier steeds gewezen op bepaalde dingen en opties en de rest wordt bestreden, en als je daar dan in mee gaat en het lukt niet helemaal dan krijg je van sommigen van die vervelende opmerkingen. Wat heb ik daar nou aan. Aan de rest, erg fijn dat jullie proberen te helpen.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als het een technische probleem is kan je dat NOOIT zelf oplossen.
    Mijn broertje had bijna de zelfde problemen met zijn nieuwe 9000-serie van Philips.
    Hij had ook al geprobeerd zoals andere HDMI-kabels en een firmware update maar de problemen bleven zich voordoen.
    Philips heeft een monteur langs gestuurd en die ontdekte dat de problemen werden veroorzaakt een foutje op het moederbord.
    Moederbord vervangen en de problemen waren meteen opgelost.

Die "verveelde" opmerkingen kan je verwachten want je bent nu al een behoorlijke tijd aan het "klooien".
    Je bent nu al een hele tijd bezig met het oplossen van jouw probleem en ik noem dat klooien :+

Morgenvroeg meteen bellen met de helpdesk van Panasonic.
    Eigenlijk hoort de winkel jouw problemen op te lossen !!!!

Home Service VIERA tv's
    maandag t/m vrijdag van 8.30 t/m 17.00 uur
    Tel: 073-6402803

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar je moet gewoon niet aan die klantenservice vertellen wat je allemaal al gedaan hebt, je moet gewoon bellen en dan zeggen dat je soms geen beeld hebt en dat je contrast heel hoog moet om die dropshadow te zien enz

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vertel een helpdesk nooit teveel want sturen ze nooit een monteur.
    Natuurlijk wel vertellen dat je verschillende HDMI-kabels heb geprobeerd !!

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Absoluut op ooghoogte, gemeten als je zit. Je ogen moeten tussen het midden van het beeld tot 2/3 de komen en dan bedoel ik dus tot boven het midden.
    Eronder zeker niet, want dan krijg je een vervelend beeld met racegames etc.

Bij mij is mn ooghoogte iets boven het midden, maar dan ook ietsjes maar.

Dat zal behoorlijk schelen hoor!
    Ikzelf merk het met vliegen, omdat ik dan de soldaten nog kan zien lopen. Vanochtend 2 potjes gespeeld, de eerste meer dan 1000 pnt en de tweede 31 kills :)

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, bedankt :)

13. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat denken jullie van een samsung le32c450?

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De hele kamer op zijn kop gezet krijgen we bezoek 8)

Heb even goede stoel in de kamer gezet en de tv moet ongeveer 30cm hoger komen.
    Morgen even bij de Praxis kijken naar een paar stevige keilbouten of chemische ankers want anders ben ik bang dat de tv niet lang aan de muur zal hangen.
    Op zolder moeten nog de originele ophangbeugels liggen van mijn JBL surround-speakers.
    Wil morgen alles in 1x aanpakken.

Voor een 32" heb je geen FullHD nodig omdat je toch geen verschil ziet tussen 720p en 1080p
    Mijn 1e HDready lcd was ook een Samsung en was hier altijd zeer tevreden over.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ah, je gaat m ophangen? Hoe ga je dat doen wat betreft de rest van je apparatuur?

foto's!

16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik begrijp er echt helemaal niks meer van. Ik heb die dvd van The Incredibles met die THX optimizer ingeruild voor 2 Blu-ray's. En ik gebruik nu een DVD van mn vriendin van Cars met ook een THX optimizer, maar nu krijg ik helemaal geen dropshadow meer en de meest donkere vakken doen het sowieso niet. Niet op de Xbox via de Receiver, niet op de BD-speler rechtstreeks op de tv, die het eerst wel deden. Ook niet als ik de brightness heel hoog zet, hij geeft het nu gewoon echt helemaal 0,0 weer, terwijl bij die vorige DVD hij het nog een heel klein beetje weergaf op de hoogste brightness.

Ik heb natuurlijk de laatste dagen wel veel met instellingen zitten klooien, maar volgens mij staat dat nog wel goed. Ik heb daar ook niet zoveel keuze in. Op de BD-speler kan ik de HDMI Color Setting op YCBCR of RGB zetten, op de BD-speler vind ik geeneen van dat soort opties en op de XBOX staan de Reference Levels op Standard en de Color op Source. Iemand die er nog een touw aan vast kan knopen?

EDIT: Het testscherm is ook veel donker. Ik moet de brightness al behoorlijk hoog zetten om uberhaupt de THX letters in het midden te kunnen zien. Dat kan toch niet alleen door de lichte omgeving komen? Heb Eco Mode ook al aan.

Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ga eerst naar de winkel en kijk wat zij willen/kunnen doen. Als daar niets uitkomt, dan bel je Panasonic NL voor n monteur.
    Dat zou ik doen want dit heeft geen zin zo.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Nou, dat schiet lekker op. Ik heb Panasonic gebeld, maar het probleem/storing kwam hem niet bekend voor en ik moest maar naar de winkel waar ik de tv gekocht heb om te vragen of die het weten. Maar als Panasonic het zelf niet weet zal een simpele internetwinkel het natuurlijk helemaal niet weten. Ik kan natuurlijk nog proberen Onkyo te bellen.

Ik blijf het raar vinden dat ie met die andere DVD het soms wel deed en soms niet, en met deze DVD helemaal niet. Wat zijn de consequenties als ik het gewoon zo laat? Mis ik dan veel?

19. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Kut, ik heb nu een commode van 1 meter hoog waar mijn SD tv op staat, en ik kijk vanafmijn bed, dus een stuk lager. Als daar straks een 50 inch TV op komt, dan zit ik dus dik onder het midden van het beeld met mijn ooghoogte. Misschien zelfs wel helemaal onder de TV.

Ik hoop het echt. Als nu vlieg dan moet ik gewoon een beetje mazzel hebben dat ik de vijand ergens zie, en me daarop kan richten. Je hebt natuurlijk plekken waar je gewoon kunt verwachten dat ze zitten (op de berg in Guadalcanal enzo....), maar het blijft lastig.

In related news: Panasonic laat over 2-3 weken een 3D versie van de G20 zien op een of andere beurs ofzo.
    http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1281976001

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

eerst maar s naar de winkel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina