1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    PS3-versie krijgt inderdaad een introductie:

     
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nog eens over na zitten denken en eigenlijk valt het denk ik best mee. Leuk dat PS3-bezitters nu ook van Mass Effect kunnen genieten, ik ben alleen bang dat geld een te grote rol hierbij speelt. En Microsoft draait zich zo natuurlijk ook de nek om, zonder Mass Effect als exclusive stelt de 360 meteen een heel stuk minder voor vergeleken met de PS3.:mad:
    Maar goed zolang het maar niet te nadele komt van 360-bezitters, deze beslissing.:'-(
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    PS3 heeft veel minder exclusives dankzij Microsoft hoor. ;)
    Laat Killzone III maar komen Amsterdam! :thumbs:
     
  4. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, had net even exclusives vergeleken en zelfs zonder Mass Effect heeft de 360 de betere exclusives naar mijn mening. En Mass Effect 1 zal altijd exclusief van Microsoft blijven.:)
    EDIT: Denk dat ik een beetje overdreven gereageerd had eerder. Paniek om niks.:+
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  5. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, de PS3 bezitters krijgen ME1 toch niet, dat is een beetje hetzelfde als midden in een vette film de bioscoop binnenstappen.
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik wil mijn level 50 character uit deel 1 gebruiken. Maar ik kan alleen kieze uit andere save games waar ik nog level 42 en 47 ben.

    Ik heb level 50 wel pas gehaald toen ik weer opnieuw ben begonnen met deel 1. Moet ik deze eerst weer helemaal uitspelen voordat deze dan beschikbaar wordt in deel 2?
     
  7. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, telkens als je de mainquest van Mass Effect uitspeeld maakt ME een momentopname van jouw Shepard, die je vervolgens in ME2 kan gebruiken.
     
  8. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop trouwens wel dat ze in Mass Effect 3 een keer weer zo'n spacewalk inlasten, dat je bijvoorbeeld van het ene airlock naar het andere moet. Aan het begin van Mass Effect 2 had je ook even kort zo'n stukje (als je naar Joker toeloopt) en dat vond ik heel vet gedaan.
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb Restart Mission gedaan, met 1 medigel is het echt onmogelijk.

    Heb nu alle medigels nog over voor de laatste vijand, dus nu moet het zeker lukken!

    (de eerste 2 pogingen helaas nog niet...gaat lang erg goed, maar wordt vaak te ongeduldig waardoor ik domme risico's neem):mad:
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Precies de reden waarom ik in ME II geen Insanity run ga doen. Moet Overlord ook nog afmaken, maar heb nog niet veel zin omdat stomme kanon daar voorbij te komen. Haat dat voertuig ook in ME II, geef mij de Mako maar. 8)
     
  11. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan doe je toch iets fout, ik heb net het gevecht gehaald zonder dat ik (of één van mijn teammates) ook maar één keer dood ging:p

    Met andere woorden:
    Mass Effect 2
    1000 van 1000 [​IMG] (1015 van 1055 [​IMG])
    50 van 50 prestaties (100%) ( 51 van 54 prestaties (94%) )

    [​IMG]
    Insanity
    Complete the game on the "Insanity" difficulty level without changing the setting
    75 [​IMG] (23-8-2010)

    Na ME1 nu ook eindelijk ME2 op 1000/1000!
    Iedereen heeft het overleefd, ook al was Tali niet meer loyal.

    Na de eerste keer uitspelen van ME2 viel het me een klein beetje tegen, maar hij is toch wel heel _O_ Misschien waren de verwachtingen gewoon iets te hoog ofzo, maar ik waardeer ME2 nu wel meer dan toen.


    Insanity is een stuk moeilijker dan in 1, maar het is nog steeds erg goed te doen. Je moet wel een stuk tactischer spelen en dat vind ik wel erg leuk. Ik ben meer dan genoeg doodgegaan (vooral in het begin), maar dan moest ik gewoon mijn tactiek veranderen en dan lukte het vaak wel. Het is dus moeilijk, maar nooit oneerlijk en dat is gewoon heerlijk.

    Paar algemene tips voor mensen die ook nog Insanity gaan doen:
    Kies een goede class!
    Lang niet alle classes zijn echt goed voor Insanity. Het ligt natuurlijk erg aan je speelstijl welke class voor jou het beste is, maar je kan in het algemeen wel zeggen dat sommige classes beter zijn dan anderen. Goede classes zijn Infiltrator (gebruikte ik, lijkt me de beste class voor Insanity!), Sentinel (door zijn/haar schildjes) en Soldier (houdt het iets langer uit in combat). Een Adept, Vanguard of Engineer zou ik niet nemen.

    Kies de goede squadmates!
    Op normal nam ik voornamelijk mensen mee die ik leuk vond, op Insanity moet je dat absoluut niet doen! Vaak weet je aan het begin van een missie wel wat voor tegenstanders je tegen zult komen, baseer daar je team op. Alle vijanden die je op Insanity tegenkomt hebben één of meerdere beschermingen (Armor, Shields of Barrier) en je moet teammates meenemen die powers hebben tegen die beschermingen (zoals bijvoorbeeld Incinerate en Incendiary Ammo tegen Armor, Overload en Disruptor Ammo tegen Shields en Warp tegen Barriers). Blue Suns en Geth hebben voor het grootste deel alleen maar Shields. Blood Pack, Krogans, dieren (Varren en Klixen), beveiligingsbots en Husks hebben (bijna) alleen maar Armor. Eclipse en Collectors hebben voornamelijk Barriers (maar bij Eclipse komen ook best veel Shields en Armor voor).

    Kies de goede wapens!
    Op normal is het je waarschijnlijk niet opgevallen, maar ook wapens zijn sterker dan wel zwakker tegen bepaalde beschermingen. Hoe trager een wapen rounds afschiet (zoals snipers en pistols), hoe beter het wapen is tegen health en armors. Hoe sneller een wapen schiet (SMG en Assault Rifles), hoe beter het wapen is tegen shields en barriers. Hier moet je niet blind van uit gaan, maar het klopt ongeveer. In je wapenselectiemenu ((LB)) kan je zien hoe goed een wapen tegen iets is. Gebruik dus niet constant hetzelfde wapen, maar wissel telkens naar gelang de situatie.

    Koop en zoek zoveel mogelijk upgrades!
    Het spel wordt er een stuk makkelijker van!

    Probeer, nadat je dood bent gegaan, eens een andere tactiek
    Ga aan de andere kant van de ruimte staan, gebruik een ander wapen, focus op een andere vijand etc. Je hebt er niks aan als je drie keer achter elkaar doodgaat op precies dezelfde manier.

    Als er verder nog iets belangrijks is, zal ik het nog wel zeggen.


    Trouwens: Ik was nu een nieuwe playthrough begonnen en ik ben toch level 30 geworden. Met de huidige gratis DLC (Normandy, Zaeed, Firewalker) kan je dus ook level 30 worden als je op level 1 begint!
    Ik had alle missies en zijmissies gedaan, behalve de eindmissie en de Loyalty-missie van Legion)
    Edit: Laat maar, dit klopt niet. Ik kreeg 25% extra EXP doordat ik de 'Long Service Medal'-achievement heb, daardoor werd ik dus lvl 30.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat kanon is toch easy? Gewoon de schiet-zone ontwijken en klaar....echt easy.

    Over de Mako ben ik het met je eens. Snap het geklaag ook niet over het ding. Dat je planeten moest rondrijden voor missies, heeft niets met de Mako zelf te maken. Dat ding was gewoon goed, de missies ervoor kut.

    De Hammerhead is gewoonweg te snel kapot! Kan maar een paar keer geraakt worden en boem. En je kunt ook niet uitstappen of het kreng fixen...:mad:

    Van mij mag de Mako weer terug komen in ME3!_O_
    (maar dan wel met betere/coolere missies:+).

    Your mother must be proud.:thumbs:

    Welke teammates had je?

    Oh, en Soldier op insane ga je zeker spijt van krijgen! Nooit doen!
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yeuh! \o/
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja, wel jammer van die spoiler =(

    Ik was er liever spelend achtergekomen (had het overigens al gelezen, maar misschien een idee om het tussen spoiler tags te zetten).
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wel zin in die nieuwe DLC opzich. Heb nog 2800 MP over. 8)
     
  16. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat het over de shadow broker gaat staat zelfs in de title van de DLC:)
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik had het over de laatste regel in de quote van Fiasco.
     
  18. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, die had ik even over het hoofd gezien;)
     
  19. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Net eindelijk helemaal goed uitgespeeld. Renegade, en alle crewmembers leven nog en zijn loyaal. Het collectorship is heel gebleven en ik ben lvl 30.
    Die content download ga ik zeker downloaden, was al erg benieuw naar die shadowbroker in deel 1.

    ME3 ga ik eerst volledig Renegade uitspelen. Dan begin ik weer bij ME1 en speel ik ze alle 3 uit als goedzak.
     
  20. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    :)
    Miranda (voor de Heavy Warp en de Health/Damage bonus) en Jack (Squad Warp Ammo). Ben zelf een lvl 30 Infiltrator met alle skills op level 4 (inclusief de bonusskill Barrier), behalve Cryo Ammo (0) en AI Hacking (1). Hierdoor kan ik o.a. een Collector Drone met volle schilden met één sniperkogel doden.
    Ja? Soldier heeft wel wat extra health enzo, dus dat kan wel handig zijn. Grootste voordeel van een soldier op Insanity lijkt me toch wel dat je alle wapens kan gebruiken en ook nog eens alle Ammo-types (en die zijn een must op Insanity!). Een soldier lijkt me sowieso in wel minder handig dan een Infiltrator. Of hij beter is dan een Sentinel weet ik niet zo goed. Je hebt als Sentinel wel Warp en Overload en die extra schilden zijn ook wel handig, maar je hebt helemaal niks aan Throw en Cryo Blast. Daarnaast kan je ook alleen maar Pistols en SMG's gebruiken en heb je geen speciale Ammo-types, dat is ook niet echt ideaal. Gelijke hoogte met de Soldier dan maar? Adept, Vanguard en Engineer zijn sowieso niet aan te raden:9

    Die DLC's worden steeds duurder zeg, eerst waren ze nog gratis, toen 560(P) en nu alweer 800 (P). Hopelijk stijgt de kwaliteit ook mee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina